تبیان، دستیار زندگی
اتحادیه بازیگران در ماجرای اعتصاب به دنبال گرفتن حق اعضای خود از كمپانی‌های فیلمسازی بزرگی است كه به گفته اعضای اتحادیه بیشترین سود را از دسترنج آنها می برد ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

همكاری با مستقل‌ها

كمپانی‌های فیلمسازی

اتحادیه بازیگران در ماجرای اعتصاب به دنبال گرفتن حق اعضای خود از كمپانی‌های فیلمسازی بزرگی است كه به گفته اعضای اتحادیه بیشترین سود را از دسترنج آنها می برد.

اتحادیه بازیگران می‌گوید: بین كمپانی‌های بزرگ فیلمسازی و شركت‌های مستقل فیلمسازی فرق قائل است. برای كمپانی‌ها، سود و كسب پول حرف اول را می‌زند، در حالی كه شركت‌های مستقل فیلمسازی قبل از كسب سود، در فكر تولید یك محصول غیرمتعارف و روشنفكرانه هستند كه حرفی برای گفتن دارد.

به گفته آلن روزنبرگ: اتحادیه بازیگران سینما امضای قرارداد با تولیدات مستقل را ادامه خواهد داد و درگیری «اتحادیه با كمپانی‌های فیلمسازی‌، شامل آنان نمی‌شود. ما برای تهیه‌كنندگان فیلم‌های مستقل احترام خاصی قائلیم و آنها را دوستان نزدیك خود می‌دانیم.» در این رابطه است كه فیلم‌هایی مثل «لبه تاریكی» مارتین كمپل (با بازی مل گیبسن) و «فقط من» ریچارد لانكرین (با بازی رنه زلوگر) در رده فیلم‌های مستقل قرار می‌گیرند.

«چشمان درشت» لری كاراژوسكی (با بازی كیت هادسن و تامس هدن چرچ) را هم باید در همین نوع كار قرار داد. این روزها در رسانه‌های گروهی گفت‌وگو با فیلمسازانی به چاپ می‌رسد كه می‌گویند فیلم‌هایشان جزو آثار مستقل سینمای آمریكاست. لارا شاپیرو می‌گوید «دردهای كارساز» او فیلمی مستقل است. در این فیلم لیندسی لوهان نقش جوانی را دارد كه به دروغ خودش را باردار جا می‌زند تا بتواند كاری برای خودش پیدا كند.

منبع : همشهری