راهنما

اگر در ابتدا و انتهای عبارت جستجو علامت (") ( یا quotation) بگذارید، مطالبی که در متن آنها عین کلمات وجود دارد داخل عبارت را جستجو و نمایش می دهد ولی اگر در دو سر عبارت جستجو علامت (") قرار ندهید مطالبی که در متن آنها یکی از کلمات داخل عبارت وجود داشته باشد یافت می شود.

مطالب مرتبط
  • 11سپتامبر بعدي، اينترنتي است
    11سپتامبر بعدي، اينترنتي است
    شبکه ی اینترنت کاملاً تحت کنترل و رصد سازمان امنیت ملی آمریکا بوده و اینکه عده‌ای در داخل کشور ما اعتراض می ‌کنند که دولت به فضای اینترنت ، امنیتی نگاه می ‌کند اشتباه است زیرا واقعاً آمریکا از طریق این شبکه همه ما را کنترل می‌ کند.
  • شاه کليد جنگ نرم افشا شد
    شاه کليد جنگ نرم افشا شد
    تلویزیون اینترنتی زنان به زبان فارسی و با مدیریت محبوبه عباسقلی ‌زاده ، فعال جنبش زنان و با همکاری تعدادی از کنشگران حقوق زنان و روزنامه‌ نگاران در خارج از ایران راه‌ اندازی شده است و قطعا اگر شرایط ایجاب کند در آینده پخش ماهواره ‌ای هم خواهیم داشت . ام
  • دليل ممنوعيت VPN چيست؟
    دليل ممنوعيت VPN چيست؟
    بیشتر و اغلب سرورهایی كه اشتراک VPN را در اختیار كاربران قرار می‌دهند، نه تنها تمامی اطلاعات رد و بدل شده را بررسی و كنترل می‌كنند.
  • تعداد بازديد :
  • 4487
  • شنبه 26/9/1390
  • تاريخ :

فرصت تفریحی یا تبلیغ عشق ممنوع


این نوشتار با اشاره به سریال "عشق ممنوع"به ارائه تحلیل درباره سریالهای ترک ماهواره می پردازد.


عشق ممنوع

درباره ماهواره و تعدد شبکه های ماهواره ای، سخن بسیار است. تقریبا اغلب ما از این مسئله آگاه هستیم که بیش از نیمی از مردم کشور مان، مخاطبان شبکه های ماهواره ای هستند. در این میان نقش و جایگاه سریالهای تلویزیونی خارجی بسیار مهم و قابل توجه است. احتمالا به همین خاطر شبکه هایی همچون فارسی وان و زمزمه تاسیس شدند. با راه اندازی این شبکه ها، سایر شبکه های ماهواره ای نیز اقدام به پخش سریالهای مختلف کردند. آنچه مسلم است اینکه روند تاثر گذاری در یک مجموعه و سریال تلویزیونی دنباله دار، به مراتب بیشتر از یک فیلم سینمایی است. به این دلیل که شخصیتها و موضوع مطروحه در یک سریال، دائما تکرار می شوند و مخاطب با تک تک شخصیتهای یک سریال، خو می گیرد و حتی ممکن است با انها همزاد پنداری کند.

بدون شک دست اندرکاران این شبکه ها به قدرت تاثیر گذاری سریالهای تلویزیونی بر اذهان مخاطبان آگاهند. یک مجموعه تلویزیونی این قدرت را دارد که یک موضوع را طوری ساخته و پرداخته کند که مورد توجه بسیاری از افراد قرار گیرد، و اهمیت و جایگاه ویژه ای را در اذهان افراد، پیدا  کند و از زوایای مختلف مورد بحث و بررسی قرار گیرد. یک سریال تلویزیونی قادر است که توجه و تمرکز بسیاری را از جانب مخاطبان دریافت کند و به این ترتیب منجر به شکل گیری تفکرات خاصی در افکار مخاطبان خویش می شود.

 یک سریال تلویزیونی این قابلیت را دارد که در معرض نگاه دائمی مخاطبان قرار گیرد. خصوصا که در شبکه های ماهواره ای اخیرا دیده می شود که اغلب این سریالها که محصول کشور ترکیه هستند، به طور شبانه پخش می شوند و تکرار تمامی قسمتهای پخش شده در طول هفته در دو روز پایانی هفته،مجددا پخش می شوند.

اما داغ ترین مجموعه های ترک که در اخیرا پخش شده و یا در حال پخش هستند، عبارتند از عاصی،عشق ممنوع،ایزل و ...

عاصی

"عاصی" عنوان سریالی است که چندی پیش از شبکه "ام بی سی" فارسی پخش شد و اکنون در شبکه های غیر فارسی در حال پخش مجدد است. این سریال داستانی کش دار و دراماتیک دارد و نحوه داستان پردازی و انتخاب بازیگران این مجموعه موجب شد تا مخاطبان بسیاری را جذب خود کند.

البته محتوای این سریال به گونه ای بود که برخی از ارزش های خانواده در آن مطرح بود و والدین به رفتارهای فرزندان خود توجه و حساسیت نشان می دادند و موضوعاتی همچون خیانت و ...در این مجموعه دیده نمی شد. با این حال به تصویر کشیدن بالا و پائین های یک عشق داغ بین زوج اصلی داستان، و تماشای رفتارهای ناشی از این احساس، طبیعتا تاثیرات بسیاری بر مخاطبان و خصوصا قشر جوان جامعه ما خواهد داشت.

ایزل هم از مشهورترین سریالهای ترکی است که به تازگی از همان شبکه ای که سریال عشق ممنون را پخش می کند، در حال پخش است. در این سریال هم موضوعاتی از قبیل خشونت،دزدی،قتل و خیانت رخ می دهد.

اما سریال عشق ممنوع که این روزها در محافل بسیاری مورد نقد و بررسی عموم افراد جامعه قرار دارد، سریالی بحث انگیز و پر مسئله است. سریالی که مقصود اصلی این نوشتار است. با توجه به اینکه این سریال اولین بار چند سال پیش به طور هفتگی پخش می شد و اکنون به طور شبانه پخش می شود، هنوز هم مخاطبان بسیاری دارد. مخاطبانی که با شور و حرارت بسیاری داستان را پیگیری می کنند و مشتاقند تا بدانند این قصه به کجا خواهد رسید...

طبق اخبار منتشر شده در رابطه با این سریال اینطور بیان شده که از سال 2010 تمامی کانال های فارسی زبان در خواست خرید این سریال را کردند ولی هیچ کدام موفق به خرید این سریال که یکی از گرانترین سریال های دنیا محسوب میشود، را نداشتند .

ایزل هم از مشهورترین سریالهای ترکی است که به تازگی از همان شبکه ای که سریال عشق ممنون را پخش می کند، در حال پخش است. در این سریال هم موضوعاتی از قبیل خشونت،دزدی،قتل و خیانت رخ می دهد

این سریال حتی در یکی از کانال های امریکا هم با زیرنویس انگلیسی پخش شد . و این برای کشور ترکیه یک رکورد بزرگ محسوب می شد .در کانادا هم یک کانال اینترنتی توانست سریال را با زیرنویس پخش کند و حتی امریکای لاتین هم امسال شروع به پخش این سریال کرد .

 بازیگر نقش اول سریال "برن سات" در نقش بیهتر، بیش از 20 جایزه برای پرفورمانس خود در بازی نقش بیهتر دریافت کرد. این سریال باعث شهرت ترکیه و سریال های دیگر در دنیا شد و در حدی که چندی پیش روزنامه لندن تایمز درباره سریال های ترکیه و موفقیت های آنها مطلبی نوشت .

همینطور بازیگران نقش اول سریال پرطرفدار ترین بازیگران سال شدند و در رمانیا و کشور های عرب، بازیگران این سریال به عنوان الگو انتخاب شدند .

کشور رمانیا و یونان از اولین کشورهایی هستند که این سریال را در حالی که در حال پخش بود خریداری کردند و هزینه بزرگی پرداخت کردند .

عشق ممنوع

اما ابتدا بشنوید از داستان این سریال که بیانگر قصه زندگی دختری است که پدرش را از دست می دهد و با خواهر و مادرش تنها می ماند. خواهرش که از او بزرگتر است با نامزدش ازدواج می کند و او و مادرش که ارتباط خوبی هم با یکدیگر ندارند، به زندگی ادامه می دهند تا اینکه مردی میانسال به نام عدنان که همسرش را از دست داده و از دوستان سابق پدر این دختر بوده، از او خواستگاری می کند و قهرمان مونث داستان(بیهتر)با مردی که دو برابر خودش سن دارد و دو فرزند نیز دارد، زندگی مشترک خویش را اغاز می کند و وارد خانه ای بزرگ و مجلل می شود که در آن خانه، خانواده عدنان به همراه خدم و حشم آنها زندگی می کنند. عدنان یک پسر و دختر نوجوان دارد و برادر زاده یتیم او که پسری جوان به نام بهلول است نیز با انها زندگی می کند. پس از گذشت مدتی، رابطه ای عاشقانه میان بیهتر و بهلول ایجاد می شود و به این ترتیب تمامی داستان حول محور خیانتی بزرگ رقم می خورد. در پایان داستان، بهلول، دختر عموی خود را برای ازدواج انتخاب می کند و بیهتر به خاطر این اتفاق دست به خودکشی می زند.

توجه داشته باشید که این داستان به موضوعی پرداخته که به عنوان یک تابوی بسیار مهم و حساس در فرهنگ جامعه و فرهنگ دینی و اعتقادی ما، محسوب می شود. داستانی که برای چندمین بار از شبکه های فارسی زبان با دوبله ای نسبتا قابل قبول، در حال پخش است و اقبال قابل توجهی را به خود جلب کرده است. البته دلیل علاقه مندی مخاطب به این سریال تنها به خاطر موضوع فیلم نیست. بلکه انتخاب بازیگران،نحوه لباس پوشیدن و طراحی داخلی منازل نمایش داده شده در فیلم و...تاثیر بسیار زیادی در افزایش جذابیت این فیلم  داشته است. در نگاهی خاص به این سریال می توان اینطور بیان کرد که گه گاه به نظر می رسد این مجموعه تبلیغی وسیع برای تولید کنندگان پوشاک ترکیه است به گونه ای که در این سریال طولانی که نزدیک به حدود 150 ساعت می باشد، تمامی هنرپیشه ها از لباس های تکراری استفاده نمی کنند.

توجه داشته باشید که این داستان به موضوعی پرداخته که به عنوان یک تابوی بسیار مهم و حساس در فرهنگ جامعه و فرهنگ دینی و اعتقادی ما، محسوب می شود

اما به طور کلی می توان گفت سریالهایی از این دست در درجه اول به تبلیغ و ترویج شیوه زندگی به سبک و سیاق جوامع غربی را دارند. به این صورت که مواردی همچون خیانت همسران به یکدیگر را امری موجه جلوه می دهند و این نوع روابط را به دیده مخاطب عادی می سازند. در درجه دوم به ترویج فرهنگ مادی گرایی دامن می زنند. به گونه ای که هدف از زندگی را تنها در خوشگذرانی خلاصه می کنند. خوشگذرانی هایی که شامل رفتن به مهمانی،مسافرت،دیسکو و....می شود.

کلام آخر

تماشای متعدد برخی از معانی و پیامها از قبیل، عشق های ممنوعه،خیانت،دروغ و...به مرور زمان موجب ایجاد تاثیراتی محسوس بر پیکره فرهنگ و اعتقادات یک جامعه می شود. تماشای مکرر فیلم هایی حاوی این مضامین، موجب می شود تا پس از گذشت زمانی نه چندان طولانی، برخی از نگرش ها و تفکرات مسموم در اذهان افراد جامعه، تثبیت شوند. به راستی برای عبور از این مشکلات و موانع چه باید کرد؟ به نظر می رسد تنها راه حل باقی مانده ایجاد آگاهی و اطلاع رسانی است. انتخاب با خودتان است!

فاطمه ناظم زاده

بخش ارتباطات تبیان

ارسال به
آخرین نظرات کاربران
ناشناس
به نظر من نقاط منفی این سریال ها از نقاط مثبتش بیشتر است بعضی از دوستان معتقدند که این سریال و یا امثال آن عبرت آموز است اما نباید نادیده گرفت که در کنار شاید 2 یا 3 نتیجه مثبت بی شمار تاثیر منفی بر بیننده می گذارد بسیاری از بینندگان اینگونه از سریال ها علی الخصوص نوجوانان بیشتر از پی سرگرمی آنها را تماشا می کنند و بیشتر جذب نحوه پوشش و سبک زندگی آنها شده و به دنبال تقلید از آنها شاید با نیت امروزی شدن هستند و یا به دنبال تجربه ی متفاوت از تماشا هستند و نه کسب عبرت!!!!! .
حرف من اینجاست ما باید هوشیار تر از آن باشیم که نوک پیکان اتهام را به سمت صدا و سیما به بهانه نداشتن برنامه های جذاب بگیریم و متهم کنیم آنها را به نداشتن جذابیت و با خیال آسوده بهانه ای بیابیم برای تماشا کردن سریال هایی را که به مراتب اثرات مخرب آن در طولانی مدت بیشتر از اثرات مثبت آنهاست البته نمی توان منکر این شد که صدا و سیما بیش از اندازه کمکاری می کند اما باید حواسمان را جمع کنیم و ببینیم چه چیز را باچه چیزی معاوضه می کنیم...
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 7/3/1391 - 2:8
بیزبان
ای بابا تورو خدا این همه از ماهواره که تنها دلخوشی به قول بزرگترها منحرف کننده جونهاست بد نگین
چیکار کنن این جونها برن استخر که دولتیش 4000 تومان کثیفترینشه برن پارک ارم که فقط ورودیش هم اندازه همین استخره وفقط باید وسائل تفریحیش رو تماشا کنن چون پولی واسش دیگه تو جیب باقی نمیمونه یا برن آنتن دیجیتالی بخرن که قیمتش دوبرابر رسیوره که چند هزارتا کانال رو هم میگیره
یکی بگه جونه پایین شهری چه تفریحی میتونه داشته باشه به جز ماهواره که ارزونترینه ولی ارزونتر از ماهواره هم پیدا میشه که متاسفانه خیلی راحت تر از نون گیر میاد که خدا نکنه به سمتش برن
دعا کنین جونها برن سمت ماهواره چون اگه برن اون سمتی که خیلی راحت گیر میاد(شیشه) و خیلی ارزونتر از تفریحات سالمه بیچاره میشن
یاد اون حرفها بخیر که مملکت قرار بود برا مستضعفین باشه و ازشون حمایت بشه
الان کجاییم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 4/3/1391 - 12:42
shojaei1391
افراد ظرفیت و درکهای متفاوتی دارند ، متاسفانه یکسری بدلیل عدم اطلاع و دانش کافی تحت تاثیر این فیلمها قرار میگیرند . و امثال این فیلمها باعث اشاعه فساد و سست شدن بنیان خانواده میگردد .
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 28/2/1391 - 16:26
sadaf_tahmasebi
در آخر فیلم گناهكاران به سزای كارشون رسیدن . هدف فیلم هم نشان دادن همین موضوع بوده .
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 22/1/1391 - 12:32
miladferdosian
مقاله خوبی بود ولی
ما میدانیم هدف آنها چیست چه تاثیری میگزارد وحتا میدانیم که آخرفیلم چی میشود ولی میبینیم یعنی کنترول خودمان را نداریم .باید بتوانیم خودمان را کنترول کنیم.راهش اول با نماز خوندن و عبادت است پیشنهاد میشود کتاب آزادی معنوی شهید مطهری را بخوانید.
ممنون
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 22/1/1391 - 1:26
صادق
چند قسمتشو بیشتر ندیدم اما به خوبی فهمیدم که تنها هدفش رواج بی بندوباری مصرف زدگی یاتجمل گراییه.من بادیدن اینجورچیزهاوقت خودموالکی هدرنداده وفریب دشمنانمون رونخواهم خورد ممنون.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 11/1/1391 - 13:13
غزل
واقعا ازینکه اینطور نابخردانه در خصوص فیلمی که محتوای اونو دنیا پسندیده قضاوت میکنید متاسفم وقتی حتی نحوه ی نگاه به یک فیلم با این تعداد اپیسود رو رو نمیدونید چطور این قضاوت رو میکنید.سیر تکاملی آرام این داستان در نشان دادن تغییر شخصیتها و خیلی رفتارها واقعا جای تامل داره.حتی نام فیلم داره ممنوعیت این حرکت رو نشون میده چطور شما برداشتتون اینه که آبکی بودن خیانت در جوامع غربی رو نشون میده؟؟؟حالا اونهمه بی آبروییها و تضعیف شخصیتها در یک جامعه با این کار و عواقب اون در انتهای فیلم بخش دیگه ایه. چطور اینهمه برداشت منفی داشته؟؟؟چرا لباس پوشیدن و مد پردازی باید در جامعه ما تا این حد مورد نکوهش قرار بگیره؟؟بهتر نیست به زیباییهای زندگی هم در حد تعادل نگاهی بندازیم؟برداشتتون خیییییلی کلیه و اصلا به نحوه ی به تصویر کشیدنش توجهی نشده.من صریحا از مطلب شما انتقاد می کنم.چرا هرکس بده یعنی غرب؟اگه قدرت ما در اشاعه فرهنگ قویتره چرا بدون زور بین مردم ترویج نمیشه؟این فیلم حتی خوب لباس پوشیدن رو به شخصیتهای ساده و خوب اختصاص داده و بد رو به بدها انتخاب با خود ماست که جزئ کدام میخوایم باشیم...حتی نگاه نکردید ببینید چی تن کیه؟بهتر نیست بجای نقدهای منفی فکرمون رو بسط بدیم ببینیم چه مثبتهایی دورو بر ما هست؟
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 15/12/1390 - 1:54
مجید
تو این سریالا که فقط خیانت اتفاق می افته
یا مرده به زنش خیانت می کنه یا زنه به شوهرش
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 6/11/1390 - 18:30
ناشناس
من خودم به شخصه از فیلمهای فارسی وان و بقیه شبکه‌های ماهواره ای خوشم نمیاد و اصلا هم نگاه نمیکنم اما یه نگاهی به فیلم هایی که داخل رسانه های ملی خودمون پخش میشه بندازید جز غم و اندوه چیزی نداره بدبختا و بیچاره فقیرا همیشه باید تو بدبختی دست و پا بزنن اما در عوضش ثروتمندا همیشه شاد و خوشحالن و کارو بارشون سکه است بچه هاشون که تو رفاهن سر مشکلات الکی مثلاً خودکشی میکنن تا پدر و مادرشون بهشون توجه کنن برای کار هم که مشکلی ندارن پدرشون براشون میشه پارتی یا بعضی هاشون اصلاً لازم نیست برن سر کار چون اینقدر پول دارن که تا اخر عمر حمایت مالی دارن این کجاش شبیه فرهنگ ماست خوب وقتی که هیچ برنامه ای نداره شبکه های خودمون خوب معلومه که بعضی ها مجبورن برن سراغ فیلم های آبکی شبکه های ماهواره ای من خودم سعی میکنم سر خودم رو با مجله روزنامه یا کتاب یا یه کار هنری سرگرم کنم یا حتی به اخبار گوش بدم که حوصله ام سر نره شبکه ای مثل شبکه 5 مثلاً ساعت 9 شب که آدم از سر کار میاد میخواد یه چیزی ببینه به قول معروف دلش وا بشه مستند حیوانات رو نشون میده شبکه 1 هم که فقط اخبار میگه سه هم که تازگی ها همش شده غم و غصه دو هم که حرفشو نزن اصلا به نظر شما ادم باید چی کار کنه که تا بتونه یه تفریح سالم داشته باشه بعضی وقتا فکر میکن که پولدارا واقعاً زندگی میکنن چون به جای دیدن تلویزیون بیخود خودمون از خونه میزنن بیرون و میرن این ور و اون ور چون هم پول دارن که بنزین بزنن هم ...... بیخیال
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 1/11/1390 - 5:47
ناشناس
توپ بود
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
جمعه 30/10/1390 - 13:27
ناشناس
جالب اینجاست که تمام مردم این فیلم رو نگاه میکنند وعشق ممنوع خیلی هم اموزنده است که مردم خودشون بهتر میدونند وما ایرانیها بلدیم همه کارهای بد مون رو تقصیر فیلم ها میدونیم وخیلی حوادث بد اتفاق می افته تو کشور که فکر هیچ فیلم سازی بهش خطور نمیکنه
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 29/10/1390 - 21:4
ناشناس
نویسنده محترم آیا تا به حال یکی از شبکه های غمبار و بی برنامه وخشک داخلی و یا فیلمهای بی سر و ته و پر از اشک وآه آنها را دیده اید ما واقعا نتوانسته ایم فرهنگ خود را با سیر پیشرفت جهانی منطبق کنیم و تنها در صورتی حرفی برای گفتن داریم که در جزیره ای بدون هیچ نشانی از تمدن زندگی کنیم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
پنج شنبه 29/10/1390 - 16:19
یه بیننده
اگر داریم سریالی را نقد می کنیم باید سیر داستان را دنبال کنیم تا ببینیم به چه هدفی می رسد و عاقبت شخصیتها چه می شود و بعد نتیجه گیری کنیم. من به شخصه از سریالهای فارسی وان اصلا خوشم نمیاد چون واقعا هیچ محتوا و هیچ نتیجه گیری نداره و همه سریالهاش حول یه موضوع می چرخه. ولی این این سریال از لحاظ کیفی بسیار خوب ساخته شده ، موسیقی خوب، داستان پردازی خوب، بازی زیرپوستی بازیگران. البته قبول دارم که یه سری صحنه های نامناسب داشت. ولی با اینکه حدود 80 قسمت 90 دقیقه ای بود بیننده را خسته نمی کرد و داستان همچنان کشش و جذابیت داشت. و آخر فیلم خیلی عبرت آموز بود.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
دوشنبه 19/10/1390 - 11:42
ناشناس
اوناییکه می گن فقط نکات منفی رو نقد کرده لطفا نکات مثبت این سریال رو بگن چیه؟!!!
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
چهارشنبه 14/10/1390 - 21:52
ناشناس
مطلب خوبی بود
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
سه شنبه 29/9/1390 - 11:0
adel_8551
بعضی نظرات دوستان واقعا جالب و مکمل بحث مطرح شده است از این دوستان تشکر میکنم
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 27/9/1390 - 22:54
مهدیه
داستانش رو شنیده بودمو یکی دو قسمتشو هم دیدم البته زمانی که از تلویزیون ترکیه پخش میشد سریال فوق العاده آبکی بود که... روی هرچی فیلم و سریال غربی و شرقی مبتذله سفید کرده بود این محصول کشور مسلمان ترکیه
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 27/9/1390 - 21:38
ناشناس
به نظر من شما نباید در مورد ماهواره ومن وتو حرف بزنید
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 27/9/1390 - 21:29
زیبا
خوب بود ولی خیلی هم کامل نوبد.
فرهنگ ترکیه به ما خیلی نزدیکه . کاش از نزدیکیهای ما هم می گفتید . اما حیف که تو نقد فقط نکات منفی رو میگن
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 27/9/1390 - 19:46
faeze
سلام.من بانظریک ایرانی موافقم چون خودم رغبتی برای دیدن ماهواره نمیبینم ولی برای تفریح که ایران هیچی نداره سری میزنم ولی بااینکه نوجونم تاثیری روخودم ندیدمرسسسسسی
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 27/9/1390 - 18:1
hojjatniknam
نقد خوبی بود با نظر اكثر دوستان هم موافقم از جمله اینكه برنامه های تلویزیون ایران خوب نیستند.
یه فیلم هم نكات مثبت داره و هم نكات منفی . موضوع در این است كه جوانان ما كدوم بخش از نكات رو برداشت میكنند . هر كسی خود قدرت انتخاب دارد و میتواند بهترین را برگزیند ولی در این انتخاب این پدر و مادر ها هستند كه باید نشان دهنده راه باشند . متاسفانه به دلیل بعضی از فرهنگ های اشتباه موجود در جامعه والدین نمیتوانند آنطور كه باید با فرزندان خود ارتباط برقرار كنند . به نظر من هر فیلمی میتواند در جای خود خوب و مفید واقع شد.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 27/9/1390 - 16:37
یه ایرانی
یا لطیف
من در مورد سریال نظر نمی دم. اما می خوام توجه همه دوستان رو به این نکته جلب کنم که مردم به دنبال سرگرمی اند. و دیدن یه سریال استاندارد.
من بین دوستانم دیدم که در زمان پخش سریال وضعیت سفید، این سریال رو نمی دیدن. چون به تماشای یه سریال جذاب وطنی مشغول بودن.
اما الان خدا وکیلی، ساعت 9شب ، همه کانالهای تلویزیون رو چک کن. چی میبینی؟؟؟؟
مردم چی ببینن؟
شمایی که آخر مقاله ت (که مثلا نقد اجتماعیه یه سریاله . ولی فقط به معرفی اون پرداخته) نوشتی،
«انتخاب با خودتان است!» . بهتر نبود ، در کنار این جوالدوز بزرگ، یه سوزن هم به مسئولین فرهنگی مملکت می زدی که آهاااااااااااااااااااااااااااای
جای یه چیزایی توی زندگی مردم خالیه؟؟؟؟!!!!

بعدشم دوست عزیزم ، غصه نخور!!
خیلی زود یا یه سریال با این مضمون می سازن (که یه کپی ناقص عشق ممنوع باشه) یا یه فیلم سینمایی.

پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 27/9/1390 - 14:36
محمد فروشی
خیلی خوب ومفید بود چون این می فهمونه که همه چیزثروت نیست.
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 27/9/1390 - 12:21
ناشناس
باعرض سلام خدمت خوانندگان عزیز -در اینكه تهاجم تبلیغاتی رسانه ای و یا جنگ نرم در طول چند سال و خیلی نامحسوس فرهنگ عام و ارزشهای یك ملت را عوض میكند حرفی نیست - خیلی از معضلات جامعه ما و یا خیلی از مسائلی كه قبلا برایمان مهم بود و الان نیست مثل پسری كه مثلا آزادانه با لباس زیر در خیابان پرسه میزند و .....
به نظر شما ما چه كردم برای بارور شدن فرهنگ ایرانیمان نه حتی اسلامی - ایرانیان از قبل از اسلام هم یكتا پرست بوده اند- به نظرتون سریالهای ایرانی كه همه مثلث عشقی اند و فیلمهای سینمایی كه همه نكات فیلمهای خارجی با كمی كم لعاب تر به مخاطب نشان میدهند را من مجوز میدهم یا آقایان دلسوز -- سری دوم سریال قلب یخی - آرایش - ناخنهای روكش دار خانمها نشان از ناپاكی آنهاست رفتار نامحرمان در این سریال بسیار بد است- درفیلم ورود آقایان ممنوع همه آقای عطاران تا نزدیك صورت خانم معلم رفت و بعد ...... و 90درصد بقیه فیلمها و سریالها و حتی برنامه های كودك كه هیچ محتوای آموزشی را ندارند و بیشتر خارجی اند !! من كه نه ماهواره دارم نه علاقه ای به آن دارم ولی به نظرتون دیدن فیلمهای خارجی بهتر نیست ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 27/9/1390 - 12:19
googoolix5
من سریال عاصی رو دیدم. به نظر من تو این سریال نشون میده که فرهنگ ترکیه خیلی به فرهنگ ما نزدیکه .
این سریال بسیار جذاب و پر محتوا بود .
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
يکشنبه 27/9/1390 - 12:7
pardis
دستتون دردنکنه بابت مطالبتون مر30
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 26/9/1390 - 22:59
ناشناس
خیلی خوب بود.از نویسنده مطلب ممنونم.واقعا این سریال مناسب خانواده ها نیست.وای به اینکه نوجون و جوون بخوان مخاطبش بشن.خیلی حرمتها رو می شکنه و این اصلا خوب نیست
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 26/9/1390 - 22:21
dina
حرف دل از زبان دیگری شنیدن خیلی خوشاینده
ممنون از ریزبینی و تلنگرهای به جاتون :)
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 26/9/1390 - 14:16
mehregani
سلام متشکرم بله کاملاً موافقم این سریال فقط خیانت ودرویی راترویج میدهد
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 26/9/1390 - 14:5
ناشناس

دقیقا طی دو سالی که این سریال در ترکیه پخش می شد به خاطر موضوع و صحنه های نامناسب ، از طرف مردم عادی ،از طرف بعضی هنرپیشه ها ، حتی نهادهای دولتی و خصوصی حمایت از خانواده مورد انتقاد شدیدی قرار می گرفت، بعضی خانوده های مذهبی که من با اونا صحبت می کردم دیدن این سریال را ممنوع کرده بودند .
پاسخ تبیان :
0
موافقم
0
مخالفم
شنبه 26/9/1390 - 14:5