تبیان، دستیار زندگی
مهندس موسوی به عنوان انسان پاكی كه دولت پاكی نیز خواهد داشت، از نظارت افكار عمومی و اصحاب مطبوعات استقبال خواهد كرد چرا كه تنها ناپاكان اقتصادی از نظارت عمومی وحشت دارند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

موسوی دولت پاک تشکیل می دهد
میر حسین موسوی

عبدالله رمضان‌زاده گفت: گفتمان عدالت احمدی‌نژاد تنها عدالت اقتصادی است اما گفتمان عدالت موسوی شامل همه امور سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، قومیتی، جنسیتی و در نهایت عدالت اقتصادی است.

قائم‌مقام دبیر كل جبهه مشاركت در جمع خبرنگاران یزدی افزود: در سال‌های اخیر فاصله فقیر و غنی و فاصله طبقاتی در كشور افزایش یافته است.

وی معتقد است یكی از سیاست‌های نادرست دولت، بومی‌گزینی در كنكور است كه تنها به نفع دانش‌آموزان مناطق برخوردار كشور شده و سایرین را محروم ساخته است. در حوزه سیاسی نیز همه امكانات رسانه‌ای در اختیار دولت است.

این فعال سیاسی تصریح كرد: آنچه مورد توجه مهندس موسوی است، عدالت است؛ چرا كه عدالت نیاز و ضرورتی برای توسعه و پیشرفت كشور است و این نیاز تنها در پناه قانون قابل تحقق است.

وی درباره تغییر مدیریت در دولت احتمالی موسوی گفت: قطعا نیروهای حافظ وضع موجود در مقابل هر تغییری مقاومت خواهند كرد و اگر قرار باشد مردم با را‌یشان رییس‌جمهور آینده را انتخاب كنند سایر گروه‌های سیاسی نیز مجبور به تبعیت از قانون هستند. اصلاح‌طلبان برای مسأله كارآیی و كارآمدی مدیران هم در گذشته و هم در حال حاضر، اهمیت قائلند و اگر از بین نیروهای موجود كسانی باشند كه به مردم خدمت كرده باشند، در دولت مهندس موسوی نیز باقی خواهند ماند.

رمضان‌زاده با تاكید بر این كه از جمله دلایل حمایت اصلاح‌طلبان از مهندس موسوی، حمایت خاتمی از وی است، گفت: كم‌اشتباه‌ترین اصلاح‌طلبان ایران، خاتمی است و تمامی برنامه‌های وی نیز پرهیز از تندروی بود و اعتماد مردم به وی نیز ناشی از حمایت آنها از این نوع نگرش بود.

مهندس موسوی به عنوان انسان پاكی كه دولت پاكی نیز خواهد داشت، از نظارت افكار عمومی و اصحاب مطبوعات استقبال خواهد كرد چرا كه تنها ناپاكان اقتصادی از نظارت عمومی وحشت دارند

وی درباره رویكرد اقتصادی موسوی نیز اظهار داشت: موسوی بارها اعلام كرده اقتصاد جنگ با پایان جنگ پایان یافت و این‌كه الآن وی در نظر دارد جلوی واردات بی‌رویه چای و برنج و دیگر محصولات را بگیرد.

رمضان‌زاده تصریح كرد: باید توجه داشت با كمك تعرفه‌ها و كمك‌های دولتی امكان احیای اقتصاد وجود دارد و یكی از دغدغه‌های موسوی ایجاد اشتغال و حمایت از تولیدات داخلی است البته نباید به ضرر مصرف‌كنندگان نیز باشد.

وی درباره جایگاه مردمی دولت خاتمی نیز گفت: حضور به معنای مردمی بودن نیست، برای مثال هزینه‌های سفرهای استانی هیات دولت اگر این اعتبار صرف عمران و آبادانی می‌شد، فایده‌های بیشتری داشت؛ لذا اقدامات را باید در هزینه دید نه در شعار.

سخنگوی دولت خاتمی اظهار كرد: باید توجه داشت حتی ابتكار سفرهای استانی نیز از آن احمدی‌نژاد نیست؛ چرا كه هم هاشمی و هم خاتمی به همه استان‌های كشور سفر داشتند اما لزومی نداشت مثلا وزیر دفاع در جلسات هیات دولت در استان یزد حضور یابد؛ لذا در انتخابات معلوم خواهد شد كه كدام دولت مردمی‌تر است.

وی درباره حضور كروبی در صحنه رقابت‌های انتخاباتی، از كروبی خواست در صحنه رقابت باقی بماند و افزود: حضور كروبی موقعیت مناسبی برای شكستن فشار بر اصلاح‌طلبان است. در صورت حضور او، ما دو نماینده در پای صندوق‌های رای خواهیم داشت. پایگاه رای موسوی و كروبی جداست؛ لذا حضور هر دو هیچ رایی را كم نمی‌كند و هیچ ضرری نیز نخواهد داشت.

به گزراش ایسنا رمضان‌زاده تصریح كرد: مهندس موسوی به عنوان انسان پاكی كه دولت پاكی نیز خواهد داشت، از نظارت افكار عمومی و اصحاب مطبوعات استقبال خواهد كرد چرا كه تنها ناپاكان اقتصادی از نظارت عمومی وحشت دارند.

وی هم‌چنین از اصلاح‌طلبان خواست در فضای فعلی از تخریب یكدیگر دوری كنند و گفت: امیدواریم با حضور گسترده مردم، موجی در راستای انتخاب كاندیدای اصلاح‌طلب ایجاد شود.

برای دیدن اخبار، اطلاعات، تحلیل های انتخاباتی دیگر کاندیداها اینجا کلیک کنید.

تنظیم برای تبیان: عطاالله باباپور