تبیان، دستیار زندگی
علاقمندان سینما از فردا می توانند تماشگر فیلم های جدید در سینما باشند:« امروز»،« آذر،شهدخت، پرویز و دیگران» ،« فرشته ها با هم می آیند» و «کلاشینکف ».
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فیلم های جدید از فردا می آیند


علاقمندان سینما از فردا می توانند تماشگر فیلم های جدید در سینما باشند:« امروز»،« آذر،شهدخت، پرویز و دیگران» ،« فرشته ها با هم می آیند» و «کلاشینکف ».

طبق اعلام شورای صنفی نمایش از فرداچهارشنبه اول مرداد ماه اکران فیلم‌های عید فطر آغاز خواهد شد که به این ترتیب چهره اکران با اضافه شدن 4 فیلم به «رد کارپت» کاملا دگرگون خواهد شد.

فیلم‌های سینمایی «آذر شهدخت پرویز و دیگران» به کارگردانی بهروز افخمی در گروه فرهنگ، «امروز» به کارگردانی رضا میرکریمی در گروه استقلال، «کلاشینکف» به کارگردانی سعید سهیلی در گروه آفریقا و «فرشته‌ها با هم می‌آیند» به کارگردانی حامد محمدی در گروه آزادی به همراه «رد کارپت» در گروه قدس 5 فیلم اکران عید فطر هستند که از این میان «رد کارپت» ساخته رضا عطاران از 5 تیرماه اکران خود را آغاز کرده و قرار است تا سه هفته پس از شروع اکران عید فطر روی پرده بماند و پس از آن فیلم «شهر موش‌ها2» جایگزین این فیلم خواهد شد.

عید فطر با فیلم های جدید

امروز

«امروز» تازه ترین تجربه فیلمسازی سید رضا میرکریمی است. خلاصه داستان فیلمش را بخوانید:«یونس راننده تاکسی کهنه‌کار، در پایانِ یک روزِ کاری به زن جوانی کمک می‌کند تا به بیمارستان برسد. غافل از اینکه در بیمارستان اتفاقاتِ زیادی در انتظارِ اوست.»پرویز پرستویی،سهیلا گلستانی،شبنم مقدمی،حسام محمودی و روزبه حصاری از جمله بازیگران این فیلم هستند.

رضا میرکریمی درباره «امروز» گفته : « در این فیلم به دنبال چیزی می گشتم که بتواند حالمان را خوب کند البته بدون تظاهر و ریا. دنبال قهرمانی می گشتم که کارش در تعامل با مردم و در ارتباط مستقیم با اجتماع باشد نه مثل قهرمان «خیلی دور خیلی نزدیک» شهر را ترک کند. اگر مخاطب متوجه نشده جسارت است که بخواهم خودم درباره فیلم توضیح دهم. اگر مخاطبان با شخصیت اصلی ارتباط پیدا نکرده اند من دفاعی نمی کنم اما در زمان اکران و در مصاحبه مفصلی که خواهم کرد توضیح می دهم که واکنش های این قهرمان منطقی است. در این فیلم با دو دسته مخاطب طرف هستیم؛ کسانی که فیلم را می پسندند و کسانی که درگیر آن نمی شوند. برای دسته دوم واقعاً شرمنده ام، انشاء الله در فیلم بعدی جبران می کنم. کلاً در هر فیلم تلاش می کنم دنیایی بسازم که در ارتباط مستقیم با تم قصه باشد. از این جهت «امروز» فیلم خیلی یک دستی است.»

عید فطر با فیلم های جدید

آذر، شهدخت،پرویز و دیگران

بهروز افخمی در تازه ترین تجربه سینمایی اش رمان همسرش مرجان شیرمحمدی را تبدیل به فیلم کرد.« آذر، شهدخت،پرویز و دیگران» داستان خانواده‌ای است که به خاطر سفر ده روزه‌ یكی از فرزندانشان به كشور، در باغچه‌ای در دماوند دور هم جمع می شوند.مهدی فخیم زاده، رامبد جوان، مرجان شیرمحمدی، گوهر خیراندیش، مانی حقیقی،شهین تسلیمی، امیرعلی دانایی، آزاده اسماعیل خانی، امین میکائیلیان و وحید نفر بازیگران فیلم هستند. جالب است بدانید آزاده اسماعیل خانی، دختر گوهر خیر اندیش درفیلم نقش جوانی مادرش را بازی میکند. خیراندیش هم هنگام فیلمبرداری دچار سانحه رانندگی شد که خوشبختانه بخیر گذشت. « آذر، شهدخت،پرویز و دیگران» در جشنواره فجر گذشته سیمرغ بهترین فیلم را بدست آورد.

بهروز افخمی درباره فیلمش گفته : « فیلم من نوع نگاهی دارد که برای بچه‌ها و نوجوانان جذابیتی ندارد و به قشر جوان بیشتر جذابیت دارد اما با توجه به اینکه سینمای ایران 80 درصدش تماشاچیان واقعی خود را از دست داده‌اند نمی‌توان در مورد استقبال فیلم پیش بینی کرد.»

علاقمندان سینما از فردا می توانند تماشاگر فیلم های جدید در سینما باشند:« امروز»،« آذر،شهدخت، پرویز و دیگران» ،« فرشته ها با هم می آیند» و «کلاشینکف ».به این ترتیب چهره اکران با اضافه شدن 4 فیلم به «رد کارپت» دگرگون خواهد شد.

عید فطر با فیلم های جدید

فرشته‌ها با هم می‌آیند

فرشته‌ها با هم می‌آیند نخستین تجربه کارگردانی حامد محمدی است. این فیلم داستان یک روحانی جوان به نام احمد است که با همسرش لیلا در حالی با تنگدستی روزگار سپری می‌کنند که صاحب سه فرزند همزمان می‌شوند. جواد عزتی،نازنین بیاتی،الهام کردا و رضا ناجی در این فیلم بازی کرده اند. در فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» منوچهر محمدی (تهیه کننده) و پسرش حامد محمدی (کارگردان) با هم همکاری کرده اند.اولین تجربه آهنگسازی فیلم مهیارعلیزاده در «فرشته‌ها با هم می‌آیند» بوده است.

حامد محمدی درباره فیلمش گفته: «فیلم من در مدح عشق است. این فیلم در تكریم جادوی عشق است. می توانستم فیلم را خیلی گریه دار و غمگین كنم، اما واقعا دوست نداشتم یك اثر گریه دار پر سوز و گداز بسازم و دوست داشتم تا مخاطب بعد از فیلم حالش خوب باشد.»

جواد عزتی، بازیگر فیلم «فرشته‌ها با هم می‌آیند» برای سومین بار در نقش یک طلبه بازی کرده .او در این باره گفته است: من از این موضوع نمی ترسم که سه بار نقش روحانی را بازی كرده ام ،برای من شخصیت و شناسنامه كاراكتر مهم است و بر این باورم كه هرسه روحانی كه تاكنون بازی كرده ام تنها وجه شباهتشان روحانی بودنشان بوده است و از لحاظ شخصیتی هركدام با دیگری متفاوت است.

عید فطر با فیلم های جدید

کلاشینکف

«یك شهر شلوغ... یك مرد تنها...هزار كوچه بن بست... اسلحه كلاش، یك خشاب خالی و هزار بغض فروخفته.» این خلاصه داستان فیلم «کلاشینکف» به کارگردانی سعید سهیلی است. او در این فیلم از رضا عطاران ساعد سهیلی، جمشید هاشم پور، شهرام حقیقت دوست، شقایق فراهانی، اندیشه فولادوند، فرهاد اصلانی و سارا سهیلی استفاده کرده. این فیلم اثری تلخ در کارنامه سهیلی است که شباهتی با «گشت ارشاد» ندارد.

سعید سهیلی درباره فیلمش گفته: «کلاشینکف فیلمی کاملا پایین شهری و مربوط به مردم حاشیه شهر است که سختی خود را هم دارد. این فیلم حرف نمی‌زند بلکه قرار است شلیک کند . پیش‌بینی‌ام این است که مردم کلاشینکف را دوست داشته باشند.

حراج

اکران به سر و صدای «حراج»

در ترکیب تازه اکران دیدن نام «حراج» کمی عجیب است؛ فیلمی که بی سر و صدا به اکران راه یافته. فیلم سینمایی «حراج» روایت زندگی خانواده ای است که به دلیل مشکلات مالی مجبور به حراج وسایل خانه خود شده‌ اند. در این فیلم سینمایی فریبا خادمی، نسیم ادبی، مهسا آبیز، مریم سرمدی، گیتی قاسمی، محمد کارت، احمد شهابی، پریا ابراهیمی، سونیا شیرازی، محمد اکبری، اکرم علمدار و ... بازی می کنند.«روز روشن» اولین فیلم بلند سینمایی حسین شهابی است که در سی و یکمین جشنواره فیلم فجر مورد استقبال و تحسین منتقدان و اهالی رسانه قرار گرفت و نامزد دریافت سه سیمرغ بلورین و برنده دیپلم افتخار بهترین فیلمنامه و بهترین بازیگر نقش اول زن شد.حسین شهابی کارگردان فیلم آن را از دسته آثار تجاری ندانست و ابراز امیدواری کرد مردم با حضور در سینما این فیلم را تماشا کنند.او گفت: اکران این فیلم سینمایی بدون داشتن سرگروه در تهران آغاز شد و فعلا برای اکران «حراج» در شهرستان‌ها برنامه ای نداریم و پس از پر شدن کف فروش این فیلم در تهران و ارزیابی موقعیت اکران، به شهرستان ها خواهیم رفت.شهابی با تاکید بر اینکه اکران فیلم‌های مستقل نیاز به حمایت دولت دارد، بیان کرد: فیلم‌هایی مانند «حراج» متعلق به سینمای مستقل است و با مولفه های سینمای تجاری تفاوت های اساسی دارد بنابراین حمایت مدیریت کلان سینمای ایران را می طلبد. این فیلم سینمایی به هیچ عنوان با فیلم‌های تجاری روز قابل مقایسه نیست چراکه از بازیگر چهره استفاده نکردم و داستان هم مثلث عشقی و یا به عبارتی هر آنچه که گیشه می‌پسندد، ندارد. «حراج» یک اثر کاملا اجتماعی با موضوع زنان است و مجموع بازیگران هم از اهالی تئاتر هستند. کارگردان فیلم «روز روشن» افزود: همه تلاش پخش‌کننده این است که «حراج» به خوبی دیده شود و من هم امیدوارم در نهایت این فیلم به دست مخاطب اصلی خود یعنی مردم برسد؛ گرچه با توجه به شرایط موجود در سینما چشم‌انداز روشنی برای این منظور نمی بینم.

فرآوری: منیژه خسروی

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منابع: فارس/مهر/باشگاه خبرنگاران/سلام سینما/نسیم