تبیان، دستیار زندگی
سازمان ملل نتوانسته با تهدیدهای تروریسم علیه صلح جهانی مقابله کند
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سازمان ملل نتوانست با تروریسم مقابله کند

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی با تشریح ماهیت تروریسم گفت: سازمان های بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد، با اقدامات ابزاری خود نتوانسته اند با تهدید تروریسم علیه صلح جهانی مقابله کنند.

بخش سیاست تبیان

صلح جهانی

به گزارش تبیان به نقل از خبرنگار مهر، داود عامری صبح امروز در همایش «ائتلاف نخبگان علیه تروریسم برای صلح عادلانه» که در مرکز همایش های بین المللی سازمان صدا و سیما برگزار شد، با بیان اینکه تروریسم با حمایت برخی دولت ها، شرایط جدید و خطرناکی را در فضای جغرافیایی آسیای غربی و جهان به وجود آورده است، اظهار داشت: ما معتقدیم رسیدن به عدالت و صلح جهانی جز در سایه تعامل، همفکری و گفتگوی مشترک نخبگان ملی و جهانی حاصل نمی شود.

وی ادامه داد: اگر می خواهیم به سوی استقرار نظامی مبتنی بر احکام الهی عادلانه و ایمن بر پایه صلح و دوستی و مبتنی بر کرامت انسانی گام برداریم، باید از همه ظرفیت های فکری و قانونی نخبگان، سازمان های مردم و دستگاه های مسئول بهره بگیریم که یکی از اهداف این همایش نیز دست یافتن به این مهم است.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی، جوهره اصلی حقوق بشر را پاسداری از حیثیت و کرامت انسانی خواند و گفت: همه انسانها صرفنظر از جنسیت، رنگ، نژاد و مذهب دارای حیثیت و حقوقی برابر با یکدیگر هستند. رعایت حقوق انسانها و مسأله کرامت انسانی قبل از طرح در اسناد و نهادهای بین المللی در ادیان الهی به ویژه اسلام  عزیز آمده است.

عامری تصریح کرد: امروزه اقداماتی در اقصی نقاط جهان و به ویژه در منطقه مهم و حساس غرب آسیا به دلایل و انگیزه های مختلف صورت می پذیرد که اصل مهم کرامت انسانی و حق زندگی در صلح را برای انسان های بیگناه بر هم زده است. اقداماتی که با عنوان فعالیت های تروریستی و تروریسم برای همگان آشنا و امری آشکار است.

وی با بیان اینکه تروریسم با نقض حقوق بشر، نقض کرامت انسانی، از بین بردن صلح و امنیت در جهان و ناکارآمدی نهادهای بین المللی پیوند خورده است، گفت: در چنین شرایطی سازمان های بین المللی به ویژه سازمان ملل متحد با اقدامات  ابزاری خود، نتوانسته است با تهدیدی تروریسم علیه صلح جهانی، مقابله کنند.

دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی تأکید کرد: لازم است اقدامات مقابله ای در سیاست های کلان جهانی و برنامه ریزی های سیاستمداران و طراحان سیاست های جهانی مورد تجدید نظر اساسی قرار گیرد.   صلح و امنیت جهانی مستلزم یک حرکت جمعی و ائتلاف جهانی است. ائتلافی که به دور از تبعیض ها و بی عدالتی ها صورت گیرد.

عامری در پایان خاطرنشان کرد: مجمع جهانی صلح اسلامی در پی آن است که با گردآوری نظرات نخبگان و فرهیختگان، ضمن آسیب شناسی پدیده تروریسم، بتواند با گفتمان سازی به ارائه راهکارهای لازم و عملی در جهت مقابله با پدیده شوم تروریسم بپردازد. بنابراین به عنوان «دبیرکل مجمع جهانی صلح اسلامی»، ضمن تقدیر از همه نخبگان فعال در این همایش، شما را به ادامه این راه و کمک به این ائتلاف مقدس برای تحقق صلح عادلانه دعوت می کنم.


منبع : خبرگزاری مهر

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .