تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم ( برای 4 نفر ) : برنج  5/0 کیلو لوبیا سبز   400 گرم پیاز متوسط  3 عدد گوشت گاو یا گوسفند  400 گرم رب گوجه فرنگی   1 تا 2 قاشق غذاخوری نمك و فلفل  به اندازه لازم روغن  100 گرم طرز تهیه : پیاز را پوست بكنید و خرد كنی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

لوبیا پلو


مواد لازم ( برای 4 نفر ) :

برنج5/0 کیلو
لوبیا سبز400 گرم
پیاز متوسط3 عدد
گوشت گاو یا گوسفند400 گرم
رب گوجه فرنگی1 تا 2 قاشق غذاخوری
نمك و فلفلبه اندازه لازم
روغن100 گرم

طرز تهیه :

پیاز را پوست بكنید و خرد كنید . سپس در روغن سرخ كنید تا رنگش طلایی شود . گوشت را به قطعات كوچك خرد كنید و به پیاز اضافه كنید . آن را بر روی شعله ی متوسط حرارت دهید تا رنگ گوشت عوض شود .

لوبیاها را بشویید و ریز خرد كنید . آنها را با یكی دو لیوان آب داغ به گوشت و پیاز اضافه كنید و نیم ساعت روی شعله ی متوسط بگذارید. در این مرحله در صورت نیاز، باز هم آب اضافه كنید . سپس نمك ، فلفل و رب گوجه را هم اضافه كنید و آن را به مدت 15 دقیقه با حرارت متوسط بپزید . حالا مواد گوشتی لازم برای تهیه لوبیا پلو آماده شد.

برنج را آبکش کنید ( برای یادگیری طرز تهیه پلو اینجا را کلیک کنید  ). سپس یک لایه از مواد گوشتی و یک لایه از برنج آبکش شده در قابلمه بریزید ( یا برنج و مواد گوشتی را با هم در قابلمه مخلوط کنید ) و به مدت30 دقیقه روی شعله ی كم حرارت دهید تا لوبیا پلو دم بکشد. بعد از اینمدت غذا آماده سرو است.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.