تبیان، دستیار زندگی
هفته دوم رقابت های فوتبال قهرمانی باشگاه های ایران لیگ برتر جام خلیج فارس یادبود شهدای غزه با برگزاری 4 دیدار آغاز شد که باشکست سخت پرسپولیس و برد شیرین سپاهان همراه شد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس حرفی برای گفتن نداشت

پرسپولیس و فولاد خوزستان

هفته دوم رقابت های فوتبال قهرمانی باشگاه های ایران لیگ برتر جام خلیج فارس یادبود شهدای غزه با برگزاری 4 دیدار آغاز شد که باشکست سخت پرسپولیس و برد شیرین سپاهان همراه شد.


فولاد خوزستان(1) 2- پرسپولیس تهران(0)صفر

گل: سروش رفیعی(44) و اسماعیل شریفات(52) برای فولاد

داور: محمد رضا اکبریان با کمک  حسین طالقانی ومهدی الوندی

اخطار: محمدرضا خانزاده(20)، حمید علی عسگری(34)، احمدنوراللهی(49) ، رضا نور محمدی(73) ومحسن بنگر(87)از پرسپولیس و ایوب والی(88) از فولاد

اخراج: پیام صادقیان(85) از پرسپولیس

تماشاگر: حدود 15 هزار تن

ورزشگاه: غدیر اهواز

زمان: 5شنبه 16-5-93 ساعت 30-19

فولاد خوزستان

علی سلیمی(3)، یوسف وکیا(3)(87- بهمن کامل)(1) ، ایوب والی(4) کاپیتان، لیوناردومساریچ(3)، مهردادجماعتی(3)، احمدعبدالله‌زاده(3) ، ساسان انصاری(3)(90- هادی حبیبی نژاد)(-)، مهدی بدرلو(3)، سروش رفیعی43)(88- رضا احمدی)(1)، اسماعیل شریفات (4)و چاگو(3)

مربی: اسکوچیج

پرسپولیس

نیلسون(3)-علیرضا نورمحمدی(3)کاپیتان-محسن بنگر(3)-حمید علی عسگری(3)-محمدرضا خانزاده(2)

(46-میثم حسینی)(2)-احمد نوراللهی(3)- رضا حقیقی(2)(63- محمد نوری)(2)،امید عالیشاه(3)-رضا نوروزی(3)-پیام صادقیان (3)و محمدعباس‌زاده(2)(81-مهدی طارمی)(1)

مربی: علی دایی

پرسپولیس با وجود احتیاط فراوان نشان داد که توان حفظ دروازه را ندارد و وقتی عقب افتاد هم جانی برای تغییر نتیجه ندارد. در عوض عصبانیت پرسپولیسی ها باعث شد با فشار نصف و نیمه دومین اخراجی فصل آنان تا به اینجا صادقیان باشد

نگاه کلی

فولاد و پرسپولیس ؛قهرمان و نایب قهرمان فصل پیش پس از نتایج نه چندان خوب در هفته اول در اهواز رودرروی هم ایستادند تا حساس ترین بازی هفته دوم را برگزار کنند. در این میان فولاد با قبول شکست در بازی نخست و نیز حاشیه های به وجود آمده کار سختی پیش رو داشت. زمین ناهموار ورزشگاه غدیر اگرچه کیفیت کار را پایین می آورد اما بیشتر در کار یاران میزبان تاثیر گذار بود. با این حال فولاد با بازی برتر از همان ابتدا نشان داد که تنها به پیروزی فکر می کند. فولاد وقتی مهمانش را کم توان و بی برنامه و ناهماهنگ دید به تیم برتر میدان مبدل شد. حرکات تکنیکی رفیعی و شریفات بارها خط دفاع متزلزل پرسپولیس را به هم ریخت و با گل های این دو نفر در انتهای نیمه اول و ابتدای نیمه دوم تقریبا تکلیف نتیجه مشخص شد. پرسپولیس با وجود احتیاط فراوان نشان داد که توان حفظ دروازه را ندارد و وقتی عقب افتاد هم جانی برای تغییر نتیجه ندارد. در عوض عصبانیت پرسپولیسی ها باعث شد با فشار نصف و نیمه دومین اخراجی فصل آنان تا به اینجا صادقیان باشد.

لحظات حساس: در دقیقه 13 ارسال مواج عبدالله زاده را مدافع پرسپولیس به سختی دفع کرد. در دقیقه 15 ضربه کرنر خطرناک صادقیان جوابی به حمله میزبان بود. در دقیقه 22 و 42 شلیک های دیدنی رفیعی و چاگو را نیلسون به زیبایی دفع کرد. در دقیقه 64 ضربه ایستگاهی رفیعی خطر بزرگی روی دروازه پرسپولیس بود که بی حاصل ماند. در دقایق 77و 79 دو شلیک نوراللهی راهی به دروازه فولاد پیدا نکرد. در دقیقه 80 سلیمی با خروج به موقع فرصت خوبی را از نوروزی گرفت. در دقیقه 89 شلیک دیدنی حسینی از کنار دروازه فولاد گذشت.

گل: در دقیقه 44 حرکت تکنیکی رفیعی با دفع ناقص صادقیان توپ را به پای رفیعی زد تا این توپ قوسدار از بالای سر نیلسون به تور برسد. در دقیقه 52 شریفات پا به توپ شد و از پشت مجوطه جریمه توپ را به سقف دروازه پرسپولیس چسباند.

حادثه ویژه: پرسپولیس با تفکر احتیاطی به میدان آمده بود با یکی دو حرکت تکنیکی به هم ریخت. دفع ناشیانه یک توپ باعث شد تا فولاد ساده تر از آنچه فکر می کرد به گل روحیه بخش برسد.

بهترین بازیکن میدان: سروش رفیعی از فولاد

سایر نتایج

-گسترش فولاد صفر - سپاهان 2

گل: محمدرضا خلعتبری (31) و لوسیانو پریرا (65)

- نفت تهران یک - راه‌آهن 2

گل: رامین رضاییان (79) و امین منوچهری (94) برای راه‌آهن - علی قربانی (90)

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان