تبیان، دستیار زندگی
افرادی كه از رژیم‌های غذایی پیروی می‌كنند، معمولاً از احساس گرسنگی در طول روز شكایت دارند. خیلی‌ها هم به دلیل همین احساس گرسنگی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کاهش اشتها برای لاغر شدن

رژیم غذایی

افرادی كه از رژیم‌های غذایی پیروی می‌كنند، معمولاً از احساس گرسنگی در طول روز شكایت دارند. خیلی‌ها هم به دلیل همین احساس گرسنگی، رژیم‌های خود را دنبال نمی‌كنند.

اما پزشكان معتقدند استفاده از برخی مواد غذایی به كاهش اشتها كمك كرده و با وجود حجم كم، معده را پر می‌كند.

اولین نوع این غذا‌ها سوپ است كه علاوه بر ایجاد احساس سیری، ویتامین هم دارد. تخم‌مرغ كه به منبع غنی پروتئین معروف است هم، در صورتی كه به عنوان صبحانه خورده شود تا 24 ساعت آینده به طور قابل ملاحظه‌ای اشتها را تحت كنترل در می‌آورد.

ماست كم چرب هم معجزه می‌كند. این نوع ماست نه تنها معده را پر می‌كند بلكه كلسیم موجود در آن به سوختن چربی‌های بدن كمك می‌كند. در مورد مصرف سالاد هم كه جای بحثی وجود ندارد. فیبر موجود در گیاهان، حجم قابل توجهی از معده را پر می‌كند و به این ترتیب اشتها به خوردن غذای پر كالری از بین می‌رود.

به گفته پزشكان، خوردن یك مشت بادام در روز بهترین راه كنترل اشتهاست. نگران چربی موجود در بادام هم نباشید، چون قسمت قابل توجهی از این چربی جذب نمی‌شود. لوبیای پخته هم از آن دسته مواد غذایی است كه جادو می‌كند و با آزاد كردن تدریجی انرژی در عین كم كالری بودن، گرسنگی فرد را از بین می‌برد.

منبع:همشهری

*مطالب مرتبط :

آیا ورزش باعث بیشتر خوردن می شود؟

راه های افزایش سوخت و ساز بدن برای لاغر شدن

راه آسان برای کاهش وزن

برای لاغر شدن چه باید کرد؟

قبل از رژیم لاغری باید بدانید

توصیه هاى غذایى براى كاهش وزن

آرام تر بخورید تا چاق نشوید

عوارض چاقی چیست؟

روش های درمان چاقى

چگونه لاغر شویم؟

چرا بعد از مدتی رژیم گرفتن، دیگر وزن کاهش نمی یابد؟

رژیم یویو ، شما را چاق تر می كند

«بدن»، خود را با پرخوری تطبیق می دهد

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.