تبیان، دستیار زندگی
تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدارش در مرحله مقدماتی جام جهانی به یک امتیاز شیرین برابر عربستان دست یافت....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ایران، عربستان را متوقف کرد

جواد نکونام

تیم ملی فوتبال ایران در نخستین دیدارش در مرحله مقدماتی جام جهانی به یک امتیاز شیرین برابر عربستان دست یافت.

به نقل از مهر، هفته نخست مرحله نهایی مقدماتی جام جهانی شنبه شب (شانزدهم شهریورماه) با برگزاری چهار دیدار در نقاط مختلف قاره آسیا آغاز شد که در یکی از این دیدارها تیم ملی فوتبال کشورمان از ساعت 45/23 دقیقه به وقت تهران در ورزشگاه ملک فهد شهر ریاض به مصاف تیم ملی عربستان رفت.

در این دیدار علی دایی مهدی رحمتی، سیدجلال حسینی، هادی عقیلی، ستارزارع، مجید غلام نژاد، جواد نکونام، آندرانیک تیموریان، فریدون زندی، مسعود شجاعی، غلامرضا رضایی و وحید هاشمیان را از ابتدا به میدان فرستاد و در نیمه دوم رسول خطیبی، مهرزاد معدنچی و مجتبی جباری را جانشین زندی، رضایی و تیموریان کرد.

سعدالحرثی در دقیقه 29 نیمه اول این دیدار گل برتری عربستان را به ثمر رساند تا این نیمه با پیروزی تیم میزبان همراه شود اما در نیمه دوم شاگردان علی دایی فوتبال بهتری را به نمایش گذاشتند و توانستند در دقیقه 82 با ضربه سر کاپیتان جواد نکونام به گل تساوی دست پیدا کنند.

علی دایی

ملی پوشان کشورمان هر چند با کسب یک امتیاز برای صعود به جام جهانی و دیدارهای آینده امیدوار شدند اما در طول 90 دقیقه کم فروغ بودند و نتوانستند فوتبال زیبایی را به نمایش بگذارند.

قضاوت دیدار تیم های ملی ایران و عربستان بر عهده مارک شیلد از کشور استرالیا بود که در این دیدار به فیصل السطلان از عربستان و هادی عقیلی و ستار زارع از تیم ملی فوتبال کشورمان کارت زرد نشان داد.

در سایر دیدارهای برگزار شده شب گذشته در قاره آسیا نتایج زیر بدست آمد:

گروه A:

* بحرین 2 – ژاپن 3

گل ها: سلمان عیسی(87) و تاناکا(89- گل به خودی) برای بحرین – ناکامورا(19 و 85) و اندو(44) برای ژاپن

اخراج: محمد حسین (66) از بحرین

* قطر 3 – ازبکستان صفر

گل ها: ماجد صادق(37)، ماجد محمد(72) و طلال البوشی(87) برای قطر

گروه B:

* امارات یک – کره شمالی 2

گل ها: بشیر سعید(85) برای امارات – بشیر سعید(72-گل به خودی) و جین هیوک(80) برای کره شمالی