تبیان، دستیار زندگی
ساخت‌ این‌ زیربشقابی‌های‌ زیبا ، بسیار آسان‌ و مواد مصرفی‌ آن‌ نیز كم‌ هزینه‌ است. نقوش‌ اصلی‌ كار، داده‌ شده‌ و شما می‌ توانید همین‌ روش‌ را در اندازه‌های‌ بزرگتر برای‌ تهیه ی‌ پادری‌ استفاده‌ كنید. وسایل‌ لازم‌ -نمد یا موك...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

زیر بشقابی


ساخت‌ این‌ زیربشقابی‌های‌ زیبا ، بسیار آسان‌ و مواد مصرفی‌ آن‌ نیز كم‌ هزینه‌ است. نقوش‌ اصلی‌ كار، داده‌ شده‌ و شما می‌ توانید همین‌ روش‌ را در اندازه‌های‌ بزرگتر برای‌ تهیه ی‌ پادری‌ استفاده‌ كنید.

وسایل‌ لازم‌

-نمد یا موكت‌ در رنگ‌های‌ متنوع‌

-چسب‌ قابل‌ شستشو (مانند چسب‌ موكت)

-نخ‌های‌ رنگی‌ قلابدوزی‌

موكت‌ یا نمدهای‌ رنگی‌ را در ابعاد مناسب‌ ببرید (توجه‌ داشته‌ باشید كه‌ باید یك‌ تكه‌ نمد به‌ اندازه‌ كامل‌ نقشه‌ برای‌ زمینه‌ كار داشته‌ باشید تا نقش‌ را با تكه‌های‌ كوچكتر روی‌ آن‌ بسازید)؛ و تكه‌های‌ بریده‌ شده‌ را با چسب‌ مخصوص‌ به‌ شكلی‌ كه‌ تمایل‌ دارید به‌ یكدیگر بچسبانید. می‌ توانید در پایان‌ كار، لبه‌ها را نیز با نخ‌ قلابدوزی‌ بیارایید.

برای‌ این‌ كار، بهتر است‌ چسب‌ را با فاصله‌ یك‌ سانتیمتر از نوك‌ لبه‌ قرار دهید، زیرا در غیر این‌ صورت‌ دوختن لبه‌ها دشوار می‌ شود.

برای‌ جفت ‌كردن‌ تكه‌ها نیز می ‌توانید از الگوهای‌ داده ‌شده‌ استفاده‌ كنید. الگوها را در ابتدا به‌ سلیقه‌ خود رنگ ‌آمیزی‌ كنید و سپس‌ براساس‌ فرم‌ الگو و رنگ‌ آن، تكه‌های‌ نمد یا موكت‌ را برش‌ بزنید. سپس‌ آنها را همانند الگو در كنار هم‌ قرار دهید و با چسب‌ از لبه‌ به‌ یكدیگر بچسبانید. در صورت‌ تمایل، می ‌توانید لبه‌های‌ كار را به‌ مدل‌ دندان‌ موشی‌ با نخ‌های‌ قلابدوزی‌ رنگی‌ بخیه‌ بزنید و گره‌ها را هم‌ در بین‌ لایه‌ها با كمی‌ چسب‌ پنهان‌ كنید.

منبع : سروش بانوان

لینک ها

کاردستی (مجموعه مقالات)

فروش كتاب های « متفرقه » در فروشگاه اینترنتی تبیان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.