تبیان، دستیار زندگی
بسیاری از افراد غذای کافی دریافت می کنند اما وزنشان کمتر از حد نرمال است، برای کشف این موضوع باید سه منشا اصلی را مورد بررسی قرار داد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا وزنم زیاد نمی‌شود؟

وزن

دکتر سوسن پارسا متخصص تغذیه و رژیم درمانی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان گفت: بسیاری از افراد غذای کافی دریافت می‌کنند اما وزنشان کمتر از حد نرمال است، برای کشف این موضوع باید سه منشا اصلی را مورد بررسی قرار داد.

وی ادامه داد: یکی از دلایل آن بیماری‌های جسمی از قبیل پرکاری تیروئید، عفونت‌های مختلف در بدن؛ علت دوم انگل‌های موجود در بدن و دلیل سوم بیماری‌های عمومی در افراد لاغر است که باید بررسی شود.

پارسا افزود: در صورتی که هیچ کدام از این بیماری‌ها به اثبات نرسد و فرد از لحاظ جسمی سالم باشد، باید به منشأ روحی غذا نخوردن توجه نمود. در بسیاری از این افراد لاغر، بالا بودن میزان استرس و نگرانی‌ از مسائل روزمره زندگی باعث کاهش اشتها در آنها می‌شود.

پارسا در ادامه افزود: در این گونه موارد متخصصان تغذیه و اعصاب و روان باید در کنار هم فعالیت کنند تا فرد آرامش ذهنی خود را بازیابد.

وی تصریح کرد: همچنین افرادی که غذای کافی می‌خورند اما به دلیل اختلالات روده‌ای، هضم و جذب کافی ندارند باید تحت نظر متخصص تغذیه و اعصاب و روان قرار گیرند و مشکل زمینه‌ای را حل کنند.

پارسا در ادامه تصریح کرد: به افراد لاغر معمولاً مصرف غذاهای کم حجم و پرکالری توصیه می‌شود یعنی به عنوان مثال این افراد بهتر است به جای میوه‌ها از آب میوه‌های طبیعی استفاده کرده و میزان روغن سالم را افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از مغز دانه‌ها و آجیل‌ها گزینه بسیار خوبی به حساب می‌آید. این افراد بایستی میزان دریافت‌ غذاهای پرحجم و پرکالری را کاهش دهند.



خبرگزاری باشگاه خبرنگاران
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.