تبیان، دستیار زندگی
آهنگساز و صدابردار پیشکسوت سینمای ایران که این روزها، به علت عارضه شدید ریوی در بیمارستان بستری بود،ساعاتی قبل از دنیا رفت
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

صدابردار «ناخدا خورشید» درگذشت

آهنگساز و صدابردار پیشکسوت سینمای ایران که این روزها، به علت عارضه شدید ریوی در بیمارستان بستری بود،ساعاتی قبل از دنیا رفت.

بخش سینما و تلویزیون تبیان
فرامرز رسولی

فرامرز رسولی صدابردار، آهنگساز که در عرصه‌ی میکس، امور فنی صدا، برش نگاتیو، افکت، سینکرون، ضبط موسیقی، صداگذاری و..  فعال بوده است و 50 سال سابقه‌ی فعالیت هنری داشته است، در روزهای گذشته بر اثر عارضه شدید ریوی در بیمارستان بستری شد که صبح امروز 4 آبان ماه در بیمارستان «تیریتا» در تهران از دنیا رفت.
وی از سال ۱۳۳۸تا ۱۳۷۷ صدابرداری فیلمهای مختلفی چون «گنج قارون»، «بوی گندم»، «میرزاکوچک خان»، «شام آخر»، «سردار جنگل»، «زنگ اول»، «مدرک جرم»، «خانه ابری»، «ناخداخورشید»، «آری چنین بود»، «ستاره و الماس»، «دام»، «مجروح جنگی» و... را برعهده داشته است.
فرزند این صدابردار فقید سینما در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: پدرم حدود ۱۲ روز پیش به دلیل مشکلات ریوی در بیمارستان بقیة‌الله بستری شد و بعد از چند روز به بیمارستان «تریتا» منتقل شد و در نهایت صبح امروز درگذشت.
وی درباره زمان خاکسپاری گفت: به احتمال زیاد فردا (5 آبان ماه) مراسم در بهشت زهرا (س) برگزار خواهد شد.


منبع: ایسنا