تبیان، دستیار زندگی
این همه هجوم و کشتار مسلمانان به چه دلیل است؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا مسلمان کشی؟
خون

انقلاب اسلامی در حدود سی سال پیش نه تنها موجی از بیداری و تحول را در کشور ایران ایجاد کرد بلکه آرمان ها، عقاید و اهداف خود را در تمامی این کره خاکی گسترش داد. غرب بعد از قرون وسطی و با شروع رنسانس و در پی  صنعتی شدن جوامع اروپایی سعی در تامین  منابع و منافع خود کرد و برای تحقق این امر به دنبال زیاده خواهی و برتر بینی خود شروع به دست اندازی در خاک سایر کشورها کرد تا با سلطه بر کشورهای دیگر بتوانند منافع خود را در جهان تامین کند و جهان را در ید قدرت خود بگیرد. این سیر استعماری و مراحل مختلف آن از جمله استعمارنو و فرانو سیری طولانی ودارد که حوصله آن از این نوشتار خارج است.

به دنبال زیاده طلبی و خوی مستکبرانه کشورهای سلطه طلب و استعمارگر جهان هر روز بیش تر در زیر سلطه این کشور ها می رفت. عده ای دست به همکاری با این کشورها می دادند و عده ای هم که قدرت چندانی نداشتند تن به این یوغ اسارت سپردند و تحت سلطه در آمدند. در این میان عده ای هم بودند که دست به اعتراض بلند کرده و این روند را قبول نداشته، محکوم کردند و خواهان استقلال بودند و به ان دست یافتند اما در این میان جریانی به  وسیله  امام خمینی به همراهی مردم در ایران راه افتاد،انان موفق شدند در ایران انقلاب کنند. انقلابی که  شیوه ی جدیدی بود در مبارزه در راه اسلام  و اسلام را در جهان زنده کرد. انقلابی که اهداف، آرمان ها و ایدوئولوژی های آن 360 درجه با جریان جاری در جهان که همان سلطه گری بود تفاوت داشت. انقلابی که نه تنها کشور ایران را متحول کرد و مردم آن را از خواب چندین ساله شان بیدار کرد و دست استعمار را از سرشان کنار زد بلکه موجی از بیداری را در تمامی جهان ایجاد نمود و به مردم سایر جهان اثبات کرد که می توان تحت سلطه نبود، می توان استقلال داشت و برای خود زندگی کرد و ابهت غرب را در هم شکست و استعمار هراسی را در جهان نابود کرد و روند ساختار نظام بین الملل را دچار تحول ساخت.

اسلام در حال حاضر تنها دین در حال گسترش در جهان مخصوصا در جهان غرب است و همچنین اسلام به عنوان قدرتی در جهان در حال ظهور است بنابراین رهبران غربی می کوشند تا با توسل به هر راه ممکن از هر طریق چه تحریم ، چه اقدامات فرهنگی ، نفوذ و قدرت رسانه ها و... این روند رو به رشد متوقف شود

تفکرات، ارمان ها و اهداف انقلاب که با ویژگی های خاص خود که ان را در میان سایر مبارزات استقلال طلبانه متمایز می کرد و هر دلی را مشتاق می کرد و آینده ای روشن را به همگان نوید می داد به ضائقه تمامی مردم در هر گوشه و کناری در جهان خوش امد و شروع به نشر و گسترش کر و الگویی شد برای مبارزات علیه استکبار.. جوامع غربی که با تامین منافع خود و تلاش در زمینه علوم گوناگون به پیشرفت و توسعه قابل ملاحظه ای دست یافته بودند و غرق درکارکردهای تکنولوژیِ شده بودند ولی متاسفانه هر چه بیشتر توسعه برایشان به ارمغان می رسید اخلاق انسانی  در میان انها رو به پسرفت می رفت که این خود عوامل مختلفی داشت از جمله مقدم داشتن علم به تربیت، محدود کردن دین به مکان و زمانی خاص، دید اومانیستی  و انسان محورانه مخصوصا در تولید علم ، ماده گرایی و .......

مردم غرب که در میان این پیشرفت تکنولوزی قرار گرفته بودند ولی کم کم جای اخلاقیات و معنوبات و در واقع چیزی که انها را  حتی برای مدتی از این دنیاگرایی رها کند و در روندزندگی ماشینی  خشک برای انها تغییراتی ایجاد کند و این خود از مقتضیات فطرت بشر است اما در اینجا دو روند اصلی پیش امد یکی اینکه عده ای از افراد به ماورای طبیعه و معنویت های انحرافی روی اوردند که حتی این راه ها همسویی با اخلاقیات نداشت بلکه انان را از چاله به چاه می برد در واقع دنبال راهی بودند که صرفا مادی نباشد اینان به روش های گوناگونی متمایل شدند مانند پست مدرنیسم، شیطان پرستی و.....

گروه دوم گروهی بودند که به دنبال معنویات راه افتادند ودرصدذد برامدند تا این خلا را با اخلاقیات و مواردی که موافق با فطرت بشر است پر نمایند اینان به سمت ادیان  مختلف موجود در جهان به خصوص ادیان ابراهیمی تمایل یافتند.

در سیر روند این گرابش ها از انجایی که با انقلاب اسلامی در جهان از سال ها قبل در جهان موجی از بیداری روی داده بود و در هامان اوایل این انقلاب کشورهایی از جهان را به طور گسترده تحت تاثیر قرار داده بود از جمله نیجریه، پاکستان، اسپانیا و.....

جای برای گسترش ان هم اکنون در جهان وجود داشت. این انقلاب که خود و ارمان هایش نشات گرفته ازدین اسلام بودند به تبع با نشر ان  در جهان گرایشاتی را به وجود اورد تا مردم به سمت این دین سوق پیدا کنند، این عامل در کنار عوامل دیگر چون تبلیغات مسلمانان در فرقه های دیگر برای گسترش اسلام در جهان،فعالیت  سایر گروه های مبارزی که از قبل وجود داشتند، فعالیت های گروه های اسلامی در کشور های غربی و .... باعث شد رشد اسلام در تمامی جهان مخصوصا  اروپا در سال های اخیر بسیار چشمگیر شود به طوری که سردمدارن کشورهای غربی را به هراس  بیاندازد.

دنیاى اسلام باید متحد باشد. امروز دنیا این را میخواهد

اسلام در حال حاضر تنها دین در حال گسترش در جهان مخصوصا در جهان غرب است و همچنین اسلام به عنوان قدرتی در جهان در حال ظهور است بنابراین رهبران غربی می کوشند تا با توسل به هر راه ممکن از هر طریق چه تحریم ، چه اقدامات فرهنگی و نفوذ و قدرت رسانه ها و... این روند رو به رشد متوقف شود. و با نگاه به مسایل جاری در جهان به وضوح می توان این کوشش را مشاهده نمود.  هم اکنون می بینیم که زنی محجبه در دادگاه المان توسط یک نژاد پرست کشته می شود. علاوه بر اینکه این زن خود با حجابش مبلغی برای دین اسلام حساب می شود،  با این حال به گفته برخی کارشناسان این خود ترفندی است که خود غربی ها برای هراس در مسلمانان  و در ادامه کوشش های خود برای مقابله با  گسترش اسلام انجام داده اند. همینطور در سین کیانگ ایالت مسلمان نشین چین می بینیم که دست به کشتار مسلمانان می زنند و آنان را تحت فشار قرار می دهند. در این میان جنگ روانی رسانه وهمینطور ترفندهای آنان در تخریب چهره مسلمانان مخصوصا  با استفاده از انگاره سازی خبری و سکوت در مقابل این اقدامات غیر انسانی کاملا مشهود است و این رسانه ها در این روند از ابزار قدرتمند و با نفوذ برای مقابله  با گسترش اسلام در جهان برای غربیان محسوب می شود. در اتفاقی دیگر نیز این مقابله را می توان دید در زمانی که  ایران روزهای پس از انتخابات را در ناآرامی هایی طی می کرد به طور واضح دخالت های مکرر روسای برخی از کشورهای غربی را در تشدید روند انتخابات میدیدم همینطور مانور رسانه ای انها، در واقع انان سعی در به ثمر رسیدن حرکتی داشتند که خود طراح و پی ریز آن بودند.آنان خواستار شکست این انقلاب هستند انقلابی که روند قدرت طلبی آنان را در جهان تغییر داد.

مسلمانان چینی

در پایان باید اینطور گفت این رویدادهای اخیر که برای اولین بار هم نیست که در جهان اتفاق می افتد، مخالفت غربیان با گسترش اسلام که از نمونه ای آن می توان به مخالفت با حجاب در کشورهای مختلف از جمله فرانسه نام برد همچنان در جهان ادامه خواهد داشت  و این مقابله با گسترش رو به رشد اسلام در جوامع غربی روز به روز بیشتر خواهد شد اما نکته ای که در این میان مهم و قابل ملاحظه است است وحدت در میان مسلمانان است. آنان در این برهه زمانی که غرب  اسلحه تهجمات خود را رو به مسلمانان نشانه رفته است و سعی درمقابله و تخریب چهره آنان در جهان دار دباید از هر گونه اختلاف و تفرقه بپرهیزند. مسلمانان با هر رنگ و نژاد و در هر کجای این کره خاکی هستند همه با هم برادر و برابر هستند وباید با هم متحد شوند تا نگذارند دشمنان انان به هدف خود برسند باید از هر روز ممصمم تر باشند و همه در زیر پرچم اسلام سعی در قدرتمند تر شدن  جهان اسلام  کنند. بیانات مقام معظم رهبری نیز که با بینش بالای خود  مسائل رابه طور دقیق در زیر نظر دارند  و تاکید بسیار در ایجاد و حفظ وحدت در میان مسلمانان جهان داردو می تواند  الگو وخط مشی آنان برای رسیدن به این وحدت باشد که  به عنوان حسن ختام این مطلب به فرمایشی از ایشان در اینباره اشاره می کنیم:

امروز كسانى و دستهائى را كه براى ایجاد اختلاف بین شیعه و سنى به شیعه تهمت میزنند، بدگویى میكنند، اختلاف‏افكنى میكنند، ببینند. از این طرف هم همین جور؛ یك كسانى از این طرف احساسات برادران مسلمان خودشان را تحریك میكنند، جریحه‏دار میكنند، آزرده میكنند. دنیاى اسلام باید متحد باشد. امروز دنیا این را میخواهد. امروز نیازهاى جامعه‏ى اسلامى این را میطلبد كه جوامع اسلامى با هم باشند، در كنار هم باشند، اتحاد و اتفاق داشته باشند، نگذارند دشمنانى از ضعف آنها استفاده كنند؛ دشمنانى كه خودشان به طور طبیعى قدرتى ندارند. اسرائیل چیست؟ دشمن صهیونیستى در مقابل یك میلیارد و نیم مسلمان عددى نیست؛ به حساب نمى‏آید. اختلاف در دنیاى اسلام -این ضعفى كه در درون دنیاى اسلام است- موجب میشود كه دشمن ضعیف بتواند راه خود را پیدا كند، یارگیرى كند، از بین برادران مسلمان دشمن براى خود یارگیرى كند.

عطاالله باباپور

گروه جامعه و سیاست