تبیان، دستیار زندگی
معاون پارلمانی، حقوقی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم احترام به تلاش ها و زحمات انجام شده دولت با وجود نگاه سیاسی متفاوت گفت: رشد مطبوعات در دولت تدبیر و امید، نسبت به همه دولت ها بالاتر بوده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رشد مطبوعات در دولت یازدهم از همه دولت ها بالاتر است

معاون پارلمانی، حقوقی و امور استان های وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر لزوم احترام به تلاش ها و زحمات انجام شده دولت با وجود نگاه سیاسی متفاوت گفت: رشد مطبوعات در دولت تدبیر و امید، نسبت به همه دولت ها بالاتر بوده است.

بخش ارتباطات تبیان

مطبوعات

حسین نوش آبادی در آیین افتتاح طرح های عمرانی در شهرستان ماسال اظهار کرد: دولت ها ، نمایندگان احزاب و گروه ها نیستند و هر دولتی با هر نگاه و تفکری، به عنوان قوه مجریه نظام اسلامی ایران است.

وی افزود: ما به شایسته سالاری و تجربه مدیران اهمیت می دهیم و از همه کارشناسان و مدیران و از همه جناح ها برای تقویت برنامه های فرهنگی، عمرانی و اجتماعی کشور استفاده می کنیم.

وی با بیان اینکه در حوزه نشر ، کتاب ، سینما ، مطبوعات و رسانه ها گام های خوبی برداشته شده، گفت: رشد مطبوعات در این دولت نسبت به همه دولت ها بالاتر بوده و با 131 هزار عنوان کتاب و 13 درصد رشد کمی نسبت به دولت های قبلی، در حوزه نشر گام های بلندی برداشته شده است.

نوش آبادی افزود: گردش اقتصاد سینما امروز به بالاترین سطح خود در تاریخ کشور رسیده و در طول چهار ماه امسال، در حوزه سینما، حدود 600 میلیارد ریال گردش مالی ثبت شده که در تاریخ ایران بی سابقه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش، از خبرنگاران بعنوان چشمان بینا و گوش های شنوای مردم و دولت یاد و از تلاش های آنان برای انتشار و انژاس فعالیت های دولت و همچنین طرح و انتقال مشکلات مردم به دولتمردان تشکر کرد.

علاوه بر بیمه تکمیلی و تامین اجتماعی خبرنگاران، صندوق اعتباری هنرمندان و روزنامه نگاران نیز تاسیس شده که تاکنون بیش از  40هزار نفر از نویسندگان، خبرنگاران و روزنامه نگاران درصندوق اعتباری هنرمندان عضو شده اند

نوش آبادی در خصوص بیمه خبرنگاران اظهار کرد: یارانه بیمه خبرنگاران را در این دولت ایجاد کردیم تا امنیت شغلی بین خبرنگاران بوجود آید.

وی تصریح کرد: هر رسانه ای اعم از مجازی، مکتوب و خبرگزاری ها در صورت جذب خبرنگار و بیمه کردن آن، حق بیمه خبرنگار به صورت 100 درصد از سوی دولت به آنها پرداخت می شود.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: یارانه مطبوعات محلی را نیز افزایش دادیم که نسبت به گذشته، یارانه مطبوعات در مناطق محروم بیشتر شده است.

نوش آبادی متذکر شد: اولویت ما در ارائه تسهیلات و یارانه ها در شهرستان ها و مناطق محروم ، بیشتر از مرکز و دولتی هاست؛ حتی یارانه نشریات دولتی نیز حذف و بیشتر به بخش خصوصی پرداخته شده است.

وی یادآور شد: علاوه بر بیمه تکمیلی و تامین اجتماعی خبرنگاران، صندوق اعتباری هنرمندان و روزنامه نگاران نیز تاسیس شده که تاکنون بیش از  40هزار نفر از نویسندگان، خبرنگاران و روزنامه نگاران درصندوق اعتباری هنرمندان عضو شده اند.

برای اطلاع بیشتر از وعده های رسانه ای دولت اینجا را مطالعه بفرمایید.


منبع: سیتنا