تبیان، دستیار زندگی
گوگل بر گرفته شده از واژه گوگول که به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است که در واقع شعار و هدف گردانندگان این شرکت را نشان می دهد. بدین معنی که گوگل قصد دارد تا سرویس ها، اهداف و اطلاع رسانی و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تازه های گوگل



گوگل بر گرفته شده از واژه گوگول به معنی «یک عدد یک و صد صفر جلوی آن» است که در واقع شعار و هدف گردانندگان این شرکت را نشان می دهد.  بدین معنی که گوگل قصد دارد تا سرویس‌ها، اهداف و اطلاع‌رسانی و اطلاعات خود را تا آن مقدار در وب در جهان گسترش دهد.

گوگل

این شعاری است که هدف لری و سرگئی را در ابتدای این اقدام به عنوان تأسیس کنندگان این شرکت بیان می کند؛ هدف از انتخاب این واژه این بود تا نشان دهند قرار است مأموریتی را به اجرا رسانند که هدف آن سازماندهی انبوهی از اطلاعات وب است. حالا با گذشت چندین سال از راه اندازی این شرکت کارکنان آن همچنان به دنبال ایده های نو هستند.
 از شر برنامه های مخرب در امان باشید
همواره جستجو و مشاهده‌ی صفحات وب دارای برنامه‌های مخرب، مشکلات بسیاری را برای کاربران فراهم می‌کند. در ماه جاری نیز به دلیل پخش سریال‌های محبوب کاربران و در همین راستا افزایش جستجوها اینترنتی، تعداد برنامه‌های مخرب و اخلال‌گری‌های اینترنتی افزایش خواهد یافت. گوگل نیز در این زمینه چاره‌ای اندیشیده و در فکر ثبت پتنتی جدید برای مقابله با این مساله است.
کاربران همیشه به دنبال تماشای آنلاین سریال‌های محبوب خود هستند، به همین دلیل جستجوهایی را در موتورهای جستجویی نظیر گوگل انجام می‌دهند. بعد از جستجو تعدادی صفحات وب شامل نتایج جستجو ظاهر می‌شود که کاربران با رجوع به آن‌ها محتوای دلخواه خود را مشاهده می‌کنند، اما در این بین همواره مشکلی جدی وجود دارد؛ شاید برای شما هم پیش آمده که در یک صفحه‌ی وب، نتایج دلخواه شما به طور ناقص منتشر شده و برای خواندن یا تماشای ادامه‌ی محتوا به لینکی مجزا و یا به ادامه‌ی مطلب رجوع می‌دهند. طبق ادعای گوگل، بسیاری از این لینک‌ها و صفحات توسط اخلال‌گران اینترنتی یا هکرها مدیریت شده و مشکلات جدی را به وجود می‌آورند. به همین دلیل گوگل پتنتی جدید در این راستا به ثبت می‌رساند که طی آن هنگامی که به یک صفحه‌ی وب مراجعه می‌کنید تمامی محتوای مخرب به طور خودکار شناسایی و حذف خواهند شد.
برخلاف پتنت‌های دیگر، پتنت جدید گوگل بسیار ساده و کوتاه بوده که سریعا تمامی مراحل ثبت را طی کرده است. این پتنت «پردازش محتوای مخرب و اخلال‌گر» نام دارد و به طور خلاصه می‌توان گفت عملکرد آن به این شکل است که تمامی محتوای مخربی که امنیت کاربران را به خطر می‌اندازد فیلتر می‌کند، این محتوا صفحات وبی هستند که کاربر به طور مستقیم می‌تواند داشته باشد. با اجرای طرح جدید گوگل، دیگر کاربران با محتواهای مخرب و مشکلات پیرامون آن‌ها مواجه نخواهند شد.
این قابلیت چندان هم جدید به نظر نمی‌آید، چندین انجمن و سایت‌های فعال با استفاده از دکمه‌های مخصوص به نام SPOILER می‌توانند جملات و پاراگراف‌های خاصی را از دید کاربر پنهان نگه دارند. می‌توان گفت همه‌ی این ویژگی‌ها همواره به نفع کاربر تمام شده و در وقت و هزینه‌ی آن‌ها نیز صرفه جویی می‌کند

سیستم جدید کمپانی گوگل قرار است از طریق شبکه های اجتماعی کار کند و با توجه به میزان پیشرفت شما در دیدن یک سریال، خواندن کتاب یا احیانا فیلم سینمایی برخی مطالب را که حاوی ادامه داستان است برای شما محو کنند


گوگل برای اجرای این طرح به دو فاکتور مهم نیاز دارد: صفحه‌‌ای که دارای اخلال یا برنامه‌ای مخرب است و اینکه کاربر آن صفحه را مشاهده کرده است یا خیر. در حال حاضر هنوز مشخص نیست که گوگل چگونه تشخیص خواهد داد که کاربر صفحه‌ی وب را مشاهده کرده است یا خیر. به نظر می‌رسد گوگل در این راستا از ردیابی‌ها و پیگیری‌های متعدد کاربر استفاده خواهد کرد که شاید برای افرادی که امنیت اولویت آن‌ها است نگران کننده باشد. در حال حاضر گوگل با سرویس‌هایی نظیر Netflix چنین کاری را انجام می‌دهد. هنوز جای نگرانی نیست، زیرا این ایده در حد یک پتنت است و اگر طرح آن توسط گوگل به مرحله‌ی اجرا برسد، به نفع کاربر خواهد بود و تنها نگرانی از بابت حریم خصوصی است.

طرح تازه گوگل
خیلی ها به شوخی خطر لوث شدن را از خطر مرگ بالاتر می دانند. آنها معتقدند که بعد از مرگ دیگر به مرگ فکر نمی کنی اما بعد از لوث شدن داستان یک کتاب، فیلم یا سریال تلویزیونی همیشه در حال فکر کردن به این موضوع هستید که هیچ وقت نتوانسته اید نهایت لذت را از محصول مورد نظرتان ببرید.
 حالا کمپانی گوگل برای آن دسته از کاربرانی که خطر لوث شدن را خیلی جدی می گیرند راه کاری اندیشیده تا با خیال راحت صفحات شبکه اجتماعی شان را باز کنند، بدون آن که از پست های لوث کننده دوستانشان بترسند.
سیستم جدید کمپانی گوگل قرار است از طریق شبکه های اجتماعی کار کند و با توجه به میزان پیشرفت شما در دیدن یک سریال، خواندن کتاب یا احیانا فیلم سینمایی برخی مطالب را که حاوی ادامه داستان است برای شما محو کنند. این مطالب با اطلاع شما محو خواهند شد و اگر مایل باشید می توانید آنها را مورد مطالعه قرار دهید اما ممکن است خطر لوث شدن در انتظارتان باشد. گفته می شود این سیستم به زودی در شبکه گوگل پلاس آغاز به کار خواهد کرد و اگر خوب پیش برود ممکن است فیسبوک و توییتر هم به آن مجهز شوند.

گوگل

چرا تاریخچه گوگل خود را پاک کنیم؟

آیا می‌دانید اگر شما یک حساب گوگل مثل جیمیل داشته باشید و به طور خاص تاریخچه وب خود را مشخص و متوقف نکرده باشید موتور جستجو گوگل به ردگیری جستجوهای شما و سایت‌هایی که مورد بازدید قرار داده‌اید ادامه خواهد داد.
Google search  یک موتور جستجو در وب است که تحت مالکیت گوگل قرار دارد و بیشتر کاربران از این موتور جستجوگر استفاده می کنند. یک قابلیت در این موتور جستجوگر وجود دارد که تمامی عملکرد شما را مورد بررسی قرار می دهد و سپس جستجوهای مورد نظر شما را طبق بررسی های خود نمایش می دهد. این عمل در بخشی به نام تاریخچه گوگل صورت می گیرد؛ توجه داشته باشید تاریخچه گوگل با تاریخچه مرورگر شما به صورت مجزا می باشد و هیچ ارتباطی با هم ندارند. در تاریخچه مرورگر شما با پاک کردن تاریخچه تمامی جستجوهای که انجام داده اید پاک می شود ولی درون جستجوگر گوگل هنوز این اطلاعات وجود دارد که آن را بررسی می کند و نتایج را به صورت آماری و نموداری به شما نشان می دهد.
برای ورود اینجا کلیک کنید و پس از ورود به صفحه مورد نظر با وارد کردن حساب کاربری گوگل خود تمامی تاریخچه گوگل شما به صورت آماری نشان داده می شود و می توانید تاریخچه وب گردی خود را در تاریخچه گوگل خود پاک کنید. برای غیر فعال کردن تاریخچه می توانید وارد تنظیمات شده و بر روی گزینه غیر فعال کردن تاریخچه کلیک کنید.

فرآوری: علی احمدی

بخش ارتباطات تبیان


منابع: زومیت/ باشگاه خبرنگاران/ تسنیم
مطالب مرتبط:
تازه ترین اقدامات گوگل