تبیان، دستیار زندگی
p;بخش اول - دردسرها و گرفتاری های رابط گرافیکی ویندوز XP       گرفتای ها و مشکلات Start menu منوی Start ویندوز XP متفاوت از نسخه های قبلی ویندوز است. هر چند این منو بسیار انعطاف پذیرتر  از منوی م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بخش اول - دردسرها و گرفتاری های رابط گرافیکی ویندوز XP

استفاده از دسكتاپ یا رومیزی ویندوز xp

گرفتای ها و مشکلات Start menu

منوی Start ویندوز XP متفاوت از نسخه های قبلی ویندوز است. هر چند این منو بسیار انعطاف پذیرتر  از منوی موجود در نسخه های قبلی است اما این ساختاربندی می تواند سبب ایجاد گرفتاریهایی برای شما شود.

منوی Start یکی از اصلی ترین راه های دستیابی به اغلب بخش های ویندوز XP است. حتما گاهی برای تان پیش آمده که نخواهید آیکونی روی صفحهDesktop دیده شود، در این حالت می توانید از منوی Start به آیتمها دسترسی یابید. در این منو  می توانید آیتم هایی را که باید ظاهر شوند یا نشوند را سفارشی کنید . در قسمت های زیر راه ها و شیوه های آسانی برای رفع مشکلات مطرح می شود.

آیتم های Control Panel بصورت منو در منوی Start دیده نمی شوند

علت:

بطور پیش فرض گژینه های Control Panel بصورت لینک در منوی Start نشان داده نمی شود. به این معنی که باید برای بازشدن پنجره Control Panel آن را در منوی Start کلیک کنید. نحوه عملکرد این آیتم قابل تغییر است به نحوی که می توانید بطور مستقیم به تمامی آیکون های موجود در Control Panel دسترسی یابید. هنگامی که در منوی Start به Control Panel اشاره می کنید یک زیر منو از آیکون ها نشان داده می شود.

راه حل:

برای تغییر عملکرد لینک بطوریکه Control Panel را بصورت لینک مشاهده کنید. کافی است از مراحل زیر پیروی نمائید.

1- منوی Start را راست کلیک کرده و سپس گزینه Properties را انتخاب نمائید.

2- زبانه Start Menu را در پنجره Properties انتخاب نمائید و سپس دکمه Customize را کلیک کنید.

3- در این پنجره نیز زبانه Advanced را انتخاب نمائید.

4- در کادر Start Menu Items ، دکمه رادیویی Display as a menu را کلیک کرده و سپس دکمه Ok راکلیک کنید.

5- مجدداً گزینه Ok را در پنجره StartMenu and Taskbar کلیک کنید.

6- حال منوی Start را کلیک کرده و به Control Panel اشاره کنید. منویی ظاهر می شود که از طریق آن می توانید بطور مستقیم به آیکون های Control Panel دسترسی یابید.