تبیان، دستیار زندگی
برای مطالعه ی مقاله قبل اینجا را کلیک کنید وسایل موردنیاز: 1-هویه 2-شابلون(که در مدلهای مختلف در بازار موجود می باشد) 3-پارچه ی پا نا ما 4-پارچه ی ساتن(به رنگ دلخواه )مقداری 5-لایی چسب متناسب با رنگ پارچه 6-پارچه...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رومبلی یا روپشتی

هویه کاری (3)

برای مطالعه ی مقاله قبل اینجا را کلیک کنید


وسایل موردنیاز:

1-هویه

2-شابلون(که در مدلهای مختلف در بازار موجود می باشد)

3-پارچه ی پا نا ما

4-پارچه ی ساتن(به رنگ دلخواه )مقداری

5-لایی چسب متناسب با رنگ پارچه

6-پارچه ی ساتن کرم(در صورتی که کار دو لا باشد)

نکته:رو مبلی یا رو پشتی به شکل یک لا و دو لا می باشد دو لای آن بخاطر ساتن که براق می باشد جلوه ی بیشتری دارد و یک لای آن چون فقط پاناما استفاده می شود راحتتر بوده و روی مبل یا رو پشتی ثابت قرار میگیرد.ابتدا اندازه ی رو مبلی را مشخص میکنیم که در اینجا پنجاه در پنجاه میباشد.

با استفاده از شابلونی که انتخاب کرده ایم طرح خود را روی کاغذ می کشیم تا کار دقیق باشد

-لایی چسب را به پشت ساتن طلایی با اتو میچسبانیم بعد شابلون را روی ساتن قرار میدهیموقسمت بالای آن را هویه میکنیم به تعدادی که لازم است.

-طرحهای دور رو مبلی تقریبا آماده است زمانی طرح داخل آنها راهویه میکنیم که بخواهیم رویپارچه ی زمینه ثابت شود.کارثابت کردن را از زاویه ی رو مبلی شروع میکنیم.به خاطر داشتهباشید که برای جلوه ی بیشتر زیر ساتن کرم پارچه ی پاناما قرار میدهیم که این پارچه هم بایداندازه پارچه ی ساتن کرم ما باشد ولی اگر تمایل داریدیک لا باشد فقط از پارچه پانامابرای زمینه استفاده کنید.کار ثابت کردن طرحها را از زاویه رومبلی شروع کنید.


-وقتی قسمت جلوی رو مبلی تمام شد قسمت پشت را با استفاده از شابلونی که در اختیارداریدهویه می کنید و یا به سلیقه ی خودآنرا مثل قسمت جلو درست میکنید.

در مقاله ی بعد به آموزش " سرویس دم کنی " می پردازیم.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.