تبیان، دستیار زندگی
مواد لازم : لوبیا سفید (خیس شده)   5/1پیمانه کدو سبز ( رنده شده)  2 عدد هویج ( رنده شده) 2 عدد سیب زمینی ( پخته وله شده)  4 عدد ذرت ( پخته شده)  1 پیمانه کنجد ( بو داده)  1 قاشق غذا خوری جعفری تازه  2 قاشق غذاخوری آب لیمو تر...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کوفته لوبیا سفید


مواد لازم :

لوبیا سفید (خیس شده)5/1پیمانه
کدو سبز ( رنده شده)2 عدد
هویج ( رنده شده)2 عدد
سیب زمینی ( پخته وله شده)4 عدد
ذرت ( پخته شده)1 پیمانه
کنجد ( بو داده)1 قاشق غذا خوری
جعفری تازه2 قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش1 قاشق غذاخوری
پودر جوز هندی1 قاشق چایخوری
پودر فلفل سیاهیک دوم قاشق چای خوری
نمک2 قاشق چای خوری
روغن برای سرخ کردنبه میزان لازم
پودر نان3پیمانه
پنیر سفید (رنده شده)

مواد لازم برای تهیه خمیر:

آرد سفید5/1 پیمانه
نمک2 قاشق چای خوری
آب2 پیمانه

طرز تهیه:

لوبیا سفید را از شب قبل خیس می کنیم. بعد با کمی آب آن را می پزیم تا به خوبی نرم شود. سپس آب آن را گرفته و لوبیا را به صورت له و خمیر در می آوریم . بعد در یک کاسه ی بزرگ تمام مواد شامل : کدو سبز و هویج  رنده شده ، سیب زمینی له شده، کنجد  ، فلفل سیاه، جعفری خرد شده، پودر جوزهندی، پنیر سفید رنده شده، ذرت پخته شده، آب لیمو ترش  و نمک را خوب با هم ترکیب می کنیم و از این ترکیب حدود 10 الی 12 عدد کوفته درست می کنیم.

بعد آرد و نمک را با هم مخلوط کرده و سپس با آب سرد ترکیب می کنیم تا مایه ی مناسبی که کمی غلظت داشته باشد بدست آوریم. یکی یکی کوفته ها را در مایه ی ذکر شده فرو می کنیم و سپس در پودر نان می غلتانیم. اکنون روغن را در ظرف کوچک و مناسبی داغ کرده و و با احتیاط کوفته ها را در روغن فراوان سرخ می کنیم تا رنگ آن ها طلایی شود. بعد در ظرفی مناسب می چینیم. هم چنین می توانیم دور تا دور آن را با جعفری تازه تزیین کرده و به صورت گرم سرو کنیم.

این کوفته ها را می توانیم با سس خرما یا تمرهندی مصرف کنیم.

منبع : ماهنامه دنیای تغذیه

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.