تبیان، دستیار زندگی
به محض اینكه ما به سراغ برخی گیرندگان وام های كلان می‌رویم تا پول‌ها را از آنها پس بگیریم صدها بلندگو به كار می‌افتد و صدها تلفن به صدا در می‌آید اما بدانید كه تا آخرین روزی كه به لطف خداوند در خدمت شما هستم حتی یك سند از این مفت‌خوری‌ها و ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

احمدی‌نژاد در اولین گردهمایی همیاران مسكن:

تا آخرین روز خدمت حتی یك سند از مفت‌خوری‌ها را امضا نخواهم كرد

محمود احمدی نژاد

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، محمود احمدی‌نژاد رئیس جمهور كشورمان بعدازظهر امروز سه شنبه طی سخنانی در اولین گردهمایی همیاران مسكن با اشاره به مقوله مسكن در فرهنگ ایرانی گفت: بحث مسكن در فرهنگ ما بسیار مهم است؛ چرا كه مسكن نه تنها یك سرپناه و سرمایه به شمار می‌رود بلكه مسكن برای ما محل زندگی است.

وی افزود: مسكن از نگاه ما محل زندگی،‌ آرامش، تعالی، كمال و تربیت فرزندان است و باید با ورود به این محل با یك محیط مملو از آرامش مواجه شویم و كانون خانواده باید در آنجا پرورش یابد و به كمال برسد.

رئیس جمهور با اشاره به مشكلات موجود در مسكن اظهار داشت: همه می‌دانیم همواره تولید مسكن از نیاز مسكن عقب بوده است و از 42 یا 43 سال قبل یاد دارم كه مسئله‌ای بنام كمبود مسكن وجود داشته است .

وی افزود:از زمانی كه آقای سعیدی‌كیا حضور پیدا كردند ما یك میلیون و 600 هزار واحد مسكونی كسری داشتیم و سالانه بیش از 800 هزار تقاضای جدید نیز وارد شد كه باید این موارد را سروسامان دهیم.

احمدی‌نژاد همچنین ادامه داد: امروز امور كشور باید به دست مردم سامان یابد و یكی از مواردی كه این مشكلات را به وجود می‌آورد این بوده است كه برخی در گذشته تصور می‌كردند باید مشكلات را از طریق دستگاه‌های دولتی حل كنیم لذا آنها توانمندی‌های مردم را كنار گذاشته بودند و نمی‌دانستند كه هیچگاه دولت به تنهایی توانایی اداره جامعه 70 میلیون مردمی را نخواهد داشت.

وی با اشاره به نقش مشاوران املاك در بحث مسكن گفت: برخی تلاش كردند تا 30 سال تبلیغ كنند و همواره نقش مشاوران املاك را اگر نگوئیم منفی، مثبت هم جلوه ندادند درحالی كه كار مسكن بحثی تخصصی است و این امر در همه جای دنیا امری تخصصی تلقی می‌شود.

رئیس جمهور مشاوره در امور مسكن را بسیار مهم ارزیابی كرد و گفت: بسیاری از اوقات مشورت با یك انسان باتجربه در امر مسكن و املاك كار 500 میلیون تومان را انجام می‌دهد و در كشور ما معمولا آن افرادی كه بدنبال سوء استفاده از معضلات هستند تا جیب خود را از آن طریق پر كنند برای اینكه رد گم كنند، آدرس اشتباهی به مردم می‌دهند.

احمدی‌نژاد همچنین ادامه داد: تصور می‌كنید آیا 20، 30 سال قبل وقتی بحث احتكار مطرح شد آیا آن میوه فروش و یا آن بقال این كار را انجام می‌داد؟ جواب این سئوال منفی است؛ چرا كه چند نفر كه دستشان در دست اختیاردارها و مجوزدارها بود این احتكار را انجام می‌دادند و زمانی كه اشتباهشان مشخص می‌شد هیاهو به راه می‌انداختند تا مسیر را عوض كنند و چند فروشنده خرده را محكوم كنند.

وی با اشاره به وجود برخی دست‌ها برای برهم زدن مسكن گفت: دو سال پیش چند نفر از مشاوران مسكن پیغام دادند كه دست‌هایی وجود دارد كه می‌خواهند در بازار مسكن اخلال ایجاد كند و همان افرادی كه با 50 میلیارد و یا 100 میلیارد پولی كه معلوم نبود از كجا آمده است وقتی بازار را برهم می‌زدند با اصراری كه داشتند مسیر را عوض می‌كردند و صنف مشاوران املاك را بعنوان متهم معرفی می‌كردند، اما من بعید می‌دانم كه در صنف مشاوران املاك كسی پیدا شود كه بخواهد به مردم در بحث مسكن فشار وارد شود اما آن افرادی كه زمین مردم را می‌فروختند و یك آپارتمان را به چندین نفر می‌فروختند و آنچنان كه باید دستشان قطع نشده است برای اینكه آدرس اشتباه بدهند دیگران را متهم می‌كردند.

طرح مسكن مهر طرح بسیار خوب و گسترده‌ای است و دو سال است كه این طرح آغاز شده و پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است

رئیس جمهور با اشاره به پرونده‌هایی در خصوص كلاهبرداری در بخش مسكن گفت: پرونده‌هایی كه امروز در بحث مسكن تشكیل شده است، در خصوص آنها با دادستان صحبت كردم و از وی سئوال كردم كه آیا در این پرونده‌ها كسی از مشاوران املاك نیز وجود دارد یا خیر كه دادستان گفت كه این افراد یكسری آدمخور هستند كه وارد این موضوع شده‌اند و به مردم فشار می‌آورند.

احمدی‌نژاد با اشاره به افزایش پلكانی قیمت مسكن از 50 سال گذشته تا به امروز گفت: همه بیاد داریم كه از 50 سال قبل تا به امروز قیمت مسكن به صورت پلكانی افزایش داشته و تا حدودی این افزایش متوقف می‌شد و دوباره دو سه سال بعد بصورت پلكانی بالا می‌رفت و همه می‌دانیم كه هرگز در این 50 سال ما در قیمت مسكن هیچ بازگشت به عقبی نداشته‌ایم اما به لطف خدا در این چند سال اگر همكاری صادقانه مشاوران املاك نبود محال بود كه 30 تا 40 درصد در این دو سه سال قیمت مسكن كاهش یابد.

رئیس جمهور در ادامه سخنان خود با اشاره به عوامل افزایش قیمت مسكن در كشورمان گفت:‌ یكی از عوامل افزایش قیمت مسكن، قیمت مصالح است كه خوشبختانه با برنامه‌ریزی‌هایی كه صورت گرفته است قیمت مصالح قیمتی منطقی شده و اگر چه برخی به ما فشار می‌آورند تا قیمت‌ها افزایش یابد اما دولت تا آخرین لحظه‌ای كه حضور دارد مقاومت خواهد كرد.

وی به دومین عامل افزایش قیمت مسكن اشاره كرد و گفت: عامل دوم در افزایش قیمت مسكن زمین است كه با همكاری شما قیمت زمین تا حدودی تثبیت خواهد شد اما عامل سوم هزینه‌های جانبی در بحث مسكن است و شما به یاد دارید كه در سال 71 یا 72 بود كه عوارض ساختمانی افزایش پیدا كرد و به تبع آن قیمت مسكن نیز افزایش یافت چرا كه وقتی به عوارض 180 تومان اضافه شد قیمت مسكن نیز 380 تومان افزایش یافت.

رئیس جمهور در ادامه اظهار داشت: یكی دیگر از عوامل افزایش مسكن این بود كه برخی به بهانه واردات كالا پول‌های كلانی را گرفته بودند مثلا چند سال پیش فردی بود كه در قزوین وامی 80 میلیارد تومانی گرفته بود تا كارخانه‌ای در تهران بسازد و با ارتباطات و سازوكارهایی كه از آنها استفاده كرده بود 30 میلیون دلار نیز وام تقاضا كرده بود تا آهن وارد كند اما هیچكدام از این كارها را نكرد و این پول‌ها را در جایی نگه داشت و چند سال پیش آن را وارد بازار كرد و شروع به خرید كالا به قیمت بسیار بالایی كرد اما خوشبختانه جلوی آن گرفته شد و ما امروز مشكلمان پس گرفتن همین پول‌هاست كه تا می‌خواهیم این پول‌ها را از آنها پس بگیریم آنها می‌گویند كه سیاست‌های دولت اشتباه است.

احمدی‌نژاد همچنین اظهار داشت: به محض اینكه ما به سراغ آنها می‌رویم تا این پول‌ها را از آنها پس بگیریم صدها بلندگو به كار می‌افتد و صدها تلفن به صدا در می‌آید اما بدانید كه تا آخرین روزی كه به لطف خداوند در خدمت شما هستم حتی یك سند از این مفت‌خوری‌ها و خلافكاری‌ها را امضا نخواهم كرد و فریب بلندگوها و سروصداهای آنها را نخواهیم خورد.

وی كد رهگیری در بخش مسكن را بسیار مهم دانست و گفت:‌ امروز این كار و ایده‌ای را كه شما در بحث كد رهگیری در خصوص مسكن برای ساماندهی آن انجام داده‌اید بسیار خوب است و این طرح به طور حتم جلوی بسیاری از زمین‌خواری‌ها را خواهد گرفت و یكی از افرادی كه الان در زندان است و با همین آگهی‌ها مشغول كلاهبرداری بود اگر از طریق مشاوران املاك اقدام می‌كرد بطور حتم جلوی آن گرفته می شد و با این سامانه‌ای كه شما طراحی كرده‌اید راه سوء استفاده در مسكن مسدود خواهد شد.

رئیس جمهور در ادامه طرح مسكن مهر اشاره كرد و اظهار داشت: طرح مسكن مهر طرح بسیار خوب و گسترده‌ای است و دو سال است كه این طرح آغاز شده و پیشرفت‌های قابل توجهی داشته است و من مطمئنم اگر همین طرح را به جای اینكه در پیچ و خم ادارات حركت دهیم به شما مشاوران املاك بدهیم به خوبی آنرا اجرا خواهید كرد و هر اتحادیه‌ای كه در این زمینه اعلام آمادگی كند ما از آن استقبال خواهیم كرد.

احمدی‌نژاد در پایان با اشاره به درخشش ایران در اجلاس ژنو و تشویق افراد حاضر در سالن گفت: احمدی‌نژاد یك قطره از دریای مواج و زلال ملت ایران است و من با بیان آن سخنان در اجلاس ژنو در حقیقت با بیان سخنان شما مردم در دهان قلدرها و زورگویان جهان زدم.

برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور