تبیان، دستیار زندگی
به گفته محققان، آنچه که شما می خورید بر باکتری های درون روده تان تاثیر می گذارد و در مقابل بر سلامت کل سیستم بدن شما تاثیر دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

غذاهای تقویت کننده باکتری های سالم روده را بشناسید

به گفته محققان، آنچه که شما می خورید بر باکتری های درون روده تان تاثیر می گذارد و در مقابل بر سلامت کل سیستم بدن شما تاثیر دارد.

بخش تغذیه و آشپزی تبیان
مواد غذایی

به گزارش خبرنگار مهر، سلامت روده با رفتار، خلق و خو و سلامت روان مرتبط است. از اینرو خوردن درست می تواند به سلامت باکتری های روده کمک کند. در ادامه به برخی غذاهای خوب که حس خوبی به همراه دارند اشاره می شود.

پنیر

اخیرا محققان توصیه می کنند که پنیرهای از نوع پنیر کلبه (پنیر تهیه شده از شیر چرخ شده) و پنیر تخمیرشده نرم می توانند منبع غنی پروبیوتیک ها باشند.

ماست

ماست حاوی پروبیوتیک های است که برای باکتری های روده خوب است و با ایجاد یک محیط اسیدی تر موجب کاهش باکتری های مضر می شود. با محصولات لبنی طولانی عمر کنید.

دمنوش ها

محققان دریافته اند که استرس می تواند تاثیر منفی بر باکتری های روده داشته باشد. از اینرو برخی چای های گیاهی نظیر چای های حاوی بابونه، نعناع و بادرنجبویه می توانند موجب تسهیل ایجاد آرامش شوند.

ذرت پف کرده (پاپ کورن)

فیبر بسیار برای سلامت باکتری های روده مهم است، از اینرو خوردن مواد خوراکی غنی از فیبر گزینه خوبی است. بهتر است در کنار خوردن میوه، سبزیجات و مغزیجات آجیلی، چند مشت هم پاپ کورن بخورید. طبق اندازه گیری ها، سه فنجان پاپ کورن حاوی حدود ۳.۶ گرم فیبر است.

قهوه

آغاز روز با نوشیدن یک فنجان قهوه به افزایش تنوع باکتری های روده کمک می کند.


خبرگزاری مهر
این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .
مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.