تبیان، دستیار زندگی
مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از قطعی شدن حضور نلو وینگادا در راس کادر فنی تیم فوتبال این باشگاه خبر داد....
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

وینگادا سرمربی پرسپولیس شد

نلو وینگادا

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس از قطعی شدن حضور "نلو وینگادا" در راس کادر فنی تیم فوتبال این باشگاه خبر داد و گفت: این مربی روز جمعه در شصت و ششمین دربی تهران روی نیمکت سرخپوشان خواهد نشست.

به نقل از مهر، "نلو وینگادا" که هفته گذشته قراردادش با تیم ملی فوتبال اردن به پایان رسیده بود، طی روزهای گذشته مذاکراتی را با مسئولان باشگاه پرسپولیس انجام داد و در نهایت با آنها به توافق رسید تا هدایت سرخپوشان را در ادامه رقابتهای لیگ برتر برعهده داشته باشد. قرارداد وینگادا با پرسپولیس یک سال و نیم است اما مبلغ این قرارداد از سوی طرفین اعلام نشده است. وی روز یکشنبه وارد تهران خواهد شد تا از روز دوشنبه تمرینات پرسپولیس را زیر نظر بگیرد.

عباس انصاریفرد با تایید خبر قطعی شدن حضور وینگادا در کادر فنی پرسپولیس گفت: توافقات نهایی با وی صورت گرفته و قراردادش روز دوشنبه به امضا نهایی خواهد رسید تا رسما کارش را با تیم شروع کند.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس همچنین در خصوص وضعیت افشین پیروانی در كادر فنی پرسپولیس اضافه كرد: پیروانی دستیاور اول وینگادا خواهد بود، وی بارها گفته كه به عنوان سرباز در خدمت پرسپولیس است. پیروانی به فعالیت وینگادا در پرسپولیس تمایل دارد و اظهار رضایت كرده كه در كنار این مربی بزرگ كار كند و به دانش فنی خود اضافه كند.

نگاهی به كارنامه‌ نلو وینگادا

نلو وینگادا

ادواردو مانوئل مارتینیو وینگادا ملقب به نلو وینگادا كه اصلیتی برزیلی دارد در 30 مارسی 1953 در پرتغال متولد شده است.

این مربی در سال‌های 1989 و 1991 دستیار "كارلوس كوئیرش" در تیم‌ ملی زیر 20‌ساله‌های پرتغال بود؛ كوئیرش در حال حاضر دستیار "الكس فرگوسن" در تیم منچستر یونایتد است.

وی در سال‌های 1996 و 1997 سرمربیگری تیم ملی عربستان را برعهده داشت و قهرمانی با این تیم در سال 96 در جام ملت‌های آسیا را می‌توان مهمترین افتخار كاری‌اش دانست.

وینگادا از سال 1999 تا 2003 نیز سرمربی تیم "سی. اس. ماریتیمو" پرتغال بود و پس از آن در فصل 2004- 2003 هم سرمربیگری تیم "الزمالك" مصر را بر عهده گرفت.

این مربی پرتغالی در فصل 2005- 2004 در تیم "آكادمیكا كویمبرا" مربیگری كرد و سپس تا سال 2007 نیز سرمربی تیم ملی المپیك مصر شد. وی مدتی از سال 2007 را با سرمربیگری در تیم الوداد مراكش تجربه كرد كه پس از شش هفته از سمت خود استعفا داد و سرمربی تیم ملی اردن شد.