تبیان، دستیار زندگی
آیت‌الله موحدی كرمانی از موسسین و چهره های برجسته جامعه روحانیت مبارز تهران در پاسخ به پرسش انتخاباتی تاکید کردند: جناب آقای دكتر محسن رضایی را فردی متدین، انقلابی، کارآمد، اصولگرا، خوشفکر، مدیر و مبتکر می دانم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حمایت آیت الله موحدی کرمانی از دکتر محسن رضایی
آیت الله موحدی کرمانی

آیت‌الله موحدی كرمانی از موسسین و چهره های برجسته جامعه روحانیت مبارز تهران در پاسخ به پرسش انتخاباتی تاکید کردند: جناب آقای دكتر محسن رضایی را فردی متدین، انقلابی، کارآمد، اصولگرا، خوشفکر، مدیر و مبتکر می دانم.

به گزارش ایفنا نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی دکتر محسن رضایی ،متن پرسش انتخاباتی جمعی از مؤمنین و متدینین تهران از حضرت آیت الله موحدی كرمانی و پاسخ معظم‌له به شرح زیر است:

بسمه تعالی

محضر مبارک حضرت آیت الله موحدی کرمانی دامت برکاته

با سلام و تحیت، همانگونه که حضرتعالی مستحضر هستید مردم انقلابی و مسلمان ما در آستانه انتخابات سرنوشت ساز ریاست جمهوری هستند. از آنجا که راهنمایی علمای دین، همواره راهگشای مؤمنین بوده و با توجه به سابقه آشنایی دیرینه جنابعالی با جناب آقای دکتر محسن رضایی، استدعا دارد نظر مبارک را در مورد ایشان مرقوم فرمائید.

ظل عالی مستدام

جمعی از مؤمنین و متدینین تهران

پاسخ حضرت آیت الله موحدی كرمانی بدین شرح است:

بسمه تعالی

عرصه انتخابات، عرصه تعیین سرنوشت کشور است و انشالله ملت مسلمان و فهیم و انقلابی ایران، بار دیگر با حضور حماسی خود، دل دوستان را شاد و پشت دشمنان نظام مقدس اسلامی را خواهند لرزاند.

اما در پاسخ به سوال آقایان باید عرض کنم: اینجانب سالیان درازی است که با جناب آقای محسن رضایی آشنایی دارم؛ مدت مدیدی در مسئولیت نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و به موازات آن، حضور در مجمع تشخیص مصلحت نظام، برای این جانب فرصت کافی برای شناخت ابعاد مختلف شخصیت ایشان بوده است.

بنده ایشان را فردی متدین، انقلابی، کارآمد، اصولگرا، خوش فکر، مدیر و مبتکر می دانم.

بحمدالله توفیقات الهی در عرصه های گوناگون شامل حال ایشان بوده و در شرایط سخت، وفاداری خود به اسلام وانقلاب اسلامی و ولایت را به احسن وجه نشان داده اند. كارنامه درخشان ایشان در دوران دفاع مقدس و خدمات ایشان پس از آن در سپاه و مجمع تشخیص مصلحت نظام، بر هیچ كس پوشیده نیست و ان شاء الله در محضر حضرت حق مأجورند.

لذا اینجانب با احترام به همه نامزدهای مورد تأیید شورای محترم نگهبان، جناب آقای دكتر محسن رضایی را تأیید و از درگاه حضرت حق برای ایشان، دوام توفیق مسئلت می نمایم.

محمدعلی موحدی كرمانی

12/03/1388

گذری بر زندگینامه حضرت آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی :

حضرت آیت الله محمدعلی موحدی کرمانی از موسسین و چهره های برجسته جامعه روحانیت مبارز تهران هستند. در سال 1310 در خانواده ای روحانی در كرمان بدنیا آمدند. تحصیلات مقدماتی را در حوزه کرمان سپس در حوزه علمیه قم و نیز در حوزه علمیه نجف گذراندند.

اساتید معظم له در کرمان آیت الله صالحی و شیخ الرئیس و در قم مرحوم آیت الله العظمی بروجردی و آیت الله العظمی داماد و آیت الله العظمی امام خمینی و در نجف مرحوم آیت الله العظمی خوئی و آیت الله العظمی سید محمود شاهرودی و آیت الله العظمی میرزا باقر زنجانی بودند. همچنین مدت كوتاهی نیز در مشهد از محضر آیت الله میلانی بهره مند شدند.

مباحثات علمی ایشان در حوزه مقدسه علمیه قم بیشتر با حضرات آیات آقایان هاشمی رفسنجانی، ربانی املشی بود و همچنین با حضرات آیات آقایان مطهری، بهشتی، مومن، جنتی، طاهری خرم آبادی و مهدوی کنی نیز مجالست و مؤانست داشتند.

پس از مراجعت از نجف و قم، به مدت چند سال در کرمان گرمابخش جمع مومنین بودند و سپس به تهران آمدند و با متمركز كردن فعالیت های خود در یكی از مساجد شرق تهران، آن را به كانون توجه جوانان و یكی از پایگاه های اصلی مبارزان ناحیه شرق تهران درآوردند.

معظم له در حزب جمهوری اسلامی نیز در تمامی سالهای فعالیت این تشكل انقلابی، بعنوان عضو شورای مرکزی و عضو داوری حزب حضور داشته اند

حضرت آیت الله موحدی كرمانی از موسسین جامعه روحانیت مبارز تهران به شمار می روند كه از ابتدا تاكنون بعنوان یکی از اعضای شورای مرکزی فعالیت داشته اند.

از جمله توفیقات معظم له در دوران مبارزه، دیدارهای متعدد ایشان با حضرت امام(ره) در نجف و کربلا بود که در این نشست های خصوصی برنامه های جامعه روحانیت مبارز را به عرض حضرت امام(ره) رسانده و متقابلاً دستورات مهم ایشان را به اعضای شورای مركزی جامعه روحانیت مبارز منتقل می كردند.

معظم له در حزب جمهوری اسلامی نیز در تمامی سالهای فعالیت این تشكل انقلابی، بعنوان عضو شورای مرکزی و عضو داوری حزب حضور داشته اند.

حضرت آیت الله موحدی كرمانی در انتخابات اولین دوره مجلس شورای اسلامی به عنوان نماینده مردم شریف كرمان برگزیده شدند و پس از ان در دوره های دوم، سوم، چهارم و پنجم به نمایندگی از مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی بودند. ریاست کمیسیون امور داخلی مجلس و ریاست کمیسیون امور دفاعی مجلس و نیز نائب رئیسی مجلس شورای اسلامی از جمله مسئولیتهای ایشان در این نهاد مردمی بوده است. معظم له همچنین رئیس هیات اجرائی بین المجالس بودند.

حضرت آیت الله موحدی كرمانی پس از شهادت آیت الله شهید اشرفی اصفهانی در کرمانشاه، به امر حضرت امام (ره) مسئولیت امامت جمعه این شهر حساس و مقاوم را عهده دار شدند. و در دوران خطیر دفاع مقدس ضمن حضور در جبهه ها و انس با رزمندگان، در كنار مردم مقاوم استان كرمانشاه ماندند و حماسه ها آفریدند.

حضرت آیت الله موحدی كرمانی پس از پایان دفاع مقدس نیز برای مدت چهارده سال نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را عهده دار بودند.

معظم له كه هم اكنون عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می باشند، از ابتدای انقلاب اسلامی تاكنون به نمایندگی از مردم كرمان در تمامی ادوار مجلس خبرگان رهبری حضور موثر داشته اند.

برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور