تبیان، دستیار زندگی
شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی موفق به اخذ تاییدیه 95 درصدی از اتحادیه شركتهای هواپیمایی( یاتا) برای كسب گواهینامه آیوسا شد...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مدیر عامل ایران ایر گفت: ایران ایر در آستانه تایید یاتا

یاتا

شركت هواپیمایی جمهوری اسلامی موفق به اخذ تاییدیه 95 درصدی از اتحادیه شركتهای هواپیمایی( یاتا) برای كسب گواهینامه آیوسا شد.

سعید حسامی امروز در یك كنفرانس مطبوعاتی با اشاره به اقدامات اخیر ایكائو و یاتا در جهت جهانی كردن ایرلانیها واستانداردهای مورد استفاده آنها، اظهار داشت: گواهینامه آیوسایكی از گواهینامه‌هایی كه ضامن ابقاء شركتهای هواپیمایی و نیز لازمه پیوستن شركتهای جدید به اتحادیه بین‌المللی شركتهای هواپیمایی بود كه ایران ایر در روزهای پایانی سال 2007 موفق به اخذ تاییدیه 95 درصدی برای دریافت آن شد.

وی تهیه 23 دستور‌العمل در قالب چندین جلد به زبان انگلیسی و توسط كارشناسان داخلی را از اقدامات هما در این زمینه نام برد و گفت: در حال حاضر می‌توانیم ادعا كنیم كه كوچكترین كارهایی كه در این شركت انجام می‌شود بر اساس دستور‌العمل‌های بین‌المللی است.

مدیر عامل ایران ایر با بیان اینكه دریافت این تاییدیه یكی از بزرگترین افتخارات دوران فعالیت هما به شمار می‌رود، تصریح كرد: دستور‌العملهای تدوین شده از لحاظ دقت و كارایی در حدی بودند كه ممیزی‌های یاتا ایران ایر را به جهت دانش فنی پرواز یكی از قویترین ایرلانیهای دنیا تشخیص دادند.

حسامی ضمن تشكر از تمامی كاركنان هواپیمایی جمهوری اسلامی، خاطر نشان كرد: دریافت این گواهینامه بدون همكاری شاغلان در شركت و تلاش آنها در جهت فراگیری و اجرای دستور‌العملها ممكن نبود.

وی در ادامه با اشاره به اقدامات هما در خصوص فروش اینترنتی بلیت، بستر این كار را به طور كامل آماده توصیف كرد و گفت: از سال آینده با فراهم شدن سایر شرایط تمامی بلیتهای خارجی به صورت اینترنتی به فروش خواهد رفت.

حسامی در مورد تجهیز ناوگان شركت با اشاره به فعالیت 52 فروند هواپیما در این شركت، خاطر نشان كرد: 43 فروند از این هواپیماها تحت مالكیت ایران ایر هستند كه این میزان در تاریخ هما بی‌سابقه بوده است.

وی افزود: خریداری هواپیما در دو سال گذشته آمار بسیار خوبی را نشان می‌دهد و با اقدامات انجام شده هواپیماهای بسیاری نیز در سال آینده از انواع شرقی و غربی به ناوگان شركت خواهند پیوست .

مدیر عامل هواپیمایی جمهوری اسلامی تاكید كرد: در سال جاری برای ایام نوروز برنامه‌ریزیهای دقیقی انجام شده است و این شركت با تمام ظرفیت آماده انتقال مسافران به مقاصد مورد نظرمی‌باشد.

وی در خصوص فعالیت‌ هما در عملیات حج، كاهش تاخیرات در مرحله رفت به 9 دقیقه را بی‌سابقه توصیف كرد و گفت: در سال جاری شركت هما ضمن ارائه خدمات ویژه‌ای به مسافران در تمامی پروازها از نقاط مختلف كشور یكی از مدیران و یا معاونین شركت را ملزم به حضور در پرواز كرد.

حسامی تصریح كرد: از این 9 دقیقه تاخیر تنها 3 الی 4 دقیقه مربوط به عملیات شركت بوده و مابقی به خاطر شرایط آب و هوایی و جوی رخ داده است.

به گفته حسامی شركت هما در انتقال حجاج به عربستان علاوه بر حجاج ایرانی حدود 8 هزار زائر نیجریه‌ای را به صورت مستقیم و 3 هزار زائر آمریكایی و اروپایی را به صورت ترانزیت به عربستان منتقل كرد.

وی در پایان با بیان اینكه در عملیات برگشت مدیریت پرواز‌ها بیشتر برعهده عربستان است و تاخیرات به واسطه محدود بودن ظرفیت فرودگاه جده اتفاق می‌افتد، خاطر نشان كرد: به واسطه حضور مدیران و كاركنان هما در فرودگاه جده و همكاری در عملیات بازگرداندن حجاج، به جز دو پرواز هیچ كدام از پروازها بیش از یك ساعت نشده است.

حسامی با اشاره به تاخیرات بالای سایر شركتهای حاضر در فرودگاه جده، این میزان تاخیر توسط هما را بسیار موفقیت‌آمیز توصیف كرد.

www.farsnews.net