تبیان، دستیار زندگی
این آخرین تصویری است که مسنجر 20 دقیقه بعد از رسیدن به نزدیک ترین فاصله از عطارد یعنی مسافت 5000 کیلومتری تهیه کرده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آخرین تصویر ارسالی توسط مسنجر از عطارد

بالاخره فضاپیمای مسنجر که توسط دانشگاه جان هاپکینز فرستاده شده است، و خبر آن را هفته ی پیش خواندید، در 24 دی ماه از نزدیکی عطارد عبور کرد. این فضا پیما که در سال 2004 به فضا فرستاده شده است، دو بار دیگر در اکتبر 2008 و سپتامبر 2009 از نزدیکی عطارد عبور خواهد کرد و در نهایت در مارس 2011 در یک مدار بدور عطارد قرار خواهد گرفت.

این آخرین تصویری است که مسنجر 20 دقیقه بعد از رسیدن به نزدیک ترین فاصله از عطارد یعنی مسافت 5000 کیلومتری  تهیه کرده است. این تصویرِِ سیاه سوخته عوارض سطحی عطارد را با دقت 400 متر به تصور کشیده است!

تصویر

دهانه ی بزرگ تر در نزدیکی استوای عطارد قرار گرفته است؛ در طرفی از سیاره که به تازگی توسط مسنجر تصویر برداری شده است. این دهانه به نظر می رسد نامی نداشته باشد، چرا که این اولین باری است که دیده می شود! در اطراف این دهانه صدها دهانه ی برخوردی کوچکتر ثانویه  وجود دارند. بعضی از این دهانه های ریز بطور مرتب در یک مسیر چیده شده اند: بعضی سیارک ها یا دنباله دارها قبل از برخورد با عطارد چند تکه شده اند و در یک مسیر مستقیم روی سطح سیاره را بمب باران کرده اند.

دهانه ها
یک مسیر از برخوردهای پشت سر هم به طور عمودی

با شمارش تعداد دهانه های کوچکتر در اطراف دهانه ی بزرگ و آنهایی که درون دهانه هستند و مقایسه ی این دو، دانشمندان می توانند سن تقریبی دهانه را تخمین بزنند.

هدایت کنندگان مسنجر اعلام کرده اند که تمامی 500 مگابایت اطلاعاتی که توسط مسنجر برداشت شده است را دریافت نموده اند. این فضاپیما 1,213 تصویر از سطح عطارد تهیه نموده است.

خبر پیشین:

فضاپیمای مسنجر به عطارد می رسد

منابع:

سایت خبری universetoday

وبگاه اینترنتی  فضاپیمای مسنجر