تبیان، دستیار زندگی
اگر چه جاذبه زمین مانع از رسیدن هواپیماهای استاندارد امروزی به فضا می‌شود و این مساله هواپیماهای عادی را به سطح زمین سنجاق كرده است اما برخی پژوهشگران معتقدند كه هنوز راه‌هایی برای پرواز با هواپیما به فضا ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

با هواپیما هم می‌توان به فضا رفت!

با هواپیما هم میتوان به فضا رفت

اگر چه جاذبه زمین مانع از رسیدن هواپیماهای استاندارد امروزی به فضا می‌شود و این مساله هواپیماهای عادی را به سطح زمین سنجاق كرده است اما برخی پژوهشگران معتقدند كه هنوز راه‌هایی برای پرواز با هواپیما به فضا وجود دارد.

دانشمندان آژانس فضانوردی آمریكا (ناسا)، اظهار داشته‌اند كه هر نوع وسیله نقلیه‌ای را می‌توان به مدار فرستاد در صورتی كه با سرعت حدود 7 مایل در ثانیه یا حدود 25 هزار مایل در ساعت حركت كند كه این البته بسیار سریعتر از متوسط سرعت حركت هواپیماهای مسافربری زیر صوتی است.

همچنین كوتاهترین فاصله مستقیم بین زمین و فضا حدود 62 مایل است كه منطقه‌ای است كه مرز زمین پایان یافته و پایین‌ترین مدار فضا آغاز می‌شود.

این مساله نیز می‌تواند به بروز مشكلات سوختی منجرشود؛ از این رو برای رسیدن به مدار با این روش، ناسا حدود 520 هزار گالن از ماده مولد فشار راكت و دو بوستر راكت برای بلند كردن یك شاتل فضایی 100 تنی نیاز دارد.

با این حال دانشمندان این سازمان فضایی ادعا می‌كنند كه راههایی برای رساندن وسایل نقلیه هواپیمایی به فضا وجود دارد و تاكنون چندین شركت فضایی آمریكایی موفق شده‌اند كه تا حدودی هر چند اندك به این هدف نزدیكتر شوند.

www.isna.ir