تبیان، دستیار زندگی
رهبر معظم انقلاب اسلامی حركات اخیر ملتها را در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ناشی از قیام ملت ایران دانستند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رهبری در دیدار با فرماندهان نظامی


 رهبر معظم انقلاب اسلامی حركات اخیر ملتها را در منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا ناشی از قیام ملت ایران دانستند.


رهبر

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی دیروز  در دیدار جمعی از فرماندهان و مسئولان نظامی و انتظامی مبارك بودن و بركت داشتن گذر ایام، سال و حركت ملتها را در كار و تلاش پرنشاط و خستگی ناپذیر، نوآوری و خلاقیت و نگاه بلندمدت كنار توكل بر خداوند دانستند و تأكید كردند: حركت مباركی كه امروز در منطقه آغاز شده است بخشی از ثمرات ایستادگی، عزم راسخ و شجاعت ملت ایران و به میدان آوردن توان، اراده و نشاط خود به میدان است و در آینده تحولات بیشتری در منطقه در راه خواهد بود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی بهار و نوروز كه همراه با روئیدن و بالیدن است، افزودند: انسانها نیز می توانند خود را هماهنگ با عالم طبیعت كنند و از این فرصت برای روئیدن و بالیدن و تلاش و نوآوری و ابتكار استفاده كنند.

حضرت آیت الله خامنه‌ای حركت در مسیر اهداف الهی و اعتقاد به كمك خداوند را زمینه‏ساز روئیدن و بالیدن دانستند و خاطرنشان كردند: امید به خداوند و ایمان الهی، مأیوس نشدن در برابر مشكلات و نگاه بلندمدت و تاریخی راز پیشرفت است كه باید این روحیه را بیش از پیش تقویت كرد.

ایشان پیروزی انقلاب اسلامی ایران و ایستادگی ملت ایران را در برابر مشكلات و فشارها نمونه‌ای از حركت همراه با روئیدن و بالیدن برشمردند و افزودند: تقریباً همه تحلیلگران دنیا اذعان دارند كه حركت كنونی در منطقه خاورمیانه و شمال افریقا ناشی از قیام ملت ایران است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی بهار و نوروز كه همراه با روئیدن و بالیدن است، افزودند: انسانها نیز می توانند خود را هماهنگ با عالم طبیعت كنند و از این فرصت برای روئیدن و بالیدن و تلاش و نوآوری و ابتكار استفاده كنند.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به تأثیرات پیروزی انقلاب اسلامی ایران در تغییر معادلات منطقه ای و بین المللی از جمله قضیه فلسطین و همچنین شكسته شدن ابهت استكبار، تأكید كردند: حركت كنونی منطقه نتیجه انباشت تدریجی انگیزه‌ها، فكرها و تصمیم‌ها است كه اكنون بروز كرده است و این موضوع نیز ناشی از ایستادگی و ثبات قدم ملت ایران و نشانه‏های خوب پیشرفت در ایران اسلامی است.

حضرت آیت الله خامنه‌ای افزودند: انقلاب اسلامی ایران همانند شجره طیبه‌ای است كه میوه‎های ایستادگی 32 ساله آن به صورت عزت ملت، سربلندی سیاسی نظام اسلامی، پیشرفتها و نوآوریها در عرصه های مختلف علمی و اقتصادی، و كوتاه نیامدن در مقابل قدرتهای زورگو، تداوم پیدا كرده و اكنون به الگویی برای ملتهای منطقه تبدیل شده است.

رهبر

ایشان، قضیه هسته ای را یك نمونه از ایستادگی ملت ایران برشمردند و خاطرنشان كردند: در قضیه هسته ای قدرتهای استكباری تمام توان سیاسی، تبلیغاتی و اقتصادی خود را به كار گرفتند و تلاش كردند با جنجال آفرینی، فشار و تحریم زمینه‏ساز صرف‏نظر كردن جمهوری اسلامی ایران از این موضوع شوند اما اكنون بعد از گذشت 8 سال ایران اسلامی بر همه تلاشها و فشارهای استكبار فائق آمده و ضمن پیشرفت چشمگیر در قضیه هسته ای، نشان داده كه در جنگ اراده ها، قویتر از قدرتهای بزرگ دنیا است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی تأكید كردند: جمهوری اسلامی ایران در یك نبرد 32 ساله با قدرتهای استكباری، نه‏تنها تسلیم نظم ظالمانه جهانی آنها نشده بلكه پیشروی هم كرده و طرف مقابل و در رأس آن امریكا اكنون نسبت به سالهای گذشته دچار ضعف و شكست نیز شده است.

فرماندهی معظم كل قوا در بخش دیگری از سخنان خود، نیروهای مسلح را به تقویت روحیه نشاط، كار و تلاش پیگیر و آرایش صحیح امكانات توصیه كردند و افزودند: در نیروهای مسلح حركت رو به جلوی خوبی آغاز شده است كه این حركت باید با شتاب و تحرك و نشاط بیشتری ادامه پیدا كند.

ایشان همچنین با تأكید بر لزوم هم‏افزایی بیش از پیش، ارتقای آموزشها، سازماندهی‏ها، آمادگی رزمی و تجهیزات دفاعی در نیروهای مسلح خاطرنشان كردند: نیروهای مسلح در نظام جمهوری اسلامی، حصن و حصار مردم هستند كه این حصن همواره باید مستحكم باشد.

در این دیدار سرلشكر بسیجی دكتر فیروزآبادی رئیس ستاد كل نیروهای مسلح در گزارشی از تلاشها و اقدامات نیروهای مسلح در سال گذشته گفت: ابلاغ طرح جامع نیروها و سازمانها، ارتقای توان دفاعی و آمادگی رزمی در بخشهای مختلف از جمله هوا - فضا و دریا، و پیشرفت طرح تحول سپاه از جمله اقدامات انجام‏گرفته است.

وی تمركز بر راهكارهای ابتكاری و خلاقانه، ارتقای سطح دانش نیروی انسانی، ارتقای سطح فناوری و اطلاعات، تحول در صنایع دفاعی براساس طرح حكمت و تقویت برنامه های سازمان بسیج مستضعفین تا پایان برنامه پنجم را از برنامه های اصلی نیروهای مسلح در سال 90 برشمرد.

در پایان این دیدار نماز جماعت ظهر و عصر به امامت رهبر انقلاب اسلامی اقامه شد.

بخش سیاست تبیان


منبع:خبرگزاری فارس