راهنما

اگر در ابتدا و انتهای عبارت جستجو علامت (") ( یا quotation) بگذارید، مطالبی که در متن آنها عین کلمات وجود دارد داخل عبارت را جستجو و نمایش می دهد ولی اگر در دو سر عبارت جستجو علامت (") قرار ندهید مطالبی که در متن آنها یکی از کلمات داخل عبارت وجود داشته باشد یافت می شود.

  • تعداد بازديد :
  • 5613
  • يکشنبه 23/3/1389
  • تاريخ :

روایت آیت الله رفسنجانی از اتفاق 14 خرداد

آیت‌الله  رفسنجانی در جلسه روز گذشته مجمع تشخیص مصلحت نظام در سخنانی گفت: فكر می‌كنم حفظ این یكپارچگی اگر حتی مقداری مخدوش شده باید سعی كنیم برگردیم، و همدلی ایجاد كنیم. از حوادثی كه می‌تواند وضع را بدتر كند، پرهیز كنیم.

فكر می‌كنم حفظ این یكپارچگی اگر حتی مقداری مخدوش شده باید سعی كنیم برگردیم، و همدلی ایجاد كنیم. از حوادثی كه می‌تواند وضع را بدتر كند، پرهیز كنیم

آیت الله خامنه ای و ایت الله هاشمی رفسنجانی

به گزارش جهان نیوز : رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: اتفاقی كه در مراسم سالگرد امام(ره) در حرم اتفاق افتاد، انصافاً از آن نوع كارهای نامعقولی بود كه در آستانه بحث‌های تحریم اتفاق افتاد. نبایست این‌جور بشود. حالا افرادی كه این كار را كردند چه كسانی بودند؟ چرا این كار را كردند؟ ما نمی‌دانیم. اما هیچ كس از دوستان انقلاب و داخل كشور، سود نبردند مردم اهانت به بیت امام(ره) را تحمل نمی‌كنند. شخص حسن آقای خمینی، یك عالم جلیل‌القدر و حقیقتاً دانشمند جامعی است از تبار امام(ره) كه اهانت به او، معلوم است كه در جامعه سخت است.

طبق همین گزارش؛  وی خاطرنشان كرد:مردم فراموش نمی‌كنند كه تصاویر فرزند حاج احمد آقا را در كنار امام با چه فضای محبت‌‌آمیزی منتشر می‌كنند. و آنها را در خانه‌هایشان دارند. ‌این‌جور رفتار، رنجاندن بیت امام(ره) كار درستی نبود، كار بدی بود. من آن روز در اتاق انتظار، خدمت مقام معظم رهبری نشسته بودم، می‌دیدم ایشان ناراحتند. یك وقت كه حسن آقا پیشنهاد صلوات داد و صدای بسیار بلندی از جمعیت به گوش رسید كه برخلاف آن شعارها، یك دفعه انبوه جامعه، در آنجا صلوات فرستادند. رهبری معظم انقلاب، خوشحال شدند. به من گفتند ببین، این جمعیت است، نه آن صدایی كه از یك معدودی درمی‌آید. جمعیت وفادار است.

مردم فراموش نمی‌كنند كه تصاویر فرزند حاج احمد آقا را در كنار امام با چه فضای محبت‌‌آمیزی منتشر می‌كنند

رئیس مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: قبل از سخنرانی حسن آقا رنجیده بود. می‌خواست صحبت نكند. باز همان جلوی من بود كه رهبری معظم به ایشان گفتند كه مناسب نیست شما صحبت نكنید. مردم انتظار دارند از شما مطالبی بشنوند. و ایشان را ترغیب كردند كه بروند. آن كاری كه جلوی تریبون در انظار كردند، خیلی معنادار بود. خوب این سال‌ها، این مراسم تكرار شده، مقام معظم رهبری هیچ وقت حسن آقا را جلوی مردم نبوسیده بودند آنهایی كه این را می‌دیدند، باید درس می‌گرفتند، می‌فهمیدند، این یك اشاره‌ای داشت. ایشان در این حد، این‌گونه رمزگونه نظرشان را اعلام كردند. من می‌بینم بعد از آن هم، همان‌هایی كه محرك این جمعیت بودند، هنوز دارند مقاله می‌نویسند، سخنرانی می‌كنند، تحریك می‌كنند، این چه چیزی است؟ چه نفعی از آن می‌بریم؟ اما حقیقتاً نباید این كارها تكرار شود. یعنی همه متعهد باشند در این شرایط، ندای وحدت و همدلی خیلی مقدم است بر اینكه كسی كینه‌اش را بر سر فردی خاص خالی كند. یا حرفی به یك كسی بزند.

رهبر معظم انقلاب و سید حسن خمینی

وی با بیان اینكه انتقادها در حد زبان‌های لطیف و منطقی جواب می‌دهد،گفت:استدلال در حد یك مقاله، در حد یك صحبت، خیلی مؤدبانه می‌تواند باشد اما این‌گونه برخوردها جواب نمی‌دهد. من خواهش می‌كنم از اعضای محترم كه حالا خدمتشان هستیم، هر جا دستشان می‌رسد، سعی كنند، فضا را فضای همدلی كنند به جای فضای برخورد و طرد و خصومت و كینه. كه تفرقه برای ما سم است. انشاءالله كه خداوند همان وحدت كلمه كه انقلابمان را پیروز كرد و از همه گردنه‌ها عبور داد، دوباره به ما هدیه بفرماید كه بتوانیم خودمان را برای مراحل توسعه انقلاب آماده كنیم.

 

... نظر شما راجع به وحدت و یکپارچگی امت اسلامی ، مخصوصاً در این روزها که آمریکای جنایتکار ، چون گذشته خوی سبعیت و استکباری خود را بیشتر نمایان کرده چیست ؟ شما هم نظر دهید.

 

تنظیم شده توسط موسوی

بخش جامعه و سیاست تبیان

ارسال به
آخرین نظرات کاربران
ناشناس
با سلام
آمریکا هیچ وقت دنبال منافع مردم ایران نبوده و به دنبال منافع مالی و دفاعی خود هست
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 22/4/1389 - 18:21
ناشناس
ان شالله تمام خواص بی بصیرت با بصیرت شوند
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 31/3/1389 - 19:57
خسرو س
باسلام امیدوارم شما نیز استقلال در ارائه گزارشات را همچنان حفظ كنید.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 27/3/1389 - 9:17
DARVAN
تا زمانیکه افراطیون دو طرف, صحنه گردان مسائل سیاسی داخل کشور باشند وحدت میسر نمی شود.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 26/3/1389 - 23:19
خالد
همراهی سید با سران فتنه این جور واکنش مردم را بروز داد . آقای هاشمی دلسوز تر از مادر نشود خودش با سکوت و نامه سرگشاده به مقام رهبری و دو پهلو سخن گفتن این گونه صدای همه را در آورده است .
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 24/3/1389 - 19:9
mother
پسر نوح با بدان بنشت خاندان نبوتش گم شد

پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 24/3/1389 - 11:25
حسین
توی این جریانها معلوم شد دلسوزتروصبورتراز همه فقط رهبر عزیزمان بود وهمه گوش به فرمان ایشانیم اگه دل ایشان رنجیده باشد دل ما هم میرنجد فقط رهبر
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 24/3/1389 - 0:20
mohsen660223
منظور از سوال مطرح شده چه بود.... این‌گونه رمزگونه!!؟l
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 23/3/1389 - 23:21
m3a1372
خدا حضرت آقا و آقای هاشمی را برای ملت حفظ کند.انشاءالله
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 23/3/1389 - 22:51
مهدی صفری
باسلام : لطفا از نقل این اخبار جنجال آفرین که صحت وسقم آن معلوم نیست بطور جد پرهیز کنید تا فردای قیامت در پیشگاه خداوند متعال شرمسار نباشید واین را مد نظر داشته باشید که راه نجات پیروی ازخط ولایت فقیه حضرت آیت الله عظمی خامنه ای است.واتقواالله فان خیرالزاد التقوی/بقره 197
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 23/3/1389 - 21:48
ناشناس
خبلب جالبه که جناب مجید رابعی میفرمایند سید حسن با نام امام زندگی کردند ولی ایشون با خود امام!!!
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 23/3/1389 - 21:46
moji_joun
چرا فقط سید حسن را یادگار امام میدانید. بزرگترین یادگار امام انقلاب اسلامی و حکومت ولایت فقیه است! چرا بعضی ها ..... بعد از انتخابات در برار ظلمی که به یادگار عظیم شد سکوت مردند اما برای این مساله اینقدر داد و بیداد و ... من خودم کلا مخالف این کار بودم مردم اگه ناراحتند 1 دقیقه شعار می دادن و سکوت میکردند
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 23/3/1389 - 20:0
ناشناس
سلام.آقای هاشمی باید بفرمایند آیا به سید حسن خمینی هم تذکر داده اند که به خود بیاید و بفهمد که چرا مردم آن برخورد را با ایشان کردند؟به نظر من مردم حق داشتند اعتراض خود را به ایشان نشان دهندهرچند که این مراسم بهترین زمان و مکان نبود.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 23/3/1389 - 19:57
azar13
مردم هنوز هم باهم اتحاد دارن چه در مقابل کشورهای مستکبر چه به کسانی که به انقلاب پشت کردن اگه سیدحسن راه خودشو از این خائنیین جدا کنه هنوز هم میتونه عزیز مردم باشه
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 23/3/1389 - 19:54
دانا
به نظر من این آقایان به وصیت سید احمد خمینی (ره) عمل کنند و به وسیله عمل به آن است که اتحاد شکل می گیرد . از این آقایان باید این سوال راپرسید مگر امام ما و فرزند او به ما سفارش به این نکرده اند که پشتیبان ولایت فقیه باشد و یا سید احمد وصیت خود خطاب به فرزند خود سید حسن می فرماید همیشه پشتیبان ولایت باش و اگر دیدی که از این مسیر انحراف پیدا کردی ضعف در تو است نه رهبری اتحاد در این صورت که بیان شد حاصل می شود نه با سخن های دو پهلو و یا سکوت بهتر است همه به دامن انقلاب و رهبری بازگردنند و از جریان فتنه و سران آنها جدا شوند . تا ما هم دیگر شاهد این صحنه ها نباشیم .
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 23/3/1389 - 19:50
ناشناس
چرا اصرار میشود بگویند عکس العمل یاد شده مربوط به بخش جزئی از مردم بودند در حالی که همگان شاهد بودند تقریبا همه مردم حاضر اعلام موضع کردند و چرا اصرا میشود اعتراض مردم را به سران فتنه را بنام اهانت به سید حسن جا بزنند فکر نمیکنند مردم همه این چیز بازیها را مبینند و میشناسند. آنهنگام که رهبر معظم انقلاب با نگرانی از شکسته شدن وحدت جامعه هشدار داده و نصیحت داشتند چرا این آقایان در جهت منافع شخصی آن نصایح را ندیده گرفتند و بر طبل اختلاف و چند دستگی کوبیدند .
اگر اعتراضی در جهت تائید مواضع این آقایان بود خوب است و قابل دفاع ولی اگر همین مردم اعتراض به عملکرد آقایان داشتند آنگاه ..... فاعتبرو یا اولی الابصار
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 23/3/1389 - 19:41
ناشناس
اصلا قبول ندارم حرفا رو
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 23/3/1389 - 18:53
magsood
با سلام بنده هم دوست دارم در کشورمان همیشه اتحاد و همدلی باشد خدای نکرده بر روی آتش بنزین نپاشیم سعی ما بر این باشد که در راه اسلام و قرآن و ولایت فقیه باشیم ودر همه کارها عدل و انصاف را رعایت کنیم و همه کارهایمان رنگ و بوی خدایی داشته باشد خدایا ما را آنی و کمتر از آنی به حال خودمان وا مگذار آمین یا رب العالمین
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 23/3/1389 - 18:52
محسن0
اتحاد و یکپارچگی لازمه اما با مسیری که سمت و سویی موافق با اسلام و راه امام دارد در غیر اینصورت این اتحاد چیزی جز محدود شدن و ضربه خوردن به اسلام ندارد و با توجه به فصل الخطاب بودن رهبری و اینکه حاج سید حسن خمینی در حوادث اخیر نشان داد نظری غیر از نظر رهبری را داراست پس میتوان نتیجه گرفت
وحدت در این جا = ضربه خوردن اسلام
همه ما باید متوجه این باشیم که اختلاف نظر در همه مسائل داخل نظام امری عادی میباشد و هیچ کسی انرا بد نمیداند ولی نه در مسائل ملی و مسائلی که رهبری نظر قاطع خود را در اینباره اعلام میدارند
اللهم الثبت قلوبنا علی دینک
خدایا قلوب ما را بر دینت استوار گردان
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 23/3/1389 - 18:18
ناشناس
با عرض سلام
"اما هیچ كس از دوستان انقلاب و داخل كشور، سود نبردند مردم اهانت به بیت امام(ره) را تحمل نمی‌كنند."
خیر , مردم اهانت و بی توجهی و موزه ای دانستن
مواضع و دستورات امام خمینی (ره) را تحمل نمیكنند
آیا امام در برابر نوه ی خود(حسین ) غافل خود نیاستاد .
متاسفانه برخی عالم بی عمل شده اند كه
معصوم (ع) فرمود: جهنمیان از بوی بد آن اذیت می شوند
بله, همه وفاداران به آرمان امام باید متحد شده
و ناخالصی های نظام را ازبین ببرند
فقط و فقط " عمل به وظیفه " تنها خواسته شرع مقدس و امام خمینی است
از همه می خواهم وصیت نامه سیاسی الهی امام (ره) را حداقل یكبار بخوانند
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 23/3/1389 - 16:46
مرتضي نظام پرور
سلام فکر می کنم روایت رو در سوال مطرح شده چپه نوشتین اصل روایت اینه
از موارد ستم آن است که سواره بر پیاده بانگ زند راه را باز کنید .
لطفا سرع تر اصلاح نمایید
پاسخ تبیان : از دقت و توجه شما سپاسگزاریم - تبیان
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 23/3/1389 - 15:15
مجید رابعی
در این مدت چندسال اخیر خصوصا یک سال بعد از انتخابات ، سیدحسن موضع گیری مناسبی در مقابل جریان فتنه و نفاق و سران آنها نداشت و شاید بهتر باشد بگوییم اصلا موضعی نداشت!

آقای هاشمی و سید حسن باید این را باید بدانند که اگر آنها مدتی با نام امام خمینی زندگی کرده اند ولی ملت ایران ،خمینی را در وجودشان یافته اند و این شعله فروزان امام خمینی را هر کس فوت کند فقط ریش خود را سوزانده است.

و باید بدانند که آنها نمی توانند برای ملت شاخص تعریف کند ، مردم شاخص های آرمان امامشان را خوب میدانند و به راحتی با آن شاخص ها دشمنان را از دوستانشان تشخیص می دهند
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 23/3/1389 - 14:38
faezesadattaher
واقعا که فقط خدا می داند
یا مهدی جان، خدا کند که بیایی
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 23/3/1389 - 14:28
ناصر
با سلام

وحدت زمانی ارزش دارد که شما بدانید هدف از این وحدت چیست؟مردم ایران کاملا" و تا پای جان حول محور ولایت با یکدیگر متحد هستند اما به این موضوع هم کاملا" واقفند که چه کسانی با آنها در یک سمت هستند و چه کسانی در سمت مقابل آنها.جناب هاشمی نباید با کلمات بازی کند،بلکه باید تا دیر نشده هم ایشان و هم جناب سید حسن خمینی و هم سایر جاماندگان از این قافلهء در حال حرکت،تا بیشتر از این دیر نشده به دامان مردم بازگردند.

علی علی
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 23/3/1389 - 14:18
ناشناس
من اعتقاد دارم نباید به اختلافات دامن زد و همه باید در اطاعت از رهبری و قانون اساسی و حفظ نظام وحدت داشته باشند و اختلافات در نحوه و روشها طبیعی است انسان وقتی تلویزیون ترکیه را می بیند فکر می کند جمهوری ترکیه تا یک ساعت دیگر از هم می پاشد اما با ان همه اختلاف حتی اب از اب تکان نمی خورد چرا چون اونها حدود اختلاف را رعایت می کنند مرزها را نگه می دارند با حزب اقتدار مخالفت می کنند اما وقتی پای جمهوری ترکیه به میان می اید همه یکدل اند حالا شما مقایسه کنید با خودمان . مگر در یک مردمسالاری دینی می شود همه جا را لرزاند . طرفهای بحث از وارد کردن اتهامات ناروا به همدیگر خودداری کنند و حرمت اصل نظام را نگه دارند . خدا رحمت کند شهریار را می دانید چه میگوید :
چو خواهد دشمنی بنیاد قومی را براندازد
نخست ان قوم را از هم پریشان و جدا سازد
چو تنها کرد هر یک را به تنهایی بر او تازد
چنان اندازدش از پا که دیگر سر نیفرازد
به امید برافراشته شدن پرچم اسلا م در سراسر گیتی بدست مهدی عج
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 23/3/1389 - 14:12
DZANJANI
ما آقای حسن خمینی را هیچ وقت تنهاش نمیذاریم و همیشه دوستش داریم اونایی که اون روز شعار میدادند که عده ای کمی بودند از روی جهالت بود
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 23/3/1389 - 14:10
ناشناس
به نظر آقای هاشمی به جای اینكه در اتاق انتظار صداها را می شنید باید می‌آمد و جمعیت شعار دهنده را میدید تا بهتر متوجه موضوع شود كه چند نفر شعار می‌دهند یا تمام جمعیت. مردم چه در داخل و چه در خارج صحن با شعار خود سید حسن را همراهی می‌كردند. آقای هاشمی بهتر بود به جای نقل خاطره كمی تامل می‌كرد كه این نحوه برخورد متوجه خود او هم نشود چراكه این موضع‌گیری‌های خلاف رهبری سید حسن بود كه سبب این برخورد شد و اگر آقای هاشمی هم به این رفتار دست بزند قطعا او هم طعم این برخورد را خواهد چشید
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 23/3/1389 - 14:1
mohmd12
با عرض سلام به نظر من اقای هاشمی عوض این كه این حرف ها را بزنند بهتر است قبار های كه اطراف ایشان است را فرو بنشانند تا معلوم شود ایشان طرف انقلاب و امام است یا طرف یك عده زد دین انقلاب و امام به نظر من تیغ دین خودی و ناخودی را تشخیص نمیدهد و هر كس از راه امام خارج شود نا بود خواهد كرد حالا اگر نوه ای امام باشد یا رفسنجانی.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 23/3/1389 - 13:51
rahpu313
سلام
کسی این حرف ها را می زند که نامه ای که به آقا نوشتند خود وی را در جایگاه بدی قرار داده اعتراض به سید حسن به خاطر اعمالی است که آقای هاشمی و دوستانشان انجام داده اند . چون هنوز نظام با سران فتنه برخورد نکرده بغض مردم در هر کجا که فرصتی به دست آورد می شکند
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 23/3/1389 - 13:47
ناشناس
جناب تبیان شما هم که اخبار توهین به آقا سید حسن را منعکس می کردید!!همه می دانند که شما هم مزدور فارس نیوز هستید
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 23/3/1389 - 13:45