تبیان، دستیار زندگی
یكی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سریال، پرداختن به رابطه شیعیان ایران و لبنان است و نشان می‌دهد كه این رابطه از زمان «شیخ‌بهایی» یعنی چیزی حدود 400 تا 500 سال قبل تا به امروز ادامه دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

«شیخ‌بهایی» شاخص‌ترین سریال سیما

خسرو شکیبایی

جعفری‌نژاد: «شیخ‌بهایی» شاخص‌ترین سریال در حال پخش است

خبرگزاری فارس: یك منتقد با بیان این كه «شیخ‌بهایی» شاخص‌ترین سریال در حال پخش است،گفت: سریال از بازی‌ها ،انتخاب لوكیشن، موسیقی و كارگردانی منسجمی برخوردار است.

«شهرام جعفری‌نژاد» درگفت‌و گو با فارس،در مورد سریال«شیخ‌بهایی»گفت: یكی از مهم‌ترین ویژگی‌های این سریال، پرداختن به رابطه شیعیان ایران و لبنان است و نشان می‌دهد كه این رابطه از زمان «شیخ‌بهایی» یعنی چیزی حدود 400 تا 500 سال قبل تا به امروز ادامه دارد.

یكی از ویژگی‌های مجموعه، بازی‌های آن است به طوری كه می‌توان گفت بخشی از خوش ساختی سریال در بازی‌های روان بازیگران (بخصوص زنده‌یاد خسروشكیبایی) نمود داشته است.

وی تصریح كرد: فیلمبرداری و انتخاب لوكیشن یكی از بهترین انتخاب‌هایی‌است كه می‌توانسته برای ساخت چنین سریالی صورت بگیرد.

جعفری‌نژاد در مورد كارگردانی سریال افزود: شهرام اسدی مثل همیشه عالی كاركرده و «شیخ بهایی» شاخصه یك اثر ملی را در خود دارد و از نظر زیبایی‌شناختی «شیخ‌بهایی» سریال ماندگاری است و در میان سریال‌های در حال پخش تلویزیون، شاخص‌ترین سریال محسوب می‌شود.

این منتقد و صاحب امتیاز مجله «صنعت سینما» گفت: یكی از ویژگی‌های مجموعه، بازی‌های آن است به طوری كه می‌توان گفت بخشی از خوش ساختی سریال در بازی‌های روان بازیگران (بخصوص زنده‌یاد خسروشكیبایی) نمود داشته است. در مجموع سریال از بازی‌های روان، فیلمبرداری و انتخاب لوكیشن خوبی برخوردار است. همچنین از نكات مثبت سریال موسیقی بی‌نظیر مجید انتظامی است كه همراه سریال است و تاثیرگذاری زیادی دارد.

«شیخ بهایی» شاخصه یك اثر ملی را در خود دارد و از نظر زیبایی‌شناختی «شیخ‌بهایی» سریال ماندگاری است و در میان سریال‌های در حال پخش تلویزیون، شاخص‌ترین سریال محسوب می‌شود.

وی گفت: در سریال‌های اینچنین معمولا قسمت‌های اول ویترین كار است و جذب مخاطب می‌كند و گروه تمام تلاش‌شان را انجام می‌دهند تا كار شروع خوبی داشته باشد و در میانه راه شاید كار دچار افت بشود كه این قضیه در مورد این سریال هم رخ داده كه امیدوارم در ادامه «شیخ بهایی» دوباره اوج بگیرد و پایانی عالی داشته باشد.