تبیان، دستیار زندگی
فروش ۱۵۰ میلیون تومانی آثار اولین «بازار هنر ایران» در روز افتتاحیه با قیمت ثابت هر اثر پانصد هزار تومان باعث شد مسئولان برگزاری بازار فراخوان دوباره ای برای دریافت آثار اعلام کنند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اعلام فراخوان دوباره برای بازار هنر

فروش 150 میلیون تومانی آثار اولین «بازار هنر ایران» در روز افتتاحیه با قیمت ثابت هر اثر پانصد هزار تومان باعث شد مسئولان برگزاری بازار فراخوان دوباره ای برای دریافت آثار اعلام کنند.

بخش هنری تبیان
بازار هنر

جشمید حقیقت شناس مدیر هنری «بازار هنر ایران» که در خانه هنرمندان برپاست درباره اولین روز این بازار که به فروش آثار با قیمت ثابت 500 هزار تومان در مدیاهای مختلف هنرهای تجسمی اختصاص دارد به خبرنگار مهر گفت: در روز افتتاحیه که روز گذشته، 5 شهریور در خانه هنرمندان برگزار شد افراد مختلفی برای خرید اثر آمده بودند و از همه مدیاهای هنرهای تجسمی اثر خریداری شد. برخی افراد برای شرکت های خود و برخی برای منزل شخصی و برخی هم برای هدیه دادن از این آثار خریداری کردند.

وی ادامه داد: آنچه این بازار را از دیگر فعالیت های تجسمی متفاوت می کند این است که خریدار می تواند همان لحظه خرید کل اطلاعات اثر را در اختیار بگیرد و بعد از پرداخت وجه اثر را با خود ببرد. در واقع فاصله بین انتخاب اثر و استفاده از آن صفر است.

حقیقت شناس با بیان اینکه در روز افتتاحیه آثاری به فروش رفت که به نظر نمی رسید به این سرعت خریدار داشته باشد، گفت: برخی از آثار این نمایشگاه که هنرهای سنتی ما مانند سفال و یا تصاویر کتب قدیمی بودند به فروش رفت.

این هنرمند درباره کیفیت آثار نیز عنوان کرد: ما از میان 15 هزار اثری که ثبت نام کرده بودند، 1500 اثر را انتخاب کردیم و به این نکته توجه داشتیم که مصرف کننده اثر فرهنگی یک اثر با کیفیت را صاحب شود و نکته مهم دیگر این بود که در مجموعه ما از همه نوع هنرمندی اثر باشد و از استاد دانشگاه تا دانشجو و از حرفه ای های پایتخت تا حرفه ای های شهرستان ها فرصت عرضه آثارشان را داشته باشند. ضمن اینکه نمایشگاه ما اثرمحور است و نه هنرمندمحور و حتی اصراری به اینکه لیبل اثر را کنار آن بزنیم نداشتیم و مشخصات آثار را می شد از پشت آثار مشاهده کرد.

حقیقت شناس با بیان اینکه با توجه به استقبال در افتتاحیه یک فراخوان دوباره داده شده تا آثار جدیدتری به بازار وارد شود، درباره ادامه برگزاری «بازار هنر ایران» به شکل فصلی یا سالانه بیان کرد: این بحث در موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر مطرح است که اگر نتیجه کار قابل قبول و درخشان باشد این بازار تداوم داشته باشد. باید به انتظار نتیجه کار در انتهای این رویداد باشیم.

حدود 1500 اثر نقاشی و طراحی، مجسمه، خوشنویسی، سرامیک هنری، نگارگری، ژس و تصویرسازی با قیمت پنج میلیون ریال از بیش از 500 هنرمند کشور در بازار هنر ایران برای فروش به نمایش گذاشته شده است.

بازار هنر ایران از سوی موسسه توسعه هنرهای تجسمی معاصر با همکاری خانه هنرمندان ایران از پنجم شهریورماه در گالری های ممیز، میرمیران، نامی و چهارفصل(بهار، تابستان، پاییز، زمستان) خانه هنرمندان ایران برگزار شده است و تا 10 شهریور ادامه دارد.


منبع: مهر