تبیان، دستیار زندگی
خطوط افقی كه خیلی كم به كار می روند، می‌توانند صفحه را مرتب و سازماندهی شده نمایند. همچنین می توانید این خطوط را مطابق با ظاهر صفحه تنظیم كنید...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چگونه خطوط افقی را درج و تنظیم كنیم؟

خطوط افقی كه خیلی كم به كار می روند، می‌توانند صفحه را مرتب و سازماندهی شده نمایند. همچنین می توانید این خطوط را مطابق با ظاهر صفحه تنظیم كنید.

درج خط افقی

چگونه خطوط افقی را درج و تنظیم كنیم؟

صفحه مورد نظر را باز كنید. روی آن كلیك كنید. از منوی Insert گزینه Horizontal Line را انتخاب كنید تا خط پیش فرض روی صفحه قرار گیرد.

Horizontal Line Properties را باز كنید

چگونه خطوط افقی را درج و تنظیم كنیم؟

روی خط دابل كلیك كنید تا كادر محاوره‌ای Horizontal Line Properties باز شود.

طول و ضخامت خط

چگونه خطوط افقی را درج و تنظیم كنیم؟

اگر از یك زمینه برای صفحه انتخاب نمی‌كنید، می توانید طول خط را در كادر متنی Width تایپ كنید. گزینه Percentage of Window مشخص می‌كند كه طول خط بر حسب درصد پنجره باز مرورگر محاسبه شود و گزینه Pixels مشخص می‌كند كه خط بر حسب پیكسل باشد. ضخامت خط را بر حسب پیكسل در كادر Height تایپ كنید.

تراز

چگونه خطوط افقی را درج و تنظیم كنیم؟

اگر از یك زمینه استفاده می‌كنید، تراز خط، یكی از خصوصیات تراز است كه تنظیم می كنید. برای تغییر دادن تراز خط، گزینه‌های Left (چپ)، Center (وسط) یا Right (راست) را انتخاب كنید.

رنگ خط را انتخاب كنید

چگونه خطوط افقی را درج و تنظیم كنیم؟

اگر از یك زمینه استفاده نمی‌كنید می‌توانید رنگ خط را مشخص كنید. روی لیست Color كلیك كنید و یكی از رنگ‌ها را انتخاب كنید.

Solid Line را انتخاب كنید

چگونه خطوط افقی را درج و تنظیم كنیم؟

بسیاری از مواقع، می خواهیم بجای سایه سه بعدی همراه خط افقی، از یك خط پیوسته استفاده كنیم. برای حذف كردن سایه از خط، گزینه Solid Line را انتخاب كنید.

تنظیمات را ذخیره كنید

برای ذخیره كردن تنظیمات روی OK كلیك كنید.

* توجه*

تغییر دادن خصوصیات یك خط در زمینه

اگر از یك زمینه استفاده كنید، گزینه‌های مربوط به خط افقی محدود می‌شود. (همانطور كه در این كار عملی گفته شد). با این حال، می توانید یك تصویر گرافیكی را بعنوان خط افقی انتخاب كنید. برای این كار از منوی Format گزینه Theme را انتخاب كنید. در كادر محاوره‌ای Themes، روی دكمه Modify كلیك كنید. بعد روی دكمه Graphic كلیك كنید. از لیست Theme، گزینه Horizontal Rule را انتخاب كنید. روی دكمه Browse كلیك كنید و فایل تصویر مورد نظر را پیدا كنید. این فایل را انتخاب كنید و روی OK كلیك كنید. روی Open كلیك كنید. بعد روی OK كلیك كنید تا تغییرات ذخیره شوند و كادرهای محاوره‌ای Modify Theme و Themes بسته شوند.