تبیان، دستیار زندگی
این چند روزه حقیقتا یکی از شیرین ترین ایام دوران بعد از انقلاب برای ملت ما بود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آسانی بعد از سختی

آسانی بعد از سختی

بیانات مقام معظم رهبری در اولین دیدار با آزادگان

این چند روزه حقیقتا یکی از شیرین ترین ایام دوران بعد از انقلاب برای ملت ما بود. تنها چیزی که در این ایام عید و شادی ، دل ها را آزرده میکرد و میکند و من در این چند روزه ، غالبا در همین فکر بودم. این است که بسیاری از شما آرزو داشتید که بعد از برگشتن امام را زیارت کنید همه رزمندگان ما این آرزو را داشتند بسیاری از شهدای ما در وصیت نامه هایشان به این آرزو و عشق بزرگ اشاره کردند.

ما می دانیم که شما در طول اسارت در زندان ها ، در اردوگاه های دشوار و در زیر آن فشارها یکی از چیزهایی که دلهایتان را زنده و پر امید  نگاه می داشت یاد چهره و  روحیه پر صلابت امام عزیزمان بود. آن بزرگوار هم خیلی به یاد اسرا بودند. حال پدری را که فرزندانش به این شکل از او دور شده باشند راحت میشود فهمید . خود آن بزرگوار در نامه ای که برای یکی از اسرا نوشته بودند این حالت را تشریح کردند نشان دادند که واقعا داغدار فقدان این عزیزان هستند حقیقتا این روزها جای امام خالی است البته روح بزرگوار پرفتوح آن جلیل القدر ، به ما متوجه است. شادی و موفقیت ملت ما و پیروزی های اسلام و مسلمین ، روح امام را مانند ارواح طیبه ی همه اولیاء شادمان و مسرور می کند خدا را شکر می کنیم که ثابت کرد آن دست قدرتمندی که از روز اول پشت سر این انقلاب و این کشور بود ، همچنان پشت سر این انقلاب و این کشور است.  خدای متعال از اوان نشانه های پیروزی  این انقلاب در همه گذرگاه های سخت ، با قدرت کامله ی خود مسئولان و ملت را هدایت کرده است و این نکته ای بود که امام بزرگوارمان عمیقا به آن معتقد بودند که دست قدرتمندی، این انقلاب و این ملت را هدایت می کند.

در اردوگاه های دشوار و در زیر آن فشارها یکی از چیزهایی که دلهایتان را زنده و پر امید  نگاه میداشت یاد چهره و  روحیه پر صلابت امام عزیزمان بود. آن بزرگوار هم خیلی به یاد اسرا بودند.

حالا هم همانطور شد و بحمد الله با پیروزی ملت ایران و شما فداکاران و مبارزان راه حق و راه اسلام و با پیروزی و سربلندی اسلام و مسلمین  همه چیز به نحو مطلوب پیش می رود و پیش رفت اگر بنا بود که افکار و ابتکارات بشری ما بخواهد در این مورد فکر کنند بهتر از آنچه که شد ممکن نبود راه و خط روشنی را بیابند خدای متعال همه را  هدایت کرد شما بحمد الله برگشتید دوران سختی به شما گذشت به خانواده های شما هم خیلی سخت گذشت به ملت ایران هم به دلیل نداشتن جوانان فداکار و مومن ورزمندگان مخلصی مثل شما ها و بقیه اسرای عزیز ما سخت گذشت اما صبر و مقاومت و توکل بر خدا همه چیز را در جهت مصلحت ایران و مصلحت صابران پیش برد. این هم تجربه ای شد. خداوند متعال می فرماید « ان مع العسر یسری»  هر سختی اگر صبر کنید یک آسانی بدنبال خود دارد. ما ملت این بار در این ده دوازده سال مکرر تجربه کردیم. این هم تجربه دیگری شد. خدا را به این خاطر شکر می کنیم. امیدواریم که ان شاءالله بقیه اسرای عزیز و آزاد مردان و آزادگان نور چشم ما و ملت ایران زودتر بیایند. شما ذخیره بزرگ الهی و یک ثروت عظیم انسانی هستید که در دست دشمن ، غصب شده بودید. خدای متعال شما را به ملت و این کشور اسلامی بازگرداند.

ان شاء الله همه مان بتوانیم وظایفمان را انجام بدهیم. در این ده سالی که نبودید خیلی ها قضایا در این کشور اتفاق افتاد و ملت ایران ، امتحان های خیلی عظیم و پر افتخاری دادند در این امتحان ها ملت سر بلند از آب در آمد ملت ایران نشان داد که در مقابل حوادث ، مقاوم و با استقامت پابرجاست. دشمنان اسلام خیلی سعی کردند بین ملت ما شکاف بندازند ولی نتوانستند خیلی سعی کردند مردم را از اسلام دور کنند ولی نتوانستند با تبلیغات و پول ها و سیاست های دشمن خیلی سعی و تلاش شد تا شاید ملت را از آرزوها و آرمان ها و هدف هایشان دور کنند ولی نتوانستند ملت پشت سر امام و مسئولین دلسوز در این ده سال ایستاده اند و موفق شده اند. امروز بحمد الله دولت و ملت ما در نهایت شادابی استقامت قدرت و قاطعیت پشت سر مردم و مسئولان ایستاده اند.

منبع : ضمیمه دانستنی های اسارت

تنظیم برای تبیان : یزدانی