تبیان، دستیار زندگی
تاکید ایران و آذربایجان به توسعه روابط گردشگری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاکید ایران و آذربایجان به توسعه روابط گردشگری

title

به گزارش تبیان به نقل از ایرنا به نقل از وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان، مسعود سلطانی فر در این دیدار از برگزاری هفتمین همایش جهانی اتحادیه تمدنهای سازمان ملل متحد توسط آذربایجان ابراز قدردانی كرد و حمایت كشورمان از موضوعات مورد مذاكره در این همایش از جمله ابتكار جمهوری آذربایجان در زمینه همزیستی مسالمت آمیز در جامعه فراگیر در دنیای جهانی شده را اعلام كرد.
معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری همچنین با اشاره به این كه در سالهای اخیر در زمینه توسعه بیش از پیش روابط دو كشور همسایه اقدامات قابل توجه انجام می گیرد، علاقمندی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با جمهوری آذربایجان را خاطر نشان كرد.
سلطانی فر همچنین افزایش بیش از پیش سفرهای گردشگری متقابل میان دو كشور را یادآور شد و بر ضرورت گسترش همكاری های فیمابین در این زمینه تاكید كرد.
به گفته معاون رییس جمهوری ایران در ایام نوروزی امسال بدلیل مشتركات فرهنگی ، زبان و تاریخ نزدیك به 50 هزار شهروند ایرانی به جمهوری آذربایجان سفر كردند و همكاری در این زمینه می تواند به افزایش ظرفیت های گردشگری دو كشور كمك كند .
وی همچنین این همكاری را از لحاظ ایجاد شرایط لازم برای شناخت هر چه بیشتر مردم دو كشور از یكدیگر مهم دانست .
وزیر فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان نیز هدف از میزبانی این قبیل برنامه های بین المللی چون همایش جهانی اتحادیه تمدنهای سازمان ملل را معرفی هر چه بیشتر منطقه و سیاست كشورهای آن عنوان كرد و گفت ، ما تلاش می كنیم تا به جایگاه كشورهای ما در جهان توجه شود و جامعه جهانی، كشورهای ما را بعنوان مكان صلح و ثبات بشناسند .
ابوالفضل قارایوف همچنین با اشاره به توجه خاص سران جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان به روابط دوستی و برادری دو كشور افزود: ما باید از این سیاست در همه زمینه ها از جمله در حوزه های فرهنگی و گردشگری بهره مند شویم .
قارایوف گفت : ما باید در همه زمینه ها فعالیت مشترك داشته باشیم تا همكاری های دو كشور الگویی برای دیگران باشد.
هفتمین همایش جهانی دو روزه اتحادیه تمدنهای سازمان ملل متحد امروز ( سه شنبه ) طی مراسمی با حضور مقامات و نمایندگان بسیاری از كشورهای عضو سازمان ملل متحد در باكو آغاز به كار كرد .


www.irna.ir

این مطلب صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای بازنشر شده و محتوای آن لزوما مورد تایید تبیان نیست .