تبیان، دستیار زندگی

بهترین آب سبزیجات برای مقابله با سرطان

حتی اسم این بیماری هم هولناک است. با وجود پیشرفت‌های فراوان در زمینه‌ی مهار برخی از انواع آن باز هم سرطان جان می‌ستاند و نمی‌شود کار زیادی بعد از ابتلا انجام داد؛ اما می‌شود با در پیش گرفتن زندگی سالم و البته توکل بر خدا از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :
آب سبزیجات ، سرطان ،  آب میوه ،  نوشیدنی  ، سرطان ها ،

یکی از بهترین و سالم‌ترین شیوه‌های در امان ماندن از سرطان مصرف آب سبزیجات است. اینکه آب سبزیجات چگونه می‌تواند انسان را از شر بیماری مهلکی مانند سرطان در امان بدارد سۆال بجایی است. اول از هر چیزی به دلیل ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌های فراوانش. در این مطلب به سبزیجات مفیدی اشاره می‌کنیم که آب آن‌ها سدی در برابر ابتلا به سرطان خواهد ساخت. لطفاً همراه ما باشید.

 

آب سبزیجات منبع ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها

آب سبزیجات حاوی میزان قابل‌توجهی از انواع ویتامین‌ها و آنتی‌اکسیدان‌ها می‌باشند. این ویتامین‌ها بیشتر از خانواده‌ی پولی‌فنول‌ها و کاروتنوئیدها هستند و برخلاف مکمل‌ها که سنتزی می‌باشند طبیعی بوده و می‌شود با خیال راحت از آن‌ها بهره‌مند شد. زمانی که گفته می‌شود ویتامین C طبیعی فعال‌تر از نوع سنتزی (قرص‌های ویتامین C) می‌باشد منظور این نیست که مولکول آن متفاوت است. بلکه منظور این است که این ویتامین C طبیعی همیشه به پولی‌فنول‌ها وصل است. در حالت کلی تمام ویتامین‌های طبیعی موجود در سبزیجات برخلاف انواع سنتزی آن، طبیعی و در حد تعادل بوده و سلامتی را ارتقا می‌دهد. در نتیجه توصیه می‌کنیم همیشه نوشیدن یک لیوان آب سبزیجات یا میوه‌ها را به مصرف قرص‌های ویتامین موجود در بازار ترجیح دهید.

می‌توانید آب هویج را با آب اسفناج مخلوط کنید تا بتاکاروتن، پتاسیم و کلسیم را یکجا دریافت کنید

 

آب سبزیجات: کدام علیه سرطان؟

هر آنچه فکرش را می‌کنید. البته به شرطی که سبزیجات از انواع ارگانیک و باکیفیت باشد؛ اما با این حال هر نوع سبزی که به فکرتان می‌رسد خواص و ویژگی‌های خاص خودش را دارد. در این مطلب به چند نمونه از بهترین‌ها اشاره می‌کنیم و البته خودتان هم می‌توانید با جستجو در کتاب‌ها و سایت‌های اینترنتی نمونه‌های بیشتری پیدا کنید.

 

هویج

اگر هویج ارگانیک باشد حتی نیازی نیست که پوست آن را بکنید. هویج حاوی میزان زیادی کاروتنوئید است که علاوه بر پیشگیری از ابتلا به سرطان برای شبکیه‌ی چشم و پوست نیز مفید است. آب هویج به خودی خود خوش‌طعم است و می‌توان از آن برای طعم‌دهی به آب سبزیجات دیگر نیز استفاده کرد. خوشبختانه آب هویج یکی از نوشیدنی‌های پرطرفدار در بین ما ایرانی‌هاست پس تا می‌توانید از خواص بی‌نظیر آن استفاده کنید.

 

چغندر

طعم چغندر خاص است اما اگر به نوشیدن آب آن عادت کنید بدون شک از طعم آن لذت خواهید برد. یک لیوان آب چغندر سرشار از کاروتنوئید است که میزان آن حتی بیشتر از هویج می‌باشد. بهتر است بدانید که چغندر سرشار از مواد معدنی است که برای سلامتی‌تان فوق‌العاده است. اگر آب چغندر باب میلتان نباشد می‌توانید مقداری به آن آب هویج اضافه کنید. برای نوشیدن آب این سبزیجات لازم است با استفاده‌ی مداوم ذائقه‌تان را به طعم آن‌ها عادت دهید.

 

آب سیب‌زمینی

بله تیتر را درست خوانده‌اید. آب سیب‌زمینی خام برای سلامتی فوق‌العاده است. یکی از بهترین درمان‌های طبیعی برای معده همین سیب‌زمینی است. آب آن شاید چندان باب میلتان نباشد اما اگر بلافاصله بعد از آبگیری میل کنید طعم بهتری خواهد داشت. می‌توانید آب سیب‌زمینی را نیز با آب سبزیجات دیگر مخلوط کرده و با میلتان کنید. باید بدانید که سیب‌زمینی سرشار از ویتامین C است که با پخت و پز زیاد بخشی از آن از بین خواهد رفت. به همین دلیل مصرف آب آن برای بهره‌مندی از تمام خواص آن فوق‌العاده است. موقع انتخاب سیب‌زمینی حواستان باشد که سبز یا جوانه‌زده نباشد.

 

انواع کلم‌ها

کلم‌ها را جزو شاهکارهای طبیعت بدانید. برای آبگیری می‌توانید از تمام انواع کلم‌ها استفاده کنید اما بهترین گزینه‌ها کلم سبز و بروکلی است. این کلم‌ها نه تنها سرشار از آنتی‌اکسیدان‌ها هستند بلکه به تعادل هورمونی کمک کرده و از بروز سرطان‌های مربوط به عوامل هورمونی نیز پیشگیری می‌کنند.

 

آب سبزیجات معطر

نظرتان در مورد یک فنجان آب جعفری یا نعناع چیست؟ معلوم است که این نوشیدنی‌ها به اندازه‌ی نوشیدن مثلاً یک لیوان شیرموز یا انواع آب میوه‌ها دل‌پذیر نخواهد بود اما باید بدانید که بمبی از ویتامین‌ها را وارد بدن خود خواهید کرد. سبزیجات معطری مانند جعفری، نعناع و غیره جزو بهترین گزینه‌ها هستند. البته می‌توانید جوانه‌ی گندم و کلاً انواع جوانه‌ها را نیز حساب کنید. می‌توانید به آب سبزی‌هایتان آب خیار، اسفناج، کرفس، رازیانه، شلغم و غیره نیز افزوده و طعم آن را باب‌میل‌تر کنید.

 

یک نمونه از ترکیب آب سبزیجات

می‌توانید آب هویج را با آب اسفناج مخلوط کنید تا بتاکاروتن، پتاسیم و کلسیم را یکجا دریافت کنید. همچنین می‌توانید 240 میلی‌لیتر آب هویج، 90 میلی‌لیتر آب چغندر و 150 میلی‌لیتر آب کرفس را مخلوط کرده و نوش جان کنید.

طعم چغندر خاص است اما اگر به نوشیدن آب آن عادت کنید بدون شک از طعم آن لذت خواهید برد. یک لیوان آب چغندر سرشار از کاروتنوئید است که میزان آن حتی بیشتر از هویج می‌باشد

 

نحوه‌ی تهیه‌ی آب سبزیجات و میزان مصرف آن

در برخی از کشورها آب سبزیجات به صورت آماده در بطری‌ها به فروش می‌رسد. بدون شک شما نیز در هر آب‌میوه‌فروشی می‌توانید آب هویج یا آب کرفس را پیدا و نوش جان کنید؛ اما هیچ راهی بهتر از تهیه‌ی آب سبزیجات خانگی و صد درصد طبیعی و تازه نیست. حتی اگر امکاناتش را داشته باشید و خودتان این سبزیجات را عمل بیاورید که فوق‌العاده است چون از شر انواع سموم و آفت‌کش‌ها نیز در امان خواهید بود.

همچنین شما به یک آب‌میوه‌گیری خوب نیز نیازمند هستید. بعضی از این آب‌میوه‌گیری‌های جدید فیبرها و عصاره‌ی کامل آب سبزیجات را می‌گیرند و حتی قادرند که سبزیجات بسیار سفت را نیز آب‌گیری کنند. در مورد میزان مصرف آب این سبزیجات نیز باید گفت که در جهت پیشگیری از ابتلا به سرطان، روزانه به میزان یک لیوان کافی است؛ اما اگر رژیم لاغری گرفته‌اید و یا اینکه خودتان را در معرض خطر بیشتری می‌بینید می‌توانید روزانه نیم‌لیتر از این آب سبزیجات را نیز بنوشید. توصیه‌ی اکید داریم که آب سبزیجات را تازه به تازه بنوشید.

در قسمت دوم در مورد نحوه‌ی استفاده از آب سبزیجات برای افرادی که تحت شیمی‌درمانی هستند توضیحاتی ارائه می‌دهیم. لطفاً با ما همراه باشید.

 


مطالب مرتبط:

10 نوشیدنی پُر ویتامین و سالم

نوشیدنی‌های ادرارآور

آب‌میوه‌های تسکین‌دهنده‌ی سردرد

سلامتی را بنوشید

 آب سبزیجات: معجون‌های لاغری

پوستی جوان و زیبا با این 3 آب‌میوه طبیعی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.