تبیان، دستیار زندگی
ساعت 10 صبح نهم شهریور سال جاری جلسه ای در باغ موزه به سخنرانی سردار خضرائی برگزار شد که هدف از آن ارائه برنامه های هفته دفاع مقدس در شهرداری تهران و باغ موزه دفاع مقدس بود و در آن سردار به تبیین اهداف چنین برنامه هایی پرداخت.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهکارهایی برای ترویج ایثار

ساعت 10 صبح نهم شهریور سال جاری جلسه‌ای در باغ‌موزه به سخنرانی سردار خضرائی برگزار شد که هدف از آن ارائه برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس در شهرداری تهران و باغ‌موزه دفاع‌مقدس بود و در آن سردار به تبیین اهداف چنین برنامه‌هایی پرداخت.

نیوشا شاهرودی- بخش فرهنگ پایداری تبیان
هفته دفاع مقدس

در این نشست که در ساختمان جدید روابط عمومی باغ‌موزه دفاع‌مقدس برگزار شد سردار خضرایی به تشریح فعالیت‌های شهرداری تهران در هفته دفاع‌مقدس سال 94 پرداخت. انصافاً سالن تمیز و خوبی بود بعد از پذیرایی سردار در موضوع برنامه هفته دفاع‌مقدس شروع به سخنرانی کرد.
به گفته وی برنامه‌های هفته دفاع‌مقدس امسال شهرداری با مسئولیت موزه دفاع‌مقدس است.

هدف نهایی دشمن
سردار خضرائی تبیین و علت چنین برنامه‌هایی پرداخت و گفت: هدف نهایی دشمن غلبه بر جمهوری اسلامی است که ما باید مانع آن شویم و با توجه به تدبیر و سیاست رهبر موجب جلوگیری از فشار دشمن می‌شویم و همچنین تحلیل رفتار رزمندگان در دفاع‌مقدس و استفاده صحیح از ایثار خاص آنان در جامعه امروز به دشمن اجازه دخالت نمی‌دهد و تدابیر و سیاستمندی دولت و تلاش جدی‌اش توانمندی در این عرصه را به همراه دارد.
وی همچنین بیان کرد: مردم بر این باورند که تدابیر سیاسی تغییراتی در زندگی و در عرصه بین‌الملل به وجود می‌آورد. میهن ما درگذشته شاهد تلاش دشمن برای نابودی ما بود و تلاش بی‌وقفه‌اش در زمینه‌های فروش صلاح و ایجاد درگیری و از بین بردن وحدت میان ما مشاهده کردیم.

هفته دفاع مقدس

مشاور شهرداری تهران بابیان اینکه نوع و سبک زندگی رزمندگان باید بررسی و نتایج آنان در تربیت نسل جدید به کار گرفته شود، گفت: ما باکمی دقت و تلاش در شناخت ملیت خود متوجه می‌شویم که گروه‌های نظامی منطقه که وارد عملیات تروریستی می‌شوند، خودجوش نبوده بلکه تحت حمایت بعضی از کشورهای بیگانه و دشمن جمهوری اسلامی مثل اسرائیل است که سازنده گروهک‌هایی چون داعش و امثال آن هستند و می‌خواهند با بی‌ثبات کردن جامعه، بروز ناامنی، درگیری‌های سیاسی و مسائل فرهنگی توفیقاتی را به دست آورند.
وی فعالیت دولت نیز در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی را روزبه‌روز در حال پیشرفت بیان کرد و ادامه داد: از طرفی انسجام ملی باکار کرد دولت کافی نیست و توجه به بخش فرهنگی جامعه خیلی مهم و حیاتی است موزه دفاع‌مقدس هم به‌عنوان رسانه، کارکردها و فعالیت‌ها را ارائه می‌دهد. آقای قالیباف در چندین جلسه اعلام کردند که ما باید این فرهنگ را ترویج دهیم اما دولت به‌تنهایی قادر به انجامش نیست و به همکاری مردم نیازمنداست

دستاوردهای دفاع‌مقدس

با شناخت ایثار خاص و دستیابی به ایثار عام به نتیجه مطلوب و مورد رضایت برسیم. هدف ما هم از ایجاد این موزه برخورداری از فرهنگ دفاع‌مقدس و معرفی فرهنگ پایداری برای سایرین ازجمله غیر ایرانی‌ها است تا همه این فرهنگ را الگوی زندگی خود قرار دهند

مدیرعامل این باغ‌موزه کارکرد دستاوردهای هشت‌ساله دفاع‌مقدس را به 2 دسته تاکتیکی و معنوی تقسیم می‌کرد و گفت: همه فکر می‌کنند دفاع‌مقدس فقط بعد تاکتیکی و نظامی دارد درصورتی‌که بعد معنوی آن‌که شامل زندگی و رفتارهای رزمندگان است می‌شود که باعث الگوبرداری جوانان برای کسب تجربه و سبک زندگی‌شان می‌شود.

دفاع‌مقدس تنها جنگی است که در آن رفتار رزمندگان نرم و باثبات بود و بهترین الگو برای جامعه اسلامی است. ایثار رزمندگان در جبهه‌ها سراسر گذشت برای جمهوری و مظهر ایمان برای خودشان است.
وی در ادامه سخنانش گفت: ما باید این فرهنگ را به همه معرفی کنیم این معرفی لزوماً به معنای مقابله با دشمن نیست بلکه غنا کشور از این فرهنگ می‌تواند عاملی برای مقابله با دشمن شوند؛ و ما باید با شناخت ایثار خاص و دستیابی به ایثار عام به نتیجه مطلوب و مورد رضایت برسیم. هدف ما هم از ایجاد این موزه برخورداری از فرهنگ دفاع‌مقدس و معرفی فرهنگ پایداری برای سایرین ازجمله غیر ایرانی‌ها است تا همه این فرهنگ را الگوی زندگی خود قرار دهند.