تبیان، دستیار زندگی
نشریه دفاعی جینز دیفنس در گزارشی به منابع اطلاعاتی به این نشریه گفته اند كه تكنولوژی موشك جدید كه به نام سالگرد شهادت سومین امام شیعیان عاشورا نامگذاری شده كاملا ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تكنولوژی موشك جدید عاشورا كاملا ایرانی است
موشک عاشورا

نشریه دفاعی جینز دیفنس در گزارشی كه منابع اطلاعاتی به این نشریه گفته اند، آورده است كه تكنولوژی موشك جدید كه به نام سالگرد شهادت سومین امام شیعیان عاشورا نامگذاری شده كاملا ایرانی است.

بنابراین گزارش، یك منبع اطلاعاتی گفته بر خلاف بیشتر موشكهای ایرانی كه بر اساس طرح های كره شمالی ساخته شده اند، موشك عاشورا هیچ شباهتی به هیچ كدام از موشك های ساخت كره شمالی ندارد. البته این موشك شباهت هایی به موشك‌های پاكستانی شاهین دارد. گرچه هیچ گونه همكاری بین ایران و پاكستان در این زمینه وجود نداشته است.

عوزی روبین رئیس سابق سازمان دفاع موشكی رژیم صهیونیستی به نشریه جینز دیفنس گفت: اگر این گزارشها دقیق باشد این اتفاق نقطه عطف مهمی در برنامه موشكی ایران است.

به گزارش جینز دیفنس، ایران در سالهای اخیر چندین راكت با برد طولانی و چندین موشك سوخت جامد با برد كوتاه تولید كرده گرچه تا به حال در تولید موشك، سوخت جامد برای موشك های بالستیك میان برد موفق نبوده است.عوزی روبین به جینز دیفنس گفته است: سوخت جامد احتمال ردیابی شدن پرتاب كننده موشك توسط ماهواره ها و رادارهای هوایی را به شدت كاهش می دهد. این سوخت اجازه می دهد كه موشك را از نقطه ای به نقطه دیگر منتقل كنید. پنهانش كنید و بدون نیاز به زمان زیادی برای آماده سازی، آن را پرتاب كنید.

WWW.IRKHABAR.COM