تبیان، دستیار زندگی
محققان توصیه می‌كنند، برای كاهش وزن باید ماست در رژیم غذایی گنجانده شود. بسیاری از افرادی كه برای لاغر شدن رژیم غذایی دارند، فرآورده‌های لبنی را از فهرست مواد غذایی حذف می‌كنند. این در حالی است كه محققان دریافتند ماست در واق...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اثر شگفت انگیز ماست در لاغری


محققان توصیه می‌كنند، برای كاهش وزن باید ماست در رژیم غذایی گنجانده شود.

بسیاری از افرادی كه برای لاغر شدن رژیم غذایی دارند، فرآورده‌های لبنی را از فهرست مواد غذایی حذف می‌كنند. این در حالی است كه محققان دریافتند ماست در واقع توانایی بدن را برای سوزاندن چربی‌های زائد تقویت كرده و حفظ عضلات در وضعیت مناسب را تسهیل می‌كند.

افرادی كه در رژیم لاغری خود ماست كم چربی را می‌گنجانند، بیشتر از افرادی كه صرفا دریافت كالری خود را كم می‌كنند، كاهش وزن دارند. همچنین افرادی كه ماست می‌خورند، در مقایسه با افراد دیگر 22 درصد وزن بیشتر، 61 درصد چربی بدن بیشتر و 81 درصد بیشتر چربی شكم بیشتری را در طی 12 هفته كم می‌كنند.

ماست کم چرب در سوزاندن چربی های اضافی به بدن کمک کند و حفظ عضلات در وضعیت مناسب را تسهیل می‌كند.

در این تحقیق افراد چاق سالم شركت داشتند كه به دو گروه تقسیم شدند. هر دو گروه از رژیم غذایی كم كالری استفاده كردند كه 500 كالری كمتر از میزان معمول دریافت كالری بود. یك گروه تقریبا 1100 میلی گرم كلسیم  در روز شامل 3 وعده ماست كم چرب مصرف می‌كرد و گروه دیگر در حدود 500 میلی گرم كلسیم مصرف می‌كرد. پس از گذشت 12 هفته، میزان متوسط كاهش وزن در گروهی كه ماست كم چرب استفاده می‌كرد 6 كیلوگرم بود. همچنین افراد این گروه در حفظ حجم عضلات در وضعیت مناسب دو برابر بیش از گروه دیگر موفق بودند.

به نظر می آید کسب کلسیم کافی در رژیم غذایی باعث می شود بدن چربی بیشتری را بسوزاند و مقدار چربی جدیدی را که بدن می سازد، کاهش دهد. به این ترتیب از دست دادن چربی را با حفظ عضلات کم چرب آسان تر می سازد و این یک نکته مهم در حین رژیم گرفتن است؛ چرا که شما قصد دارید چربی را از دست بدهید نه ماهیچه را. بنابراین رژیم غنی از غذاهای لبنی کم چرب مانند ماست کم چرب می تواند با سوزاندن چربی اضافی بدن باعث کاهش وزن شما شود.


* مطالب مرتبط :

- ارزش غذایی ماست

- رژیم های لاغری

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.