تبیان، دستیار زندگی
میدل ایست آی: جان کری مخالفان سوری را مسئول شکست مذاکرات ژنو دانست
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

سوریه مسئول شکست مذاکرات ژنو است!

تنها چند ساعت پس از شکست مذاکرات ژنو، جان کری، وزیر خارجه آمریکا به امدادگرانی که در ارتباط با بحران سوریه فعال هستند، گفت: این کشور سه ماه دیگر نیز شاهد بمباران خواهد بود؛ مسأله ای که سبب تلفات مخالفان می شود.

بخش سیاست تبیان

کری

به گزارش تبیان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، پایگاه "میدل ایست آی" در گزارشی فاش کرد جان کری، وزیر خارجه آمریکا مخالفان سوری را مسئول شکست روند صلح عنوان کرد و هشدار داد شکست مذاکرات ژنو به معنای ادامه بمبارانها تا سه ماه آینده خواهد بود.

در این گزارش آمده است: تنها چند ساعت پس از شکست مذاکرات ژنو، جان کری، وزیر خارجه آمریکا به امدادگرانی که در ارتباط با بحران سوریه فعال هستند، گفت: این کشور سه ماه دیگر نیز شاهد بمباران خواهد بود؛ مسأله ای که سبب تلفات مخالفان می شود.

این پایگاه به نقل از برخی منابع گزارش داده است: در حاشیه نشست موسوم به کمک کنندگان به سوریه کری مخالفان سوری را سرزنش و آن ها را به دلیل عقب نشینی از مذاکرات، مسئول بازگشایی راه حمله مشترک نیروهای دولتی سوریه و روسیه به حلب عنوان کرد.

یکی از امدادگران که نخواست نامش فاش شود در گفتگو با پایگاه "میدل ایست آی" تصریح کرد: جان کری گفت: "من را سرزنش نکنید. بروید و مخالفان را سرزنش کنید."

در ادامه این گزارش آمده است: در حالی که ده ها هزار نفر سوری از بمبارانهای حلب فرار می کنند، کری روز جمعه به خبرنگاران اعلام کرد روسیه و ایران به وی اطلاع داده اند حاضر به آتش بس در سوریه هستند.

وی در ادامه افزود: بزودی و پس از نشست گروه بین المللی حمایت از سوریه که از 17 کشور از جمله آمریکا و روسیه تشکیل شده و قرار است هفته آینده در مونیخ برگزار شود، متوجه خواهد شد آیا این گروه ها در تصمیم خود جدی هستند یا خیر.

طبق اعلام این پایگاه، کری به این امدادگران این تصور را القا کرده است که آمریکا تلاش ها برای حمایت از شورشیان را ترک خواهد کرد.

یک منبع ترک به میدل ایست آی گفته است پس از فروپاشی روند صلح، فشارها بر ترکیه و عربستان سعودی افزایش یافته است.

یک فعال نزدیک به کری که نخواسته نامش فاش شود گفته است: جان کری به وضوح اعلام کرد مخالفان تمایلی برای مذاکره ندارند. آنها تمایلی برای آتش بس ندارند و (از مذاکرات) کناره گیری می کنند.

مذاکرات ژنو که با نظارت سازمان ملل بر گزار شد هفته گذشته به علت مخالفت هیئت های معارض سوری و دولت این کشور برای نشست با یکدیگر به حال تعلیق در آمد. مخالفان سوری در این نشست با این پیش شرط شرکت کردند که پیش از شروع هر گونه مذاکره، بمبارانها کاملا متوقف شود. این در حالی است که دولت سوریه نیز به صراحت اعلام کرد مخالفان در پیشبرد روند صلح جدی نیستند.
منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .