تبیان، دستیار زندگی
کودک را با پدیده مرگ آشنا کنید!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کودک را با پدیده مرگ آشنا کنید!

title

نه گزارش تبیان، ناهید ازغندی روانشناس کودک در گفت و گو با ابشگاه خبرنگاران جوان، اظهار داشت: آشنایی کودکان با واقعیت مرگ یک مسئله‌ی اساسی بوده که کمتر مورد توجه والدین است و ساختن یک ذهنیت معقول برای وی موجب شده تا این پدیده را به روشی درک کند.


کودکان با این پدیده این است که مرگ را یک حس خوب برای او نشان ندهیم مثلا بگوییم که فلان شخص به خواب همیشگی رفته و چون آدم خوبی بوده خدا او را پیش خودش برده و کودک گمان کرده که هر کس خوب باشد و یا بخوابد ناچاراَ موجب مرگ وی خواهد شد.

ازغندی افزود: کودکان را باید برای شناخت با این پدیده به تربیت با مفهوم قطع علائم جنایی، برگشت ناپذیری و همگانی بودن آشنا نموده و باید در مورد کودکان بیش فعال، پرخاشگر، نترس و وابسته این مسائل را با حساسیت و ظرافت بیشتری توضیح داد تا موجب ایجاد اثرات منفی بر آن‌ها نشود.

این روانشناس کودک در پایان تاکید کرد: هرگز به دلیل کوچک و کم سن بودن کودک سعی در دور سازی ذهن او از این پدیده نکنید زیرا در ضرورت عدم اطلاع کافی و صحیح کودک از این مسئله موجب مشکلاتی از جمله شب اداری، افسردگی، اختلال در خواب، ترس ار بیمارستان، وابستگی بیش از حد به والدین، ناخن جویدن و لرزیدن خواهد شد.
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.