تبیان، دستیار زندگی
چیستا یثربی نمایش «عاشقانه تا هشت بشمار» را آبان‌ماه امسال در سالن بزرگ نیاوران روی صحنه می‌برد. «چیستا یثربی» نمایشنامه‌نویس و كارگردان تئاتر به خبرنگار تئاتر فارس گفت: قرار است نمایش «عاشقانه تا هشت بشمار» را كه به تصویب مركز هنرهای نمایشی رسیده است، د
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عاشقانه تا هشت بشمار
چیستا یثربی

اجرای نمایش «عاشقانه تا هشت بشمار» در نیاوران

چیستا یثربی نمایش «عاشقانه تا هشت بشمار» را آبان‌ماه امسال در سالن بزرگ نیاوران روی صحنه می‌برد.

«چیستا یثربی» نمایشنامه‌نویس و كارگردان تئاتر به خبرنگار تئاتر فارس گفت: قرار است نمایش «عاشقانه تا هشت بشمار» را كه به تصویب مركز هنرهای نمایشی رسیده است، در آبان‌ماه سال جاری در سالن بزرگ نیاوران اجرا كنم.

وی در مورد انتخاب این سالن خاطرنشان كرد: این نمایش بسیار پر پرسوناژ است و حدوداً 9 بازیگر زن و یك بازیگر مرد و 4 نوازنده دارد كه به طور زنده موسیقی را اجرا می‌كنند و در نتیجه به سالن ایوانی نیاز داشتیم كه سالن بزرگ نیاوران به این دلیل برای اجرای نمایش بسیار مناسب بود.

قرار است نمایش «عاشقانه تا هشت بشمار» را كه به تصویب مركز هنرهای نمایشی رسیده است، در آبان‌ماه سال جاری در سالن بزرگ نیاوران اجرا كنم.

یثربی ادامه داد: من در سال 74 نیز نمایش «سرخ سوزان» را در این سالن اجرا كرده بودم و پاسخ بسیار مثبتی از تماشاگر گرفته بودم و در نتیجه خاطره بسیار خوبی از این سالن دارم.

وی در خصوص متن نمایشنامه توضیح داد: این متن در گذشته به شكل دیگر و با ورسیون [نسخه]دیگری چاپ شد و برنده جایزه خانه هنرمندان نیز شده است، اما ورسیون جدید به طور كامل با ورسیون چاپ شده متفاوت است و بیشتر معانی ماورایی با ریشه‌یابی اجتماعی در آن لحاظ شده است.

من در سال 74 نیز نمایش «سرخ سوزان» را در این سالن اجرا كرده بودم و پاسخ بسیار مثبتی از تماشاگر گرفته بودم و در نتیجه خاطره بسیار خوبی از این سالن دارم.

این كارگردان تئاتر بیان داشت: این نمایش بسیار پر پرسوناژ بوده و ما برای بستن قرارداد با این تعداد بازیگر حرفه‌ای دچار مشكل هستیم چرا كه همه آنها مشغول كار در فیلم یا تله‌فیلم و برنامه‌های دیگر نیز هستند، نمایش از آبان‌ماه روی صحنه می‌رود و سیما تیرانداز، شبنم قلی‌خانی و سوسن‌ پرور بازیگرانی هستند كه حضور آنها در نمایش قطعی است، اما هنوز برای تك بازیگر مرد این نمایش كه باید هشت نقش مختلف را بازی كند، به نتیجه قطعی نرسیده‌ایم.

یثربی در پایان از شروع جلسات دورخوانی برای این نمایش خبر داد و بار دیگر تأكید كرد كه این نمایش نسبت به متن چاپ شده تغییرات اساسی كرده است، در متن قبلی 3 تا زن بودند اما اكنون 9 پرسوناژ زن در این نمایش داریم، ضمن اینكه این نمایش اولین حضور صحنه‌ای شبنم قلی‌خانی است.

تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی