تبیان، دستیار زندگی
Pro Metronome اپلیکیشنی برای هنرجویان موسیقی است که با ارائه دادن یک محیط عالی برای پخش مترونوم، به این افراد در حفظ ریتم کمک شایانی می کند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اپلیکیشنی برای هنر جویان موسیقی

Pro Metronome اپلیکیشنی برای هنرجویان موسیقی است که با ارائه دادن یک محیط عالی برای پخش مترونوم، به این افراد در حفظ ریتم کمک شایانی می کند.

فرآوری: الهام گارسچی- بخش دانش تبیان
اپلیکیشن

مترونوم Metronome که در سال ۱۸۱۴ میلادی توسط شخصی به نام Maelzel ساخته شد یک ابزار تمرینیِ موسیقی است که ضربات یک نواخت و پی درپی ایجاد می کند تا نوازندگان را در نگه داشتن ریتم یک قطعهٔ موسیقی یاری دهد. این ضربه ها با یکای BPM(ضرب در دقیقه) سنجیده می شوند. اغلب مترونوم ها قادرند ضرباتی در گسترهٔ ۳۵ تا ۲۵۰ BPM تولید کنند. رایج ترین مورد استفادهٔ مترونوم، کمک به حفظ گام و ضرب آهنگ ضمن یادگیری و تمرین قطعات دشوار موسیقی است.
مترونوم نه تنها ریتم صحیح و بدون خطا و نوسانی را به نوازنده ارائه می کند بلکه دایرهٔ زمانی و محدودهٔ ضربی هر یک از ریتم های مختلف از کندترین تا سریع ترین مانند لارگو (Largo)، آداجیو (Adagio)، آلِگرو (Allegro)، پرِستو (Presto) و غیره را در اختیار نوازنده می گذارد.

Pro Metronome نیز اپلیکیشنی موبایلی برای هنرجویان موسیقی است که در ابتدای کار آن ها، که هنوز مترونوم را به صورت حسی و ناخوداگاه یاد نگرفته اند، می تواند یک ابزار فوق العاده کاربردی باشد و به لطف آن، همیشه و همه جا یک مترونوم جیبی همراه خود داشته باشند.

یک ساختمان را در روزهای ابتدایی ساخت که تنها از اسکلت فلزی برخوردار است در نظر بگیرید. مترونوم در موسیقی دقیقاً نقشی شبیه به این موضوع دارد که مسیر اصلی، پیکربندی و نحوه ی چیدمان را مشخص می کند و بعد از آن، سازها و صداها به نوبت روی آن سوار می شوند. درواقع می توان اینگونه گفت که هر ترانه ای که می خوانید یا هر قطعه ای که با یک ساز می نوازید، باید از ابتدا تا انتها روی یک ریتم ثابت باشد تا بتوان آن را یک تراک استاندارد دانست.
 Pro Metronome نیز اپلیکیشنی موبایلی برای هنرجویان موسیقی است که در ابتدای کار آن ها، که هنوز مترونوم را به صورت حسی و ناخوداگاه یاد نگرفته اند، می تواند یک ابزار فوق العاده کاربردی باشد و به لطف آن، همیشه و همه جا یک مترونوم جیبی همراه خود داشته باشند. محیط کاربری اپلیکیشن به صورت کاملاً گویا و ساده طراحی شده است و به راحتی در همان اولین ورود به محیط آن، می توانید بخش های مختلف آن را به کار بگیرید. در بخش مترونوم می توانید سرعت مد نظر خود را تنظیم کنید و به پخش آن بپردازید. یکی از جالب ترین نکات برنامه نیز امکان هماهنگ سازی فلاش گوشی با مترونوم در حال پخش است که به نوعی یک ایده ی جالب و شاید مفید برای این افراد به حساب می آید.


منابع:
http://androidgozar.com/22620/real-metronome.html
http://p30download.com/fa/entry/46698/
http://www.zoomit.ir/software/21860-pro-metronome-mobile-app