تبیان، دستیار زندگی
فریم‌ داخلی، قابلیت جدید Frontpage 2002 می‌باشد. این قابلیت به شما امكان می‌‌دهد تا یك فریم را داخل صفحه تعبیه كنید. از این فریم‌ها برای نمایش دادن اطلاعات پویایی كه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه یك فریم داخلی درج كنیم؟

فریم‌ داخلی، قابلیت جدید Frontpage 2002 می‌باشد. این قابلیت به شما امكان می‌‌دهد تا یك فریم را داخل صفحه تعبیه كنید. از این فریم‌ها برای نمایش دادن اطلاعات پویایی كه می‌توانند تغییر كنند استفاده می‌شود. بدون اینكه بقیه صفحه تغییر كند از این فریم، برای لینك كردن به صفحه دیگر استفاده می‌شود (یعنی، بدون باز كردن یك پنجره دیگر از مرورگر).

نقطه درج را مشخص كنید

چگونه یك فریم داخلی درج كنیم؟

در محلی از صفحه كه می‌خواهید فریم داخلی قرار گیرد كلیك كنید. بعد از منوی Insert، گزینه Inline Frame را انتخاب كنید. یك فریم جدید روی صفحه جاری ظاهر می‌شود.

از یك صفحه خالی استفاده كنید

چگونه یك فریم داخلی درج كنیم؟

برای اینكه یك صفحه جدید باز شود، روی دكمه New Page در فریم جدید كلیك كنید. حال می‌توانید شروع به تایپ كردن در ناحیه فریم كنید. بخاطر داشته باشید كه این یك صفحه جداگانه است كه علاوه بر صفحه جاری، باید این صفحه را نیز ذخیره كنید.

استفاده از یك صفحه موجود

چگونه یك فریم داخلی درج كنیم؟

اگر می‌خواهید از یك صفحه موجود در فریم جدید استفاده كنید، روی دكمه Set Initial Page كلیك كنید. كادر محاوره‌ای Insert Hypelink باز می‌شود. یك URL تایپ كنید یا یك صفحه را از كامپیوتر یا شبكه خود انتخاب كنید و روی OK كلیك كنید.

فریم داخلی را انتخاب كنید

چگونه یك فریم داخلی درج كنیم؟

اشاره گر را روی فریم داخلی حركت دهید تا فلش سفیدرنگ ظاهر شود. برای انتخاب این فریم، كلیك كنید. مربع‌های انتخاب، حول فریم را فرا می‌گیرند.

خصوصیات فریم را تغییر دهید

چگونه یك فریم داخلی درج كنیم؟

از منوی Format گزینه Properties را انتخاب كنید. در كادر محاوره‌ای Inline Frame Properties كه باز می‌شود، می‌توانید حاشیه ها را ( بر حسب پیكسل)تعیین كنید تا دور صفحه فریم، فضای خالی قرار گیرد و صفحه مرتب‌تر به نظر برسد. همچنین show Border را غیر فعال كنید تا خط مرزی فریم پاك شود. همچنین می‌توانید اندازه فریم را در این كادر محاوره‌ای تغییر دهید ولی معمولاً ساده‌تر است كه اندازه فریم را با كشیدن مربع‌‌های آن تغییر دهید. (مانند مرحله بعد). بعد از انجام تغییرات، روی OK كلیك كنید.

تغییر دادن اندازه فریم

چگونه یك فریم داخلی درج كنیم؟

مانند مرحله 4، فریم داخلی را انتخاب كنید تا مربع‌های انتخاب ظاهر شوند. برای كم و زیاد كردن طول یا پهنای فریم، یكی از مربع‌های وسطی را بگیرید و برای تغییر دادن طول و پهنا بصورت همزمان، یكی از مربع‌های گوشه‌ را بكشید.

توجه*

باز كردن صفحه در پنجره جدید

اگر می‌خواهید محتویات یك فریم داخلی را در یك پنجره جدید ویرایش كنید، ابتدا داخل آن كلیك راست كنید و گزینه Open Page in New Window را انتخاب كنید. حال می‌توانید محتویات فریم را آسان‌تر ویرایش كنید.

مسأله سازگاری

قبل از اینكه از فریم‌های داخلی در سایت خود استفاده كنید، بخاطر داشته باشد كه برای مشاهده كردن فریم‌های داخلی، باید از Netscape Navigator نسخه 6 و بالاتر یا IE نسخه 4 و بالاتر استفاده كنید.