تبیان، دستیار زندگی
چه کسانی در سال 93 جنجالی ترین اخبار حوزه سینما و تلویزیون را به نام خود زدند؟
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : منیژه خسروی
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بمب های خبری سال


چه کسانی در سال 93 جنجالی ترین اخبار حوزه سینما و تلویزیون را به نام خود زدند؟

بمب های خبری سال

آزاده نامداری
ابتدای سال با فرزاد حسنی ویژه برنامه سال تحویل شبکه دو را اجرا کردند. بعد از آن اما خبر جدایی شان در رسانه های رسمی منتشر شد و نام این دو برای مدتی سر زبان ها افتاد. نامداری روی آنتن برنامه داشت اما به یک باره غیب شد و همچنان ادامه حضورش در قامت مجری برنامه های تلویزیونی معلوم نیست. بعد از خوابیدن جنجال جدایی نامداری ، این مجری توانا در یک گفت و گو  باز هم از زندگی اش گفت و همین باعث حواشی تازه ای شد. پیش از آن هم یکی از سایت ها درمطلبی انتقادی به چادر  او حاشیه ای دیگر برایش رقم زد.

بمب های خبری سال

مهناز افشار
رکورددار اخبار جنجالی در سال 93 است ؛ از ازدواج ، تا بارداری و همکاری در یک فیلم فرانسوی و اختلاف با یک کارگردان. ابتدا ازدواجش پر سر و صدا شد. آن چه گذشت را در مطلب ازدواج پر سرو صدای مهناز افشار می توانید بخوانید. بلافاصله هم مهریه اش جنجال آفرید. بعد از مدتی خبری از او نبود تا این که به یک باره اختلاف خانم افشار با روح الله حجازی رسانه ای شد. جزئیات آن را این جا بخوانید. مهناز افشار امسال در سریال خانگی «عشق تعطیل نیست» هم بازی کرد. این سریال پایین تر از حد انتظار است و حتی توضیح این بازیگر نتوانست مخاطبان را قانع کند. چند هفته پیش خبر آمد که افشار در فیلمی فرانسوی  قرار است بازی کند. تازه ترین خبر پر سر و صدای مهناز افشار مربوط به رونمایی از عکس بارداری و گفته های او است. افشار گفته: من دختر کوچکی را در دلم دارم و این شگفت انگیز است. من برای دخترم، برای این شاهزاده خانم نامه‌ای می‌نویسم که بداند آرزوی من و پدرش برای دختر کوچولویمان عشق و آزادی و هویت مستقل است و می‌خواهم بداند که حق انتخاب دارد.

بمب های خبری سال

مریلا زارعی
بازیگر توانایی است و با نقش الفت در فیلم «شیار 143» تحسین همگان را برانگیخت. او در جشن انجمن منتقدان و نویسندگان سینما به خاطر این فیلم عنوان بهترین بازیگر نقش اول را بدست آورد. رفتن او روی سن و بده بستانش با مازیار میری یکی از حاشیه های جشن را رقم زد. ماجرا از این قرار است که خواندن اسم بهترین بازیگر زن به مازیار میری سپرده شده بود و این کارگردان با سخنانش کنایه‌هایی به مریلا زارعی زد.میری قبل از آنکه پاکت برگزیده بهترین بازیگر نقش اول زن را باز کند گفت: «می‌دانستم جایزه به چه کسی می‌رسد. این وظیفه را به من محول کردند چون قرار است با هم حرف بزنیم، گفت‌وگو کنیم و یکدیگر را تحمل کنیم».پس از آنکه نام مریلا زارعی به عنوان بهترین بازیگر زن جشن هشتم خوانده شد،او روی سن آمد و در ابتدای سخنانش با کمی تامل و سکوت گفت:«واقعا امروز که می‌خواستم اینجا بیایم بدون اینکه به فکر جایزه باشم با عشق آمدم. برای من همیشه نظر منتقدان درباره حضورم در سینما بسیار مغتنم بوده است. بسیار خوشحالم از اینکه این جایزه را از اهل قلم می‌گیرم.» زارعی که از لحن سخنان مازیار میری دلخور شده بود،ادامه داد: «آقای میری جمله‌ای گفتند.با اینکه عهد کرده بودم چیزی نگویم‌. در زندگی اصل بر تحمل است و چون ایشان از تحمل صحبت کردند من هم باری که صحبت ایشان داشت را حذف می‌کنم و آنچه در دلم دارم را نمی‌گویم و می‌گذارم برای 20 سال دیگر!» این دیالوگ در میزانسن جشن انجمن منتقدان واکنش های متفاوتی به همراه داشت؛ چند نفری به زارعی حق دادند و برخی هم معتقد بودند او باید حرمت مراسم را نگه می داشت! مریلا زارعی بعد از این که در روز جهانی قدس در گردهمایی خانه سینما حضور یافت، گفت و گویی انجام داد که خیلی زود واکنش های متفاوتی به همراه داشت. او در پاسخ به اینکه نظرتان «درباره کمپین «کشتن همنوع را متوقف کنید» که اخیرا‌ در فضای مجازی راه‌اندازی شده و آقای فرهادی و گروهی از هنرمندان در آن اعلام نظر کرده بودند، ‌چیست؟» این گونه گفت: «من از این حرکت خیلی خوشحالم اما باید بگویم که شعارها در این کمپین کلی است و به طور مشخص به حوادث اخیر مربوط نمی‌شود. مشمول تمام اقدامات غیرانسانی، جنگ و خونریزی در جهان امروز است. این جمله شامل کشته‌شدگان اتوبوس اسکانیا، حادثه سقوط هواپیمای مالزی و... هم می‌شود. مطمئنم که واکنش همکارانم از سر خیرخواهی بوده و خیلی هم زیباست. من از همکارانم در این کمپین درخواست می‌کنم که به حرکت مثبتشان ادامه بدهند و به‌طور مشخص از جنایاتی که در حق مردم بی‌دفاع غزه شده هم نامی ببرند.» این اظهار نظر باعث شد برخی آن را دوئل زارعی _ فرهادی تعبیر کنند.

به این جمع می شد نام های دیگری را هم اضافه کرد ؛ از جمله کارگردان و عوامل سریال پرحاشیه «هفت سنگ». یا بازیگرانی مثل باران کوثری، هانیه توسلی و نیوشا ضیغمی و دیگران که در شبکه های اجتماعی دچار حاشیه شدند. فرج الله سلحشور هم  به خاطر نظرات تند و تیز پای ثابت اخبار سالیانه سینما و تلویزیون است.


بمب های خبری سال

الهام چرخنده
الهام چرخنده سال پیش با بازی در سریال «آوای باران» بازگشتی قدرتمند به این عرصه داشت و نامش پس از سال ها بار دیگر سر زبان ها افتاد. امسال اما با تغییر مسیر در زندگی یعنی استفاده از چادر و جدایی از همسر باعث شد صدر اخبار رسانه ها را به خود اختصاص دهد. این بازیگر در جلسات و مراسم های مختلفی شرکت کرد و حتی از سوی کمیسیون فرهنگی مجلس مورد تقدیر واقع شد. در بهمن ماه هم سریال «حانیه» را روی آنتن داشت.

بمب های خبری سال

مهران مدیری
مهران مدیری بعد از چند سال دوری از تلویزیون ابتدای سال اعلام کرد قصد ساخت یک سریال برای این رسانه دارد. برای همین «شوخی کردم» را زودتر از موعد تمام کرد تا به «اتاق عمل» برسد. در آستانه پخش اما به خاطر اعتراض پزشکان پروژه متوقف شد و حالا بار دیگر با تغییر فیلمنامه در حال تولید آن است. این سریال با تغییر نام قرار است نوروز روی آنتن شبکه سه برود.از آن سو انتقادات تند و تیز فرازاد حسنی از اجرای مدیری در اختتامیه جشنواره فیلم فجر باعث شد مدت ها نام این دو در رسانه ها تکرار شود.

بمب های خبری سال

ابراهیم حاتمی کیا
حواشی ابراهیم حاتمی کیا از اواخر تولید فیلم «چ» و رسانه ای شدن اختلافش با فریبرز عرب نیا کلید خورد.  امسال به بهانه اکران فیلم در گفت و گوی های عمومی و مطبوعاتی هر بار جنجالی تازه می آفرید که اوجش به برنامه هفت بر می گردد. جناب حاتمی کیا در این برنامه به خیلی ها کنایه زد ومتلک انداخت؛ حتی به رئیس جمهور به خاطر موضوع معروف بهشت و جهنم. از کیانوش عیاری انتقاد کرد و البته از فیلم «گیلانه». حاتمی کیا روزی هم که برای گرفتن جایزه اش در جشنواره مقاومت پشت تریبون رفت دوئلش با عباس کیارستمی را تکمیل کرد. او گفت: «عزیزکرده‌ای حرف‌هایی زده و شهدا را از افرادی دانسته که قربانی جنگ هستند که من از قبل رخ‌دادن چنین اتفاقی را می‌دانستم و می‌دانستم که یک جریانی است که به جنگ بی‌اعتناست. خدا به من این قوت را بدهد که به این حمله‌ها اعتنا نکنم ولی توقع دارم به عنوان افرادی که در جنگ بوده‌اند، نگاهشان را مشخص کنند. » تا مدت ها جنگ رسانه ای ادامه داشت.

بمب های خبری سال

داریوش فرضیایی
عمو پورنگ مجری محبوب بچه ها است. یک بار کلید سیاسی برایش حاشیه آفرید و یک بار انتشار عکسی در کنار پدرش. او گفته مشکلی برای بازگشت به تلویزیون ندارد و دنبال فکر جدید است ولی خب جای خالی عموپورنگ  بدجور به چشم می آمد.برای همین مسولان شبکه دو از فرضیایی خواستنه اند برای نوروز برنامه ای آماده کند و او از ششم فروردین روی آنتن می رود.


بمب های خبری سال

برزیلی ها
بازار حمایت از تیم ملی فوتبال كشورمان امسال خیلی داغ بود. هنرمندان هم در قالب پروژه «یار دوازدهم» تصمیم داشتند به برزیل بروند تا ضمن حمایت از ملی پوشان در یك فیلم مستند شركت كنند؛ به كارگردانی محمد حسین لطیفی و تهیه كنندگی سید جواد هاشمی. حامی مالی بد قولی كرد ، لطیفی كنار كشید و خیلی از هنرمندان قید سفر را زدند و رفتند سراغ پیشنهادات شفاف تر. سید جواد هاشمی اما ماند. به همراه چند نفر دیگر به برزیل رفت و خودش تصمیم گرفت علاوه بر تهیه كنندگی ، كارگردان پروژه هم باشد. اتفاقات و حواشی برزیل كه خاطراتان هست ؛ شلوارك و شایعه و واكنش و ...

منیژه خسروی
بخش سینما و تلویزیون تبیان

مطالب مرتبط:

زندگی خصوصی بازیگران

جنجال ستایش،لواسانی و آزاده نامداری