تبیان، دستیار زندگی
اینجا چشمه سرداب است.جایی که سردی آبش دستان شما را کرخت می کند، حتی اگر در دل گرمای تابستان برای دیدن آن کوله بارتان را بسته اید ، تا دمی در خنکای آن بیاسایید.آب این چشمه با درجه برودت بسیار سرد سرد، سردترین چشمه ایران و یکی از پرآب ترین چشمه های ایران ا
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بسیار سرد سرد یعنی چشمه سرداب+عکس

اینجا چشمه سرداب است.جایی که سردی آبش دستان شما را کرخت می کند، حتی اگر در دل گرمای تابستان برای دیدن آن کوله بارتان را بسته اید ، تا دمی در خنکای آن بیاسایید.آب این چشمه با درجه برودت بسیار سرد سرد، سردترین چشمه ایران و یکی از پرآب ترین چشمه های ایران  است.

علیرضا عابدینی- بخش گردشگری تبیان

برای دیدن همه زیبایی های چشمه سرداب باید ابتدا به شهرستان اردل در استان چهارمحال و بختیاری سفر کنید و از آنجا در مسیر شهر «بازفت» حرکت کنید. در مسیر راه ابتدا به روستای  «کاج» و سپس به روستای «رستم آباد» می رسید. اینجا همان جایی است که باید وارد روستا شوید و سپس در مسیر جاده خاکی دو کیلومتری چشمه حرکت کنید. جاده ای که ابتدای آن ناهموار و پر از دست انداز است اما اگر کمی تحمل کنید جاده هموار می شود. تمام مسیر در امتداد باغات است و گاهی باغدارانی را می بینید که محصولات باغی خود را در کنار جاده به مسافران می فروشند. همراه با پیچ و خم های جاده از تپه ای که چشمه بر روی آن قرار دارد بالا می رویم.مسیر راه شلوغ و خاکی و سربالایی است ولی وقتی به چشمه می رسید به یکباره تمام سختی راه را فراموش می کنید. در نگاه اول با رودخانه خروشانی مواجه هستید که از آب چشمه منشا گرفته و خروشان و دمان  در امتداد جاده می تازد. با دنبال کردن مسیر، به چشمه می رسید که آب آن از یک دهانه در زیر سنگ های بالای تپه با شدت بیرون می آید و بر روی سطح زمین حرکت می کند وبعد از روی سنگ هایی که با ارتفاع زیاد برروی هم قرار گرفته اند ، پایین می ریزد و تشکیل رودخانه می دهد.جلوه ای باشکوه و دیدنی از مناظر دلفریب و خنکای آبی که سردی و گوارایی آن آرامشی زاید الوصف برای بازدید کنندگان به ارمغان می آورد. در کنار مسیر چشمه نیز چندین واحد پرورش ماهی وجود دارد.

چشمه سردابچشمه سردابچشمه سردابچشمه سردابچشمه سردابچشمه سردابچشمه سردابچشمه سردابچشمه سردابچشمه سردابچشمه سرداب