تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم : یك كیلو برنج 3 كیلو باقلا یك كیلو گوشت گوسفندی بی استخوان 150 گرم روغن یك قاشق چایخوری زعفران ساییده شده نصف استكان آبلیمو یا آب نارنج یك فنجان زرشك یك كیلو شوید به مقدار كافی نمك و فلفل طرز تهیه: برنج را شسته و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

باقلا پلو با گوشت

مواد لازم :

یك كیلو

برنج

3 كیلو

باقلا

یك كیلو

گوشت گوسفندی بی استخوان

150 گرم

روغن

یك قاشق چایخوری

زعفران ساییده شده

نصف استكان

آبلیمو یا آب نارنج

یك فنجان

زرشك

یك كیلو

شوید

به مقدار كافی

نمك و فلفل

طرز تهیه:

برنج را شسته و آن را با نمك خیس كنید. گوشت را پس از شستن قطعه قطعه كرده و با كمی روغن تفت دهید و بگذارید با یك عدد پیاز خرد شده و 3 لیوان آب بپزد. در حین پختن كمی نمك و فلفل و آبلیمو به آن اضافه كنید. گوشت را آنقدر بپزید تا یك فنجان آب گوشت از آن باقی بماند. شوید را پاك كرده و بشویید و آن را خرد كردید. برنج را در یك قابلمه پر از آب بجوشانید تا جائی كه مغز آن زیاد نپزد. سپس باقلا را به برنج اضافه كنید. ( در ضمن همیشه باقلا را جداگانه، از قبل مقداری آب پز كنید و سپس به برنج بیفزایید). شوید را هم به برنج اضافه كنید و آن را آرام هم بزنید. برنج را در آبكش ریخته و روی آن مقداری آب نیمه گرم بریزید. در ته قابلمه 2 قاشق غذاخوری روغن بریزید و در صورت تمایل چند برگ كاهو یا نان در ته قابلمه بچینید . سپس برنج آبكش شده را در قابلمه بریزید كه در این مرحله می توانید گوشت را در لابلای برنج قرار دهید یا موقع كشیدن برنج در دیس، گوشت را لابلای برنج بگذارید.

برنج را روی حرارت ملایم قرار دهید تا با شعله ملایم دم بكشد. بعد از دم كشیدن آن را در دیس كشیده و روی آن را با گوشت، زعفران آب كرده و زرشك تزیین كنید.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.