تبیان، دستیار زندگی
رئیس‌جمهور آمریكا به آمریكایی‌ها اطمینان داد كه‌ واشنگتن برای پرتاب احتمالی موشك كره‌شمالی به سوی خاك این كشور كاملا آماده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آمریكا برای حمله موشكی كره‌شمالی آماده است

اوباما

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه، "باراك اوباما " روز گذشته در مصاحبه با شبكه خبری " سی بی اس " در پاسخ به سوالی درباره این احتمال كه كره شمالی می‌تواند یك موشك را به سوی هاوایی در روز 4 جولای(13 تیر) [مصادف با] روز استقلال آمریكا یا حدود این تاریخ پرتاب كند، به آمریكایی‌ها اطمینان داد كه این كشور برای پرتاب احتمالی موشك كره شمالی به سوی خاك آمریكا "كاملا آماده " است.

وی گفت: این دولت و ارتش ما كاملا برای هرگونه احتمالی آماده است.

بعد از تشدید تحریم‌های بین المللی بر ضد كره شمالی در شورای امنیت سازمان ملل، آمریكا جنگ روانی خاصی را بر ضد پیونگ‌یانگ به‌راه انداخته است. روز یكشنبه یك ناو نظامی آمریكایی در آب‌های بین‌المللی به تعقیب و مراقبت از یك كشتی تجاری متعلق به كره شمالی پرداخت كه مظنون به حمل كالاهای نظامی بود.

این مسئله درحالی رخ می‌دهد كه چند روز قبل "رابرت گیتس "، وزیر دفاع آمریكا اعلام كرد كه این احتمال وجود دارد پرتاب موشك بالستیك كره شمالی در اوایل ماه جولای به سمت مناطق هاوایی جهت گیری شده باشد، و به همین دلیل و برای مقابله با آن، رادارهای قدرتمند و موشك‌های زمین به هوای پیشرفته در این مناطق مستقر خواهند شد.

رئیس‌جمهور آمریكا به آمریكایی‌ها اطمینان داد كه‌ واشنگتن برای پرتاب احتمالی موشك كره‌شمالی به سوی خاك این كشور كاملا آماده است.

در عین‌ حال مقامات پیونگ‌یانگ دولت آمریكا را متهم كرده‌اند كه در حال آماده سازی خود برای اقدام نظامی در شبه جزیره كره است. این نتیجه گیری در كره شمالی از مذاكرات باراك اوباما با همتای خود از كره جنوبی ناشی شده است. اوباما به سئول وعده حمایت كامل و تضمین امنیتی، از جمله در صورت بروز حمله هسته‌ای داده كه این مسئله باعث عكس‌العمل شدید پیونگ‌یانگ شده است.

روی دادن این حوادث روند اوضاع پیرامون كره‌شمالی را وخیم‌تر از قبل نموده و نگرانی‌هایی را در خصوص تشدید وخامت اوضاع در شبه جزیره كره بوجود می‌آورد.

تنظیم برای تبیان : سعید آقازاده