تبیان، دستیار زندگی
مسافرآستانه: این وضعیت در هر جشنواره‌ای بوجود می‌آید تعدادی از تماشاگران تالار «چهارسو» با وجود داشتن بلیت نتوانستند، به تماشای نخستین اجرای نمایش «خشكسالی و دروغ» به كارگردانی محمد یعقوبی بنشینند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آنهایی كه بلیت داشتند و تئاتر ندیدند

آنهایی كه بلیت داشتند و تئاتر ندیدند

مسافرآستانه: این وضعیت در هر جشنواره‌ای بوجود می‌آید

تعدادی از تماشاگران تالار «چهارسو» با وجود داشتن بلیت نتوانستند، به تماشای نخستین اجرای نمایش «خشكسالی و دروغ» به كارگردانی محمد یعقوبی بنشینند.

به گزارش ایسنا، شامگاه گذشته ـ ششم بهمن‌ماه ـ جمع زیادی از تماشاگرانی كه برای دیدن نمایش «دروغ و خشكسالی» به تالار چهارسو آمده بودند به دلیل ازدحام زیاد جمعیت و تعداد بیش از اندازه بلیت و كارت‌های خبرنگاری با وجود در دست داشتن بلیت، پشت درب ماندند.

این در حالی بود كه جمعیت باقی‌مانده كه تعداد آن‌ها زیاد هم بود در اعتراض به نحوه توزیع بلیت‌های جشنواره كه خارج از استاندارد و ظرفیت سالن‌ها بود تا دقایقی طولانی در‌های فلزی تالار «چهارسو» را تكان می‌دادند و بخشی از پوشش‌های ورودی این تالار را شكستند.

آنهایی كه بلیت داشتند و تئاتر ندیدند

این جمعیت در اعتراض خود خواستار رسیدگی به وضعیت تماشاگرانی كه بلیت تهیه كردند، شدند.

این در حالی بود كه بعد از نیم‌ساعت از فریاد و اعتراض تماشاگران مسوولان تالار كه قادر به ساكت ‌كردن جمعیت نبودند، خواستار شدند تا تماشاگرانی كه بلیت در دست داشتند به نگهبانی مجموعه تئاترشهر مراجعه كنند و با امضا زدن بلیت‌های خود در دومین نوبت اجرای این نمایش، به تماشای آن بنشینند.

از سوی دیگر دبیر جشنواره تئاتر فجر پیشنهاد داد: تا برای رسیدن به این وضعیت گروه اجرایی در سه نوبت اجرا بروند.

اما به دلیل طولانی ‌بودن زمان این اجرا و تأخیری كه در هر دو نوبت اجرا ایجاد شده بود، محمد یعقوبی حاضر به قبول سه اجرایی شدن نمایش نشد و ناگزیر گروه اجرایی با بیشترین حجم تماشاگر اجرای 90 دقیقه‌ای خود را در هر دو نوبت سپری كرد.

آنهایی كه بلیت داشتند و تئاتر ندیدند

این در حالی بود كه حسین مسافرآستانه دبیر جشنواره‌ی تئاتر فجر در پاسخ به وضعیت ایجاد شده به ایسنا گفت: ستاد جشنواره با شناختی كه از اجراهای این‌ چنینی داشت، حتی بلیت هم برای این اجرا نفروخت.

این پاسخ در حالی است كه مشخص نیست بلیط و كارت‌های توزیع‌ شده چگونه چند برابر ظرفیت یك سالن در دست تماشاگران است.

این نكته می‌تواند حاكی از توزیع بلیت‌های تقلبی و یا ارایه بدون آگاهی ستاد جشنواره نسبت به تعداد بلیت‌ها باشد.

مسافر اضافه كرد: این وضعیت در هر جشنواره‌ای به وجود می‌آید و ای ‌كاش تماشاگران و به خصوص افرادی كه به صورت مستمر از تئاترها دیدن می‌كنند، حداقل برای نمایش‌هایی كه بعد از جشنواره قرار است، اجرای عمومی داشته باشند كمی رعایت كنند و اجازه بدهند افرادی كه بعدا فرصت تماشای این كارها را ندارند، به تالار بیایند.