تبیان، دستیار زندگی
ماجرا از اینجا شروع می‌شود که موجود زنده گلابی شکل صورتی رنگ و بزرگی به اسم «بارباپاپا» از دل باغچه‌ای بیرون می‌آید
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بارباپاپا

بارباپاپا

ماجرا از اینجا شروع می‌شود که موجود زنده گلابی شکل صورتی رنگ و بزرگی به اسم «بارباپاپا» از دل باغچه‌ای بیرون می‌آید. او برای همه مردم شهر، موجودی است غریبه، کسی نمی‌داند کیست و از کجا آمده خیلی سریع، قابلیت حیرت‌انگیز بارباپاپا در به هر شکلی در آمدن، برای همه مشخص می‌شود و با او دوست می‌شوند. بارباپاپا مردم را دوست دارد و به آنها کمک می‌کند و گاهی از حوادث خطرناک نجاتشان می‌دهد. باربای داستان ما، سریع به یک قهرمان ملی تبدیل می‌شود. فرانسیس و سیندی، دوستان بارباپاپا خانه‌ای هر چند کوچک و هم‌اندازه‌اش برای او پیدا می کنند تا  میان مردم زندگی  کند با وجود این، بارباپاپا کسل و ناراحت است و به پیشنهاد دوستانش به دکتر می‌رود دکتر می‌گوید که بارباپاپا، تنها است و احتیاج به باربامامان دارد. بارباپاپا همراه فرانسیس و سیندی تمام دنیا را دنبال باربامامان می‌گردند، اما او را پیدا نمی‌کنند. وقتی بارباپاپا از سفر برمی‌گردد، یک روز، کاملا اتفاقی در باغچه خانه‌اش، باربامامان را می‌بیند (به همان صورتی که خودش به وجود آمد). رنگ باربامامان مشکی است.

بارباپاپا

این دو موجود بی‌شکل با توجه به اسم‌هایشان (بارباپاپا و باربامامان) باید هر چه سریع‌تر تشکیل یک خانواده بدهند
(Barbafamily). همین‌طور می‌شود و چند هفته بعد، هفت بچه (Barbababies) از درون زمین به دنیا می‌آیند! هفت باربا بچه در هفت رنگ مختلف هستند (جمع نه نفره بارباها با تعداد حروف Barbapapa برابراست) و هر کدام ویژگی و علایق خاص خود را دارند.

بارباپاپا

تولد این سری کارتونی، سال 1975 توسط کمپانی‌ هلندی پلی اسکوپ تهیه شد. اولین سری این داستان مشهور
(45 اپیزود 5 دقیقه‌ای) براساس کتاب فرانسوی بارباپاپا نوشته آنت تیسون و تولوز تایلر دو خالق شخصیت بارباپاپا ساخته شد تیسون، متولد پاریس است و معماری خوانده و تایلر اهل سان‌فرانسیسکو است. کاراکتر بارباپاپا سال 1970 و بعد از آشنایی این دو نفر در یکی از کافه‌های پاریس، به وجود می‌آید؛ آشنایی‌ای که مدتی بعد به ازدواج‌شان منجر می‌شود. سری‌های تلویزیونی این کارتون در بیش از 40 کشور دنیا دوبله و پخش شد کتاب‌هایش به چاپ مجدد کشید و بیش از سیصد هزار کپی ویدیویی از نسخه‌های کارتونی آن در سراسر جهان فروخته شد.

نوید غضنفری

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.