تبیان، دستیار زندگی
امروزه با پیشرفت فناوری و حضور هر چه بیشتر در این مناطق، زیبایی ها و در برخی موارد شگفتی های ترسناک و غیرعادی پنهان در اقیانوس ها ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شگفتی زیست محیط اقیانوسی ٢

امروزه با پیشرفت فناوری و حضور هر چه بیشتر در این مناطق، زیبایی ها و در برخی موارد شگفتی های ترسناک و غیرعادی پنهان در اقیانوس ها بیش از پیش برای انسان آشکار می شود.

ماهی نیش دندان 
 
به رغم ظاهر تهدید آمیز و ترسناک، ماهی نیش دندان به واسطه بینایی ضعیف خود بی خطر است. نسبت به اندازه کلی بدن، ماهی نیش دندان یکی از بزرگترین دندان ها را در میان ماهی های اقیانوس به خود اختصاص داده است. برای آن که شانس برخورد با یکی از آنها را داشته باشید باید به عمق 16 هزار و 400 فوتی دریا سفر کنید.

شگفتی  زیست محیط اقیانوسی 2

حلزون زبان فلامینگویی 
 
حلزون زبان فلامینگویی در اقیانوس اطلس و آب  کارائیب ساکن است. این حیوان از موجودات سمی تغذیه کرده و آسیبی نمی بیند. در حقیقت، این حلزون سم را جذب کرده و خود را به یک شکارچی سمی مبدل می سازد. رنگ های زنده و طرح های روی بدن به نوعی علایمی هشدار دهنده برای دوری از حلزون زبان فلامینگویی محسوب می شوند.

شگفتی  زیست محیط اقیانوسی 2


ماهی ماهی گیر 
 
ماهی ماهی گیر یکی از جذاب ترین و عجیب ترین موجودات شناخته شده تاکنون است. این حیوان به واسطه تکنیک مکارانه خود در شکار مشهور شده است در این روش از زائده روی سر به عنوان نقش طعمه استفاده می کند
.

شگفتی  زیست محیط اقیانوسی 2

koodak@tebyan.com
شهرزاد فراهانی

منابع:  زیست نیوز

جماران

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.