تبیان، دستیار زندگی
ایران با شکست آمریکا با کسب عنوان هفتمی به کار خود در پانزدهمین دوره رقابت‌های والیبال جوانان جهان پایان داد .......
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

والیبال ایران هفتم جهان شد

پیروزی ایران مقابل آمریکا

باخت ناباورانه تیم والیبال جوانان ایران مقابل بلژیك شانس قرار گرفتن روی سكوی پنجم جهانی را از این تیم گرفت تا تیمی كه در دوره قبل مقام سوم جهان را كسب كرده بود با سقوطی فاحش به مقام هفتم برسد. امریكا كه در مرحله دوم با ایران همگروه بود و 2-3 به تیم كشورمان باخت دیروز در سه ست متوالی برابر روسیه شكست خورد تا در ملاقات مجدد با ایران بر سر رده هفتمی بجنگد.

باخت 0-3 جوانان ایران مقابل بلژیك در حالی رقم خورد كه تیم كشورمان در روز نخست بازی‌ها با همین نتیجه این تیم را برده بود اما در كمال تعجب روز گذشته با نتایج 25 بر 19، 26 بر 24 و 25 بر 18 مقابل این تیم شكست خورد.

تیم ملی جوانان ایران

مصطفی كارخانه سرمربی تیم جوانان ایران پس از این باخت حاضر به پاسخگویی به پرسش‌های خبرنگاران نشد. در همین حال درخشنده دبیر فدراسیون والیبال گفت: بهترین تداركات تاریخ را داشتیم و هیچ بهانه‌ای باقی نمانده است.

پس آن تیم والیبال ایران دیروز یکشنبه برای یکشنبه برای کسب عنوان هفتمی بار دیگر به مصاف آمریکا رفت و یک بار دیگر این تیم را  با حساب 3 بر یک با نتایج (22-25، 25-17، 25-12، 25-18) شکست داد و با کسب عنوان هفتمی به کار خود در پانزدهمین دوره رقابت های والیبال قهرمانی جوانان جهان پایان داد.

تیم مصطفی کارخانه که در رقابت های سال 2007 با مدال برنز به کار خود پایان داده بود، در این دوره از رقابت ها مقابل بلژیک، چین، مصر ، آمریکا (2 بار) به برتری رسید و مقابل کوبا ، برزیل و بلژیک تن به شکست داد.

تنظیم برای تبیان: رضا سیگاری