تبیان، دستیار زندگی
ورزشکار زن تازه مسلمان شده تیم دوومیدانی مخابرات بوشهر با انتقاد از امکانات محدود برای بانوان...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زنان ایران می توانند افتخار آفرین باشند

زنان ایران می توانند افتخار آفرین باشند

ورزشکار زن تازه مسلمان شده تیم دوومیدانی مخابرات بوشهر با انتقاد از امکانات محدود برای بانوان ورزشکار ایران گفت: آنها استعداد زیادی دارند اما برای رسیدن به موفقیت های بین المللی باید امکانات بیشتری در اختیارشان قرار گیرد.

به نقل از مهر، رجبی با بیان اینکه در مسابقات و زندگی با پوشش اسلامی مشکلی ندارد، گفت: 6 ماه است در ایران هستم. البته از ابتدا قصد حضور در مسابقات را نداشتم ولی وقتی تصمیمم جدی شد، تمریناتم را شروع کردم. ابتدا در زمین تنیس بوشهر تمرین می کردم اما بعد از مدتی من را از آنجا بیرون کردند و گفتند اینجا برای تمرین پرتاب وزنه مناسب نبوده و برای تمرین ورزشکاران تنیس است.

وی ادامه داد: بعد از چند روزی به ورزشگاه حجاب بوشهر رفتم اما جای تمرینم در آنجا بیشتر شبیه زباله دانی بود. وقتی وزنه ام را پرتاب می کردم باید آن را از روی زمین کثیف و پر از آشغال برمی داشتم. بعد از دیدن این وضعیت به دیدار رئیس هیئت دوومیدانی بوشهر رفتم و با اجازه آنها بقیه تمریناتم را در ورزشگاه بوشهر پیگیری کردم تا اینکه به تهران آمدم.

زنان ایران می توانند افتخار آفرین باشند

رجبی با مثبت ارزیابی کردن تمریناتش افزود: در بلاروس دوم و سوم و یا چهارم کشورم بودم چون ما در آنجا نفر اول المپیک و جهان را داریم، کسب مقام اول بسیار سخت است. رکورد من در آنجا 18 متر و 13 سانتی متر است و با وجود اینکه شرایط بدنی ام در ایران آماده نبود رکورد 16 متر را زدم. قطعا بیشتر تمرین کنم و می توانم رکوردهای بهتری بزنم.

وی با بیان اینکه در حال حاضردر ایران مربی ندارد و این طورتمرین کردن برایش تلخ است، تصریح کرد: درهیچ جای دنیا ورزشکار خودش تمرین نمی کند. من در این مسابقه با وجود تمرین، بدنم آماده نبود چون مربی ای نداشتم تا با برنامه پیش بروم. اصلا از رکوردی که زده ام، راضی نیستم چون این رکورد در حد من نیست. من در بلاروس مربی مرد داشتم وهیچ مشکلی هم برای این موضوع نداشتیم چون در کشورم زنان مربیان خوبی نیستند.

قهرمان پرتاب وزنه بلاروس با اشاره به اینکه ایران دونده های زن خوبی دارد اما امکانات خوبی برای آنها در کشور موجود نیست، گفت: چنانچه شرایط و امکانات بهتری ازجمله مکان های مناسب برای تمرین کردن آنها مهیا شود به نظر من زنان ایران دوومیدانی کاران خوبی خواهند شد و می توانند در میادین بین المللی افتخار آفرینی کنند. آنچه من دراینجا دیده ام امکانات ورزشی بیشتر برای مردان است.